Welke processor?

Pagina: 1
Acties:

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik mag van mijn ouders een pc uitzoeken tot 5000 piek wat raden jullie aan ik dacht zelf aan:
geforce2
256mb ram
30 gig
dvd + brander
P3 933 <<-- daar zit mijn grootste probleem ik wiol zo snel mogelijk en zo goed mogelijk is dan een amd beter??? hebben jullie verder nog tips????? B-)B-)B-)B-)B-)

Verwijderd

Is wel leuk dingetje kijk ff op de search, daar is genoeg over amd of intel ik weet het niet meer. Ik zou lekker voor amd gaan is snel en prima huis tuin en keuken machinetje maar dan wel met Asus A7V mobo of Abit KT7 (RAID). Ik zou geen RAID nemen wel een schijf met 7200 RPM.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

AMD, omdat je voor dat geld een snellere processor kan halen(im MHz-en dan)

1.1 GHz
Asus A7V/Abit KT7A/MSI PRO K7T 2

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op dinsdag 06 maart 2001 18:39 schreef FrankGuthrie het volgende:

1.1 GHz
Asus A7V/Abit KT7A/MSI PRO K7T 2
welk moederbord is nu beter (waar zou ik voor moeten kiezen)
ik ga binnenkort ook een pc-tje voor ongeveer 4500 kopen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Wel als je wat gaat tweaken en settings veranderen zou ik een Abit nemen, ik heb zelf een en de RAM settings zijn geweldig uitgebreid je kan goed OC'en en ja ik vind het supergoed mobo. Een proc zou eerst zien wat je overhoudt als je alles hebt, scherm en HD 7.2k RPM DVD, 256, geluidskaart een creative Live misschien en Muis en toetsenbord en Boxen maar zoek een goede winkel en je kan als je niet overdrijft in scherm en dergelijke zelfs een 1.2ghz nemen vergeet ook niet een goede koeler of misschien een 1.1 en een Ge² ultra. Je moet zelf voelen wat je overhoudt na de basis dingen die toch ongeveer Cte prijs hebben en dan gaan kiezen tussen welke proc en gfx card..... :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Het belangijkste en wat ook lang meegaat is de monitor de rest is toch gouw achterhaald

kwaliteit 19"monitor 256Mb 1G Tb AMD

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou een P3 933/1000 nemen met een Asus CUSL2 lekker makkelijk tweaken vanuit de BIOS ik heb een P3 1000@1200@25 graden maar dan wel met een pelier en delta fan + alpha headsink

En ik heb ook nog en P3 866@1040 en die zit tussen de 25 en 40 graden met een delta fan + alpha headsink voor (130 piek)
en die kan je ook lekker makkelijk tweaken met een Asus CUSL2-C.
lekker stabiel en toch op een FBS van 160 Mhz B-)

Verwijderd

voor f5000,- kan je het beste voor AMD gaan die presteert veel beter dan de p3 en de p4 is nog veeel te duur

Verwijderd

Ik zou voor een Asus A7v133 gaan (heb ik sinds een paar week, en is :9~ )
en dan een athlon 1000 of 1200 (266fsb)

Verwijderd

Ik zou gaan voor een Asus moederbord/Pentium 3 combinatie.
Nooit gezeik met hardware en werkt altijd, kost wel wat meer (ongeveer 300 piek), maar dan heb je wel wat.
Ben zelf een AMD gebruiker (zie 'handtekening') en wil weer terug naar Intel, wordt een beetje moe van patches installeren.
Je kunt veel beter wat meer geld stoppen in de videokaart (pak een Geforce 2 Pro of Ultra) dan in de processor.

Grtzzz

Verwijderd

MSI K7T Turbo RAID .
Aopen hebben ook een Dual Socket A mobo met ingebakken videochip van Nvidia(onboard RAM32MB met uitbreidingsslot) SCSI onboard en RAID en al den bazaar . Kost fabrieksprijs 12.000 BEF . Kan je een speciale service op nemen dat je bij elke nieuwe revisie de oude mag ruilen voor de nieuwe (ivm die videochip enzo , want er zit geen AGP op ) . Dit ben ik dus te weten gekomen via een vriend die dit op zijn stagebedrijf heeft getest .
Pagina: 1