Starten van casemodding project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
Beste lezers,

Ik heb een moederbord hier liggen van een oude Toshiba A30.
Een redelijk rampen notebook, aangezien er een ontzettend grote design fout in het koeling systeem zit.

Maar goed, 1x in de maand even openmaken, stof weg halen en aan mijn vriendin gegeven zodat ze lekker kon internetten.

Nu was de Case flink beschadigd door gebruik en het keyboard ging toetsen verliezen, dus ik besloot het moederbord er uit te halen.

Uiteindelijk na heel veel schroefjes verwijderd te hebben, heb ik het mobo-tje los op mijn bureau liggen.
foto (van internet geplukt) foto moederbord

Ik zit er aan te denken dit bordje in een cd-speler o.i.d. dergelijks te bouwen, maar in de voorbereiding loop ik tegen een paar praktische dingen aan.

- allereerst, de power knop zit op het moederbord als micro schakelaar, net als de snel toetsen naar internet, vga en persoonlijke toets. Waarschijnlijk zijn deze gelijmd want aan de achterzijde is geen aansluiting te vinden van soldeer. Hoe ga ik de on/off button op een case maken

- ten tweede, ik zou er graag een andere cooler op plaatsen, maar zijn er standaarden voor dit soort systemen, ik heb deze nog niet online kunnen vinden. aangezien het een pentium 2.4g is, (exacte type blijf ik even schuldig) denk ik toch dat het om een 479 socket gaat, maar de coolers daarvan zijn eigenlijk alleen vierkant, terwijl deze een rechthoek vereist. de huidige cooler wordt erg snel heet dus ik denk dat semi-passief koelen al helemaal geen optie is. Tevens is hij erg luidruchtig.

- ten derde, zou ik er graag een "normale" dvd speler op aan willen sluiten. Zijn er kabeltjes voor te koop? en zo ja, weet iemand een adres? hetzelfde geld voor de hardeschijf.

Alvast bedankt voor tips en truuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:23
Voor de dvd speler zou je in ieder geval ook een externe kunnen pakken die je via usb aansluit. De switches zijn waarschijnlijk aan de bovenkant op de print gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor diverse convertertjes zou je op DealExtreme kunnen kijken.

Een powerswitch kan in principe met iedere momentschakelaar (druk in = aan, loslaten = uit) en die kun je op DealExtreme misschien ook wel vinden. Anders is Conrad een goeie, of de lokale electroboer.

479 mounting kits voor coolers is een goeie. Weet niet of ze bestaan. Anders kun je wellicht zelf een bracket fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
Die switches zijn glad aan de bovenkant. ik kan er helaas geen foto nu van maken omdat deze thuis ligt.
Zodra ik vanavond thuis ben zal ik deze plaatsen. Het zou het werk veel makkelijk maker als deze gewoon naar de voorkant van een kast gebracht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

ajmwegman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:35:
Die switches zijn glad aan de bovenkant. ik kan er helaas geen foto nu van maken omdat deze thuis ligt.
Zodra ik vanavond thuis ben zal ik deze plaatsen. Het zou het werk veel makkelijk maker als deze gewoon naar de voorkant van een kast gebracht kunnen worden.
Die switches maken ergens contact mee, als je op die contactpuntjes op het moederbord een andere switch aansluit werkt dat net zo goed.
Voor power on kun je overigens ook die contactpuntjes even verbinden met een schroevendraaier oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
als je het helemaal cool wil doen, bouw je in de dvd speler een slot in drive, dan zie je er helemaal niets van :)

en je zou bij het moederbord gewoon converters met een kabeltje kunnen gebruiken.

wel gaaf idee!
Pagina: 1