Redhat 5 Server toevoegen aan een windows 2003 AD domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik probeer een RedHat 5 server toe te voegen aan een windows domein, maar telkens krijg ik hier een foutmelding op.

Ik weinig verstand van Linux, dus ik ben afhankelijk van wat ik kan vinden op het internet.
Nu heb ik ergens gevonden, dat ik smb.conf en krb5.conf moet aanpassen.
Dit heb ik gedaan, maar nog altijd krijg ik een foutmelding:

"Please ensure that the DNS domein of thes server matches the AD domain"

Er staan zoveel dingen op het internet over wat wel en niet moet, en zoveel tegenstrijdig, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb ook de HOWTO's van redhat gelezen, maar daar wordt ik niet veel wijzer van, aangezien hun ervanuit gaan dat ik een ervaren gebruiker ben.

Kan iemand me misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je ook de officiële HOW-TO gelezen: http://www.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/. En daarmee zul je het echt mee moeten doen.

Note: krb5.conf hoeft niet aangepast te worden om het werkende te krijgen. Het enige wat je hoeft te doen is smb.conf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02-2023
Note: krb5.conf hoeft niet aangepast te worden om het werkende te krijgen. Het enige wat je hoeft te doen is smb.conf aan te passen.
Wel als je de authoristaie/authenticatie wilt uitbesteden aan AD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

fopspeen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:22:
"Please ensure that the DNS domein of thes server matches the AD domain"
Er staan zoveel dingen op het internet over wat wel en niet moet, en zoveel tegenstrijdig, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. [..] Kan iemand me misschien helpen?
Ik ken wel 3 manieren om Linux in Active Directory te hangen. Daarom lijkt het tegenstrijdig.
"krb5.conf AD" is volgens mij de ideale google search voor dit probleem.
misschien is de domein naam niet in UPPERCASE?

[ Voor 58% gewijzigd door daft_dutch op 10-01-2010 00:58 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Bedankt voor de reacties.
krb5.conf hoeft inderdaad niet aangepast te worden voor mijn situatie ben ik achter gekomen.

Ik wil tevens een update installeren van samba, maar ik ken hier 2 manieren voor, welke geen van beide lukken.
Via aan tar.gz, maar ik heb geen gcc op de server. Als ik deze wil installeren met een tar.gz, heb ik ook diezelfde compiler nodig.

Nu wou ik deze installeren via rpmbuild, maar ook die staat er nog niet op, en wil ik die installeren handmatig, heb ik wel 100 dependancies waarschijnlijk, en om die weer allemaal handmatig te downloaden..

Is er een manier om gcc te installeren zonder een compiler, RHN of via rpm build?

Hiermee zou ik waarschijnlijk geholpen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:27
Waarom zou je zonder RHN gcc willen installeren? Je betaald Red Hat immers om pakketjes voor je te bouwen. Bovendien, waarom wil je zelf Samba gaan compileren? Je kan prima de Samba uit RHN installeren. En als je het dan nog niet werkt kan je zelfs nog een ticket bij Red Hat openen, en dan gaan ze het helemaal voor je uitzoeken. Ideaal niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Ja, vreemd betalen voor linux en dan de doe-het-zelver uit hangen.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
nou dit heeft te maken omdat de server niet aan het internet gekoppeld kan worden.
En dat gaat in de toekomst ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:27
Dat maakt niet uit? Doe een yum install samba, download samba en de dependencies van de RHN website, zet ze op een USB stick en gebruik yum localinstall /path/to/rpms/*.rpm, klaar is kees.

En als je niet netjes je subscription betaald aan Red Hat kan je hetzelfde nog doen voor rpmforge ipv RHN.
Pagina: 1