Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:53
Help! Ik zie door alle touchbare mediaspelers de mp3-spelers niet meer!

Ik zoek een mp3 speler en heb de volgende wensen:
- goed/uitstekend geluid
- prijs max 100 euro
- kleurenscherm min 1.5 inch
- geen software benodigd
- externe bedieningsknoppen(wil snel volume etc kunnen aanpassen)
- 8gb, uitbreidbaar

Een ipod wordt het sowieso niet.

Wat wordt het dan wel? Ik heb de volgende spelers bekeken:
-iAudio D2: goed geluid maar vond de bediening erg matig (kleine touchknopjes in menu's etc)
-Archos 3: Mooie speler met groot scherm, maar onhandige touch en geen knoppen aan zijkant
-iRiver E200: Weinig over te vinden? degelijke mooie speler,helaas geen sd
-Creative x-fi2: Geen externe knoppen, erg plasticachtig
-Sony E444: Geen sd, software

De enige die echt aan alle wensen voldoet: Sandisk Fuze

Is dit dan de speler waar ik voor moet gaan? Reviews zijn over het algemeen goed, maar de speler is alweer iets ouder...

Wie o wie kan mij een tip geven over een speler die ik over het hoofd gezien heb? :?

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 16:22
Als je met 'externe knoppen' losse volumeknoppen bedoeld: De Fuze heeft dat niet. Maar voor de rest is het een erg fijne speler, dat het een beetje een oud model is zou imho niet zoveel uit moeten maken, zolang de speler doet wat hij moet doen.
En je het geen software nodig om muziek op de E44 te krijgen.
Als je meer spelers wil vinden die voldoen aan je eisen kan je kijken op http://anythingbutipod.com/compare. Het is alleen wat lastiger om precies binnen een prijsklasse te zoeken: die site kijkt naar de Amerikaanse prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vihaio op 08-01-2010 16:23 ]

• Zitilites
Met externe knoppen bedoel ik knoppen buiten de touchscreen om, zodat je de speler in je broekzak kunt bedienen. De Archos en de Creative in het lijstje hebben dit niet. De Fuze lijkt mij wel blind te bedienen of niet?

Oke ik dacht ergens te lezen dat Sony eigen software gebruikt. Maar soweiso staat de Sony mij wat minder aan qua menu etc.

ABI ken ik, heb er wel eens wat reviews gelezen, maar verder vind ik de site niet handig om spelers te vergelijken.

Waarom ik nog twijfel over de Fuze:
- geen ervaring met merk, voorkeur voor gerenommeerd mp3-merk (iriver, cowon, creative & archos)
- Qua prijs duurder jaar een jaar geleden(!)
- Ouder model, er is inmiddels beters te verkrijgen...

...tenminste, dat laatste neem ik aan en vandaar de vraag op het forum :+

[ Voor 56% gewijzigd door Zitilites op 08-01-2010 16:40 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Deze zijn toch niet te vinden voor 100 euro max? Volgens mij begint de D2 al bij 125? Is het niet een idee om door te sparen en meer uit te geven?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Zitilites
Touchdomex schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:36:
Deze zijn toch niet te vinden voor 100 euro max? Volgens mij begint de D2 al bij 125? Is het niet een idee om door te sparen en meer uit te geven?
D2 steekt er idd iets bovenuit. De 100 euro is een richtprijs geen harde eis.

De andere spelers zijn voor minder dan 100 verkrijgbaar

• Zitilites
[b][message=33241215,noline] Is het niet een idee om door te sparen en meer uit te geven?
En welke zou je mij, gezien de wensen, dan aanraden?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zitilites schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:38:
[...]

En welke zou je mij, gezien de wensen, dan aanraden?
Ik ben absoluut niet objectief laat dat wel wezen ;) Maar als ik een nieuwe zou mogen uitzoeken van 8GB zou ik zonder twijfel gaan voor een Cowon S9. De D2 is ondertussen een verouderd model. De D2+ is een grappige upgrade. Maar haalt het niet bij de S9.

Daarentegen zou ik voor een budget beneden de 100 euro een Sansa Clip+ aanschaffen en daar een groot geheugenkaartje inproppen en alles in lossless gaan afspelen :9~

Ik focus bij het kopen van een MP3 vooral op geluidskwaliteit mocht je dat nog niet doorhebben

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Zitilites
Touchdomex schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:04:
[...]

Ik ben absoluut niet objectief laat dat wel wezen ;) Maar als ik een nieuwe zou mogen uitzoeken van 8GB zou ik zonder twijfel gaan voor een Cowon S9. De D2 is ondertussen een verouderd model. De D2+ is een grappige upgrade. Maar haalt het niet bij de S9.

Daarentegen zou ik voor een budget beneden de 100 euro een Sansa Clip+ aanschaffen en daar een groot geheugenkaartje inproppen en alles in lossless gaan afspelen :9~

Ik focus bij het kopen van een MP3 vooral op geluidskwaliteit mocht je dat nog niet doorhebben
geluidskwaliteit is ook mijn belangrijkste punt samen met bedieningsgemak, daarom wil ik ook leiver niet teveel mp3 op mijn telefoon luisteren en gaan voor een nieuwe speler. Al moet ik zeggen dat ik geen audiofiel ben.

S9 geniet inderdaad ook mijn aandacht, nadelen zijn de prijs maar vooral het ontbreken van de sd mogelijkheid. Ik ben deze speler echter wel aan het volgen.

De clip vind ik minder interessant. Waarom dan niet gelijk de Fuze? Wat kan de clip extra?
Ik heb nog een Zen Nano 1gb die gebruik ik nog wel eens voor het sporten, een clip zou maar een kleine vooruitgang zijn. Ik ben dus op zoek naar een iets luxere speler.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Als geluidskwaliteit met bedieningsgemak het belangrijkst is, zou ik voor een D2+ gaan van Cowon. Iets boven budget, maar fantastisch geluid. Bovendien heeft-ie SD uitbreidingsmogelijkheden, zodat je voor weinig geld ook naar hartelust lossless bestanden erop kun zetten. En deze heeft idd 'externe' volumeknoppen en nog een soort van programmeerbare knop (bijv. voor pauze of een nummer vooruit spoelen).

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 16:22
Volgens de reviews is het geluid van de Fuze en Clip ook erg goed. Maar wat versta je onder goede geluidskwaliteit? Als je oordopjes van meer dan honderd euro hebt zal je waarschijnlijk wel verschil merken tussen de spelers. Heb je goedkopere oordopjes, dan gaat het niet echt uitmaken welk A-merk je neemt. Geen van de spelers die je noemde klinkt echt beroerd. (Al verschilt het per persoon wat mooi klinkt.)

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 22:19
Dit is misschien wat je zoekt: een ' prepaid-mobieltje' , bij voorkeur vodafone (=altijd goedkoper). Met een mobieltje krijg je meer waar voor je geld, omdat bedrijven, zelfs met prepaid, er vanuit gaan dat je ze nog voor een lange tijd gaat gebruiken waar zij dus nog veel geld voor vangen. Je bent niet verplicht dat te doen, dus verbrand die simkaart en gebruik bijvoorbeeld een LG Cookie (kp500) als mp3 speler. Je hebt helaas dan wel een tussenstukje nodig voor de oor-doppen-aan-sluiting.

LG Cookie + Vodafone Prepaid (simlock :( ): 100 euro
3 inch touchscreen (240 x 400)
uitbreidbaar met microSD (tot 8 GB volgens LG)
MP3-speler en MP4 speler
Geen software vereist (maar een niet-lg programma zoals formatfactory wel aan te raden)
Camera: 3.0 MP, maar dat stelt echt niets voor, je maakt foto' s van ruis.

Voor zo weinig geld kun je tegenwoordig niet zo' n goede mp3/4-speler kopen, en ik heb hem en hij is van harte aan te raden :) , tenzij je een gigantische hekel hebt aan een beetje traag touchscreen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

In dat geval mis je zijn eerste punt ;)

Geluidskwaliteit. Ik heb zelf ook zulk soort oplossingen gehad puur voor een reserve voor mijn normale MP3 spelers. Dat was echt om te huilen... Vooral mijn N78 die een dedicated chip heeft om het geluid aan te sturen (waarvan het algemeen bekend is dat de N serie multimedia is. Elke beetje N serie heeft zo'n systeem)

Als je tegenwoordig een telefoon gaat vergelijken met een apparaat als de D2 (wat zeker 2 jaar oud is) dan wint die D2 het met gemak. Er gaat niets boven een los apparaat als het aankomt op geluidskwaliteit en imho ook bedieningsgemak. Wat dus betekent aanzetten, 2 knopjes aandrukken en muziek luisteren. Waarbij je in een telefoon eerst nog een aantal menu's moet doorlopen en andere dingen moet doen om mogelijk een muziek speler op te starten

• Zitilites
Touchdomex schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:24:
In dat geval mis je zijn eerste punt ;)

Geluidskwaliteit. Ik heb zelf ook zulk soort oplossingen gehad puur voor een reserve voor mijn normale MP3 spelers. Dat was echt om te huilen... Vooral mijn N78 die een dedicated chip heeft om het geluid aan te sturen (waarvan het algemeen bekend is dat de N serie multimedia is. Elke beetje N serie heeft zo'n systeem)

Als je tegenwoordig een telefoon gaat vergelijken met een apparaat als de D2 (wat zeker 2 jaar oud is) dan wint die D2 het met gemak. Er gaat niets boven een los apparaat als het aankomt op geluidskwaliteit en imho ook bedieningsgemak. Wat dus betekent aanzetten, 2 knopjes aandrukken en muziek luisteren. Waarbij je in een telefoon eerst nog een aantal menu's moet doorlopen en andere dingen moet doen om mogelijk een muziek speler op te starten
inderdaad:)

Een telefoon met 8gb kaartje heb ik al, werkt op zich prima met verlengkabeltje en cx400. Maar ik ben muziekliefhebber en daarom wil ik ook hier een aparte speler voor. Een (micro)SD aansluiting zou daarom ideaal zijn dan kan ik het sd kaartje switschen tussen mobiel en mp3speler. ik ben verder van mening dat een telefoon voor het bellen en smsen is. Mp3 en camera zijn voor reserve als je verder niks bij je hebt.

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
Nja, voor wat betreft een telefoon als mp3-speler is volgens mij als enige de iPhone een goede optie qua gebruiksgemak. Of zit er nog geluidsverschil tussen een ipod touch en de iphone?
Maar de TS wilde geen ipod dus dit is ook geen serieuze optie.

Ik zou inderdaad ook altijd gaan voor een 'dedicated' mp3-speler...
(Hoe is de geluidskwaliteit van een PSP? Die zit tegenwoordig ook al rond de 125 euro...;))

• Zitilites
Decalies schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:10:
Als geluidskwaliteit met bedieningsgemak het belangrijkst is, zou ik voor een D2+ gaan van Cowon. Iets boven budget, maar fantastisch geluid. Bovendien heeft-ie SD uitbreidingsmogelijkheden, zodat je voor weinig geld ook naar hartelust lossless bestanden erop kun zetten. En deze heeft idd 'externe' volumeknoppen en nog een soort van programmeerbare knop (bijv. voor pauze of een nummer vooruit spoelen).
Leek mij in eerste instantie een goede optie, maar in de winkel es even uitgebrobeerd en vond het echt een drama. Interface helemaal niet mooi en onduidelijk, maar vooral de knopjes die je via touch moest indrukken waren veel te klein. Misschien heb ik te snel geoordeeld maar ik hou niet zo van dat gepriegel..

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 20:27
Met de CX400 hoor je amper verschil hoor tussen de spelers, of ga je met wat anders luisteren?

• Zitilites
Ik ben aan het kijken voor betere, en wil deze voor mijn telefoon houden. Daarnaat heb ik nog 630 voor sporten.

Ik ben nu wel weer aan het denken aan een D2, omdat de interface van een d2 er al beter uitzag. klopt dit?

• Decalies
Ik heb zelf de D2 (dus niet D2+). Interface is misschien niet bijster mooi, maar werkt wel goed. Daar vind ik de knopjes niet te klein. Je kunt ook een soort pennetje gebruiken die erbij geleverd zit (bij deze review zie je dat ding op een plaatje). Deze heb ik vastgemaakt aan de speler zelf. Bovendien kun je de GUI nog veranderen via flash ('themes').

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 15:20

Bartaz

Likes cookies!

Ik heb ook de D2 en zou nooit meer wat anders willen. Anderhalf jaar geleden heb ik de 8GB voor 145 euro aangeschaft via iBOOD. Nooit spijt van gehad en loopt als een trein én heeft 50 uur batterijduur. Kijk anders naar een 4 GB variant van deze en prik er eventueel een SD kaartje bij?!

En mocht je de D2 bediening onhandig vinden? Dan gebruik je toch de stylus die erbij zit. Ik doe het met m'n vingers maar heb er nooit last van dat het niet goed werkt. En je kan meerdere functies voor de volumeknoppen instellen als ie op 'lock mode' staat. Dus zo kan je dan ook makkelijk naar bijvoorbeeld het volgende of vorige nummer gaan of hem op pauze zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Bartaz op 10-01-2010 20:39 ]

• Decalies
Bartaz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:45:...Dan gebruik je toch de stylus die erbij zit.
Juistem! Stylus, zo heeft-dat gekke ding! Werkt inderdaad prima, hoewel ook ik vooral mijn vingers gebruik.

• Zitilites
Bartaz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:45:
Ik heb ook de D2 en zou nooit meer wat anders willen. Anderhalf jaar geleden heb ik de 8GB voor 145 euro aangeschaft via iBOOD. Nooit spijt van gehad en loopt als een trein én heeft 50 uur batterijduur. Kijk anders naar een 4 GB variant van deze en prik er eventueel een SD kaartje bij?!

En mocht je de D2 bediening onhandig vinden? Dan gebruik je toch de stylus die erbij zit. Ik doe het met m'n vingers maar heb er nooit last van dat het niet goed werkt. En je kan meerdere functies voor de volumeknoppen instellen als ie op 'lock mode' staat. Dus zo kan je dan ook makkelijk naar bijvoorbeeld het volgende of vorige nummer gaan of hem op pauze zetten.
Hmm zal er nog even naar kijken in een winkel, als ik er mee om kan gaan is het verder een prima spelertje.

Ik heb namelijk nog een 16gb SDHC laartje liggen die ik nu niet gebruik. En vind verder weinig spelers met normale SD aansluiting, en een microSD kan er wel in via adapter.

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 15:20

Bartaz

Likes cookies!

Zitilites schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:27:
[...]

Hmm zal er nog even naar kijken in een winkel, als ik er mee om kan gaan is het verder een prima spelertje.

Ik heb namelijk nog een 16gb SDHC laartje liggen die ik nu niet gebruik. En vind verder weinig spelers met normale SD aansluiting, en een microSD kan er wel in via adapter.
Ga gewoon naar een Media Markt in de buurt. Die hebben hem altijd wel. En dan even vragen of je er even mee mag ' spelen' om te kijken of je bediening wel fijn vindt? Daarna kan je dan een eventuele conclusie trekken.

• Zitilites
Nou ik ben er uit.. geheel tegen de verwachting in heb ik gekozen voor:

spoiler: title
Sandisk Clip+ 4GB

De Fuze vond ik in werkelijkheid tegenvallen. Scrollwiel werkte te licht en het scherm had een lage resolutie.

De D2+ was ook een goede optie. Maar deze werkte nog steeds niet lekker, ik ben niet de grootste fan van touchbediending. Bovendien was deze speler redelijk dik, wat eigenlijk gewoon echt niet meer kan anno 2010.

Vandaar eigenlijk een tussenoplossing, de clip is redelijk goedkoop en ik kan hem gewoon ook voor sporten gebruiken. Mijn microsd van de telefoon kan ik erin stoppen zodat ik altijd muziek bij me heb. Ik ben benieuwd hoe zo'n klein schermpje gaat bevallen.

Ik was graag voor een luxere speler gegaan, maar blijkbaar was de ideale speler op het moment niet te vinden. Komende tijd ga ik gewoon genieten van de Clip, ik houd wel in de gaten of Cowon nog nieuwe spelers in de markt gaat zetten.

Ik ben nu nog wel op zoek naar nieuwe doppen, en de UE fi220 leken me wel wat. Geluid is een kwestie van smaak natuurlijk maar ik ben toch benieuwd of er betere opties zijn <100 euro.
Pagina: 1