MS SUS; handmatig computers toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik gebruik MS Update Services versie 3.2 in een Windows 2003 server domein. In dit domein zitten twee IP-ranges: 192.168.0.x en 192.168.2.x.
De SUS-server bevindt zich in het 0.x domein en vindt alleen computers in diezelfde range. Ik kan echter wel pingen naar computers in het 2.x domein (alle PC's zien elkaar in beide domeinen).
Ik heb voor beide ranges containers aangemaakt in de AD waar ik via een policy verwijs naar de SUS-server.
Hoe kan het zijn dat SUS de PC's in de 2.x range niet ziet en kan ik ook PC's handmatig toevoegen?

Groetjes,
Marcel

Verwijderd

wat is je subnet? en is dit subnet op allebij de ranges en systemen hetzelfde?

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Opzich pollt de SUS server niet maar rapporteren de clients aan de SUS server. Kennelijk kunnen de clients de SUS server niet benaderen (om nog onbekende reden).

Kun je op een client in de 2.x range eens in C:\Windows\WindowsUpdate.log kijken en/of eventueel de inhoud posten?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-11-2025
Het probleem is opgelost. Ik heb gisteren de Group Policies van beide ranges gelijk gemaakt en zag toen nog geen verbetering (na GPUPDATE /force). Echter, SUS doet 's morgens pas een scan van de aanwezige computers dus stonden ze er nu wel bij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WSUS doet geen scan (push).
De clients rapporteren zichzelf bij de WSUS server (pull).
En dat kan je indien gewenst forceren met
wuauclt /reportnow

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2010 15:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:48
Misschien stomme vraag, maar staat je gateway correct ingesteld op je wsus server ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:48

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1