Toon posts:

[XP/2003] riprep & custom profiles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een image te bouwen voor onze RIS server (W2003 R2 server) met WDS in mixed mode. Het gaat om XP sp3 clients.

Als je sysprep draait kan je in sysprep.ini een een updateserverprofiledirectory=1 meegeven, zodat alle settings (bureaublad, geluidsschames, startmenu eigenschappen) die je onder de adminstrator account hebt gemaakt als default profile gelden. (zie ook: Changes in behavior of the SysPrep and RIPREP tools after you install Windows XP Service Pack 2 )

Nou wil ik dit ook doen, alleen onder riprep. De riprep.ini heeft helaas een totaal andere opbouw. Kan ik hier gewoon deze parameter bijzetten, of moet ik dit op een andere manier doen?

Ik heb al de nodige techdocs & forums bekeken. Overigens weet ik dat er veel vanuit GPs gedaan kan worden, maar ik wil het bewust vanuit de image laten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 17:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het waarschijnlijk over een 2003 Server met XP clients.
Ik tik 'm even vanwege de deployment methode naar WSS toe overigens.. maar is het niet zo dat je je Riprep image trekt met een sysprepped machine?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:17:
Je hebt het waarschijnlijk over een 2003 Server met XP clients.
Ik tik 'm even vanwege de deployment methode naar WSS toe overigens.. maar is het niet zo dat je je Riprep image trekt met een sysprepped machine?
TS aangevuld :) En afaik doet riprep hetzelde als sysprep in die zin dat de computer nieuwe UIDs etc aanmaakt. Dus je hoeft niet vooral sysprep te draaien (sterker nog, dat kan niet, want na sysprep gooit ie je machine direct uit, dan moet je imagen, en bij de eerste herstart draait de mini setup alweer).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 17:09 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:24:
Nou wil ik dit ook doen, alleen onder riprep. De riprep.ini heeft helaas een totaal andere opbouw. Kan ik hier gewoon deze parameter bijzetten, of moet ik dit op een andere manier doen?
Test het eens zou ik zeggen. :)

Andere optie is ook nog om een default profile in de netlogon directory neer te zetten, maar persoonlijk vind ik dat een beetje een "smerige" oplossing.

How to Create a Base Profile for All Users

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B