Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voip: 0900 doorschakelen naar pbx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om te kijken of het mogelijk is een 0900-nummer door te schakelen naar een asterisk achtige setup en vanuit daar met bijvoorbeeld voipbuster te laten bellen. Een goedkoop bellen omgeving dus.
Nu loop ik tegen het volgende op en ik kan er geen antwoord op vinden (veelvuldig gezocht):

Ik heb een asterisk installatie die ik met softphone kan benaderen en ook via voipbuster kan laten bellen.

Via de opta kan je een 0900-nummer registreren. In de aanvraagprocedure wordt nergens gevraagd om een nummer waarnaar doorgeschakeld zal worden maar er zal ergens naar doorgeschakeld moeten worden.

Idealiter ziet mijn situatie er als volgt uit:

beller -> 0900 -> ivr -> voip naar vaste lijn -> gebelde

De IVR kan draaien op asterisk maar hoe komt de verbinding 0900 -> ivr tot stand?
Nu neem ik aan dat het systeem waarop asterisk draait fysiek ergens geplaatst moet worden.

Kan iemand hier helderheid over verschaffen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het 0900 is niet veel meer dan een doorschakelnummer.

Bij de partij waar je 0900 gaat 'draaien', schakelen ze dus inkomende oproepen, na een melding over de kosten, door naar jouw nummer.

Dus als jij een telefoonnummer toekent wat op je IVR uitkomt, en vervolgens het 0900 nummer daarnaartoe verwijst, ben je klaar :)

Met even googlen kom ik bijvoorbeeld op http://www.belfabriek.nl/unieke-functies welke wat uitleg heeft staan.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '