HDD gaat aan en uit in een Sharkoon Quickdeck

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 23:17
Ik heb deze week mijn Raptor 74GB ingeruild voor een Intel SSD als systeem drive. Inmiddels werkt de pc prima met de nieuwe intel ssd.
Echter, ik had mijn 'oude' raptor gisteren in mijn Sharkoon Quickdeck gelegd en aangesloten via eSATA. Ik wilde er nog wat dingen vanaf halen en daarna formateren.

Het opstarten e.d. gaat prima en hij wordt ook gewoon gezien door W7 en de storage manager. Echter, als ik iets wil gaan kopieeren naar een andere schijf, dan schakelt de drive meteen uit en de kopieer aktie loopt vast. Na een tijdje geeft W7 wel aan dat de aktie niet gelukt is en dan is er verder niets aan de hand.

Na een paar minuten echter, dan start de Raptor weer op en even later krijg ik dan de pop-up van windows dat er een nieuwe drive is en wat ik wil doen. Als ik dan weer het bovenstaande probeer, dan herhaalt het zich gewoon.

Ik snap niet wat er precies gebeurd. De raptor werkt gewoon als ik hem weer in de pc hang en heeft ook altijd prima gewerkt. De Sharkoon quickdeck werkt ook gewoon als ik er een andere HDD in zet.

Ik dacht zelf dat er een vaag conflict optreedt omdat de raptor eerst de boot HDD was, maar heb daar verder geen theorie over ofzo.

Iemand een idee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Powered eSATA, powered quickdeck?

Is het niet gewoon puur bij het opspinnen om data over te zetten dat de boel raar gaat doen dat de quickdeck niet overweg kan met 10k rpm schijven?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• henk99
Wiethoofd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:28:
Powered eSATA, powered quickdeck?

Is het niet gewoon puur bij het opspinnen om data over te zetten dat de boel raar gaat doen dat de quickdeck niet overweg kan met 10k rpm schijven?
Het is een powered quickdeck, en die powered dus ook de HDD.

Het zou goed kunnen dat hij niet met 10.000rpm overweg kan hoor. De eSATA aansluiting zit trouwens een 1 van de 2 Jmicron controler aansluitingen van mijn mobo (Gigabyte GA-P35-DSR3). Kan dat uitmaken?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Denk dat ie gewoon niet genoeg power levert.. de raptor heeft iets meer sap nodig dan gemiddeld.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 13:13
I.t.t. bovenstaande reactie denk ik dat de schijf wel genoeg stroom krijgt. Als de adapter van de QuickDeck dezelfde is als bij mijn Sharkoon Rapid-Case, levert die 12V, 2A, ruim voldoende dus voor een enkele Raptor. Ik denk dat het aan de Jmicron controller ligt. Ik lees regelmatig dat een eSata schijf niet lekker werkt op een Jmicron.
Probeer anders eens een Sata-eSata kabel en kijk of het dan wel werkt. Als je er geen hebt liggen kun je er hier een kopen zonder verzendkosten.

Addicted to silent computing

• henk99
Crahsystor schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:40:
I.t.t. bovenstaande reactie denk ik dat de schijf wel genoeg stroom krijgt. Als de adapter van de QuickDeck dezelfde is als bij mijn Sharkoon Rapid-Case, levert die 12V, 2A, ruim voldoende dus voor een enkele Raptor. Ik denk dat het aan de Jmicron controller ligt. Ik lees regelmatig dat een eSata schijf niet lekker werkt op een Jmicron.
Probeer anders eens een Sata-eSata kabel en kijk of het dan wel werkt. Als je er geen hebt liggen kun je er hier een kopen zonder verzendkosten.
eSATA is bij mij een bracket, dus ik kan hem wel even ompluggen naar een Intel SATA poort om te testen.
Pagina: 1