Corsair H50 in Antec P193 !

Pagina: 1
Acties:

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoi beste mensen,

Als het goed is krijg ik vandaag via Highflow een Corsair H50 waterkoeling voor mijn i7 binnen, echter nu heb ik tot nu toe nog geen echt antwoord op mijn vraag gevonden hoe het zit met de airflow. Corsair raad dus aan de fan van de radiator zo te plaatsen dat ie lucht van buiten naar binnen zuigt, en dus daar gaat de hele airflow.Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen om de airflow toch enigszins redelijk te kunnen houden, waarbij ik even kort zal vertellen welke fans ik in de Antec P193 zitten heb.

Aan de voorkant heb ik 2 x 12 cm Noiseblocker intake fans, 1 in het voeding en harddiskgedeelte, en 1 dan in het moederboardgedeelte. Daarbij heb ik dan aan de zijkant nog een Coolermaster 20cm fan zitten voor intake ( origineel zit er een 20cm fan van Antec in maar die was mij te laawaaiig ). Voor de outtake heb ik bovenin de kast 2 x 14 cm Noiseblocker fans en dan aan de achterkant een 12 cm Noiseblocker fan. Verder gebruik ik dus een Scythe fancontroller met dan in de kast verdeeld 4 temperatuursensoren, waarbij de temp in de kast gemiddeld aan de achterkant 28,5 graden en aan de voorkant bij de intake 24 graden.

Zoals de airflow nu verloop heeft mijn Asus P6T moederboard een temp van rond de 40tig graden met dan de fans op een vrij laag toerental. Nu zit ik zelf dan aan een aantal opties te denken ik zou ik graag eens willen weten wat jullie ervan denken, en of er eventueel nog aanvullende tips zijn uit eigen ervaring. Voorop gesteld dan wel dat ik de Corsair-koeler het liefst monteer zoals Corsair zelf aan raad, en dus de fan van de radiator lucht laat binnenzuigen.

Optie 1 zou zijn om de flow zo te laten en ervan uit te gaan dat de 2 bovenste 14 cm fans wel afdoende moeten zijn om de warme lucht uit de kast te trekken. Alleen zit ik dan zo te denken dat de warme lucht vanuit de radiator ook net op die plek binnengeblazen word, en of het dan nog afdoende is om alle warmte uit de kast te krijgen vraag ik mij wel af.

Optie 2 zou zijn om de zij-fan om te keren zodat ie de lucht uit de kast trekt, in samenwerking dan met de 2 bovenste 14 cm fans. Hierbij vraag ik mij dan weer af of dan de videokaart ( Asus EAH 5770 met fan en heatpipes ) genoeg verse lucht binnenkrijgt, die overigens nu op een gemiddelde temp idl van rond de 36 graden zit.

Optie 3 zou zijn om bij de 2de intakefan nog een fan te plaatsen ( middenfan, kan gemonteerd worden op de harddiskcage ) en dan de 20 cm fan aan de zijkant dus als outtake fan te gebruiken. Zelf dacht ik zo dat dan ook meteen de northbrigde voldoende lucht aangevoerd krijgt, maar ik weet niet in hoeverre de airflow dan nuttig is.

Optie 4 zou zijn om de radiator op de plaats van de middenfan te plaatsen bij de bovenste intakefan, echter weet ik nog niet hoe lang de slangen zijn tot aan de processor. Hierbij zet ik dan wel weer mijn kanttekeningen dat dan net die warme lucht richting videokaart en northbridge geblazen word. Wel is dan de airflow weer een beetje normaler lijkt mij maar ik betwijfel of de lengte van de slangen van de pomp naar de radiator dat toe laat.

Voor zover zijn dit dan de opties die ik mijzelf kon bedenken en hopelijk heeft iemand van jullie eventueel tips of kan mij zeggen voor welke optie ik het beste kan kiezen.

Alvast bij voorbaat dank !

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

1 ga je overklokken? ja? draai je fan dan om en zorg dat de radiator zo koud mogelijk is
nee? laat je airflow zoals het was die H50 zal zeker uw cpu koud genoeg houden
zelfs een lichte overklok kan hij wel aan als je je Fan outtake laat staan.

persoonlijk zou ik eerst je airflow laten zoals het is. en proberen zo ver mogelijk te overklokken..
als de overklok je niet aanstaat, dan kan je de situatie eens veranderen en proberen verder te klokken, en dan bekijk je hoe veel verder je kan klokken.

Aangezien je 2 outtake fans bovenaan je kast hebt, kan je de outtake fan achteraan je kast veranderen naar een intake fan,

[ Voor 11% gewijzigd door MikeVM op 08-01-2010 04:34 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Roel1966
  • Niet online
Echt handmatig overclocken is niet mijn bedoeling maar wel heb ik XMP ingeschakeld staan in verband met dat het geheugen dan op 1600 Mhz draait, en voor zover ik begrepen heb word de cpu dan ook ietwat omhoog gezet.

Een ander belangrijk punt hierbij is dat ik vrij veel aan videobewerking doe waarbij de cpu bij het z.n. renderen ook behoorlijk belast word. Vandaar dat ik dus de cpu goed gekoeld wil hebben maar evenzogoed ook de airflow goed moet zijn, die wat de harddisks betreft verder prima is en er deels onafhankelijk van staat.

Maar ik zal zeer zeker eerst eens op de normale manier proberen en kijken wat dan de temps zijn, en als die aanvaardbaar blijven dan houd ik het toch het liefste op de bestaande manier zoals nu.

Verwijderd

Ik heb de H50 op de achterste outtake fan gemonteerd van een antec 900 II, er stroomt per seconde genoeg verse lucht doorheen om dat te koelen. lijkt me in jouw configuratie geen probleem. Ik heb de H50 direct op de outtake fan geplaatst met de bijgeleverde fan ervoor, hierdoor krijg je dus Fan,Radiator,Fan, gaf geen problemen, moest wel de H50 met maar 2 (bijgeleverde lange) schroeven vast zetten door de eerste radiator aan de kast. De andere twee werden gebruikt om de 2e fan op de radiator aan te sluiten.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:50:
Ik heb de H50 op de achterste outtake fan gemonteerd van een antec 900 II, er stroomt per seconde genoeg verse lucht doorheen om dat te koelen. lijkt me in jouw configuratie geen probleem. Ik heb de H50 direct op de outtake fan geplaatst met de bijgeleverde fan ervoor, hierdoor krijg je dus Fan,Radiator,Fan, gaf geen problemen, moest wel de H50 met maar 2 (bijgeleverde lange) schroeven vast zetten door de eerste radiator aan de kast. De andere twee werden gebruikt om de 2e fan op de radiator aan te sluiten.
Als ik het goed begrijp heb je dus de normale outtake fan ook als outake-fan gelaten, en dan in feite met de radiator ertussen een soort van dubbele outtake-fan gecreeerd. Persoonlijk lijkt mij dan toch ook dat er genoeg lucht geforceerd door die radiator geperst word, en denk ik dat ik dan ook dezelfde opstelling als jou ga maken.

Ik neem aan dat je de temps van de cpu ook verder in de gaten gehouden hebt en als dat verder normaal is, dan heb ik ook wel zoiets van beter dan misschien de cpu net nog paar graden hoger, maar dat wel dan de rest van de kast op normale temps blijft.

• Roel1966
  • Niet online
Vandaag de Corsair H50 binnengekregen en vanavond meteen aan de slag gegaan, en ik in eerste instantie van plan was alles volgens de handleiding van Corsair zelf te plaatsen. Om vervolgens dan te kijken wat de airflow in mijn kast zou doen en de temps beetje in de gaten houden, maar ik stuitte dus al op een paar problemen.

Allereerst kon ik dus geen push pull maken op de achterste outtake-fan omdat die uitstulping van die grote zij-fan er tegenaan kwam, dus bleef alleen de optie om de H50 met enkele fan te monteren. Vervolgens probleem met de slangen en dus de radiator andersom geprobeerd echter toen kwamen de slangen tegen de bovenfan.

Nu wist ik dat je in de Antec nog een middenfan kan plaatsen met behulp van 2 beugeltjes dus dacht ik van nou ik probeer eens of de radiator daar misschien niet tussen past. Dit ging dus zelfs prima waarna ik op de radiator nog een fan geplaatst heb en alsnog een soort van push pull heb gecreerd. Nu na een half uurtje even gekeken met Everest en de temp van de cpu is 24 graden en het moederboard 35 graden, dus de airflow kan niet anders dan goed zijn.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:21
Hij heeft ook push+pull.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XYiAsMItBLI]
(Hij heeft het erg slecht gedaan .maarja).

Is die tempratuur stressed of idle?
Lijkt me wel erg lage stressed temp ;p

[ Voor 11% gewijzigd door alaintje op 12-01-2010 11:30 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
lijkt me trouwens handig als je zelfde fans gebruikt voor push pull config

ja, daag.

• Roel1966
  • Niet online
Uiteraard zijn de temperaturen wat ik in het vorige bericht schreef natuurlijk idl want stressed zou dat wel denk ik bijna een unicum zijn geweest. Onder stress loopt de temp van de cpu op tot ongeveer 48 a 49 graden maar nu heb ik maar een korte simpele test gedaan met Everest. Voorheen heb ik met Everest dan eens gekeken met de luchtkoeler ( Zalman 9900 NT ) waarbij ie idl op rond de 38 graden bleef staan en stressed op liep tot tegen de 56 graden. Temperatuur van het moederboard bleef meestal rond de 40 graden hangen welke nu zo tussen de 35 tot 37 graden blijft schommelen, dus blijkbaar heeft het de airflow ten goede gedaan.

Gisteren luktte het mij niet direct een foto ervan te plaatsen maar dit is me vandaag dan wel gelukt en kunnen jullie even zien hoe ik het dan opgelost heb. Het kabelmanagement is niet direct een toonbeeld van schoonheid maar dit is iets waarmee die Antec P193 mij ook wat tegenvalt, en het moeilijk is de bekabeling achterlangs te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/5932/h50p193klein.jpg

Zoals jullie dus zien is het een semi push pull systeem omdat de meest rechtse fan op het plaatje een stukje van de radiator af zit en de aangezogen koude lucht dus nog door die eigenlijk harddiskbay heen gaat. Daarvoor dus dat ik direct achter de radiator nog een intake-fan geplaatst heb die de lucht dan als het ware er nog eens geforceerd doorheen trekt en het in feite een push pull systeem is.

De fans zijn alleen niet 2 gelijke fans maar ik heb ze wel qua toerental gelijk gezet omdat de voorste fan op de fancontroller zit, hetgeen ik nog wil veranderen en beide fans voor en achter de radiator via de fancontroller wil laten gaan lopen.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb mijn H50 aangesloten op de plaats van de fan boven de koeling (op je foto). Daar zuigt hij lucht naar binnen toe.
De temperaturen weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar is ook een prima manier zonder overclock.

Ik heb misschien wel iets meer ruimte in de kast met de Corsair Obsidian, maar deze manier van plaatsing kan misschien nog iets betere temps kunnen geven.

Ik zal later even de temperaturen opmeten :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Roel1966
  • Niet online
Bij mij had ik 2 problemen namelijk als eerste dat ik het net wel, net niet zou halen met de uitstulping van de zij-fan wanneer ik hem bij de outtake-fan geplaatst had. Verder vond ik het toch minder dat er dan warme lucht de kast in geblazen zou worden en dan de hele airflow op zijn kant kwam te liggen.

Qua temps blijft de cpu nu bij gewoon normaal gebruik, wat chatten, filmpjes, beetje fotobewerking gemiddeld rond de 32 a 33 graden en het moederboard rond de 37 a 38 graden. Met Everest heb ik de cpu eens even laten stressen en dan loopt ie op tot gemiddeld 50 graden, dus ik denk dat die temps zeker bij de ietwat overclock wel op zich redelijk zijn.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Op deze manier blaas je alle warme lucht wel de kast in. Hoe zit dat straks in de zomer als in de kamer 30 graden is?

• Roel1966
  • Niet online
Picaroon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:03:
Op deze manier blaas je alle warme lucht wel de kast in. Hoe zit dat straks in de zomer als in de kamer 30 graden is?
Datzelfde gebeurd ook wanneer ik hem op de plaats van de outtake-fan zou zetten en dan zoals Corsair het voorschrijft dat de achterste outtake-fan dan intake moet worden. Daarbij zitten er 2 intake-fans want in het onderste gedeelte zit ook nog een fan voor de harddisks, dus in principe word er 2 keer lucht binnengeblazen. En niet onbelangrijk om erbij te schrijven is dat ik ook nog een 20 cm zij-fan heb die als intakefan fungeert en dus van daaruit ook nog eens genoeg koude lucht in de kast komt.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
De logica van corsair snap ik... zoveel mogelijk koude lucht over de radiateur. Volgens aantal reviews op het Internet zijn de verschillen echter minimaal, dus ik hou de conventionele manier aan.

Verwijderd

Picaroon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:03:
Ik kan je zeggen dat dat heel erg meevalt, ik heb zelf een 3 x 14cm rad voorin mijn kast zitten, met 3 14cm fans die op lage toeren draaien, de lucht warmt niet extreem op op zijn tocht door de radiator, dit zal net enkele graden zijn, het is niet zo dat deze meteen van 30 naar 50 graden gaat :)

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06-2025
Zit met hetzelfde probleem, ik ga van de week mijn systeem in elkaar zetten.

Ik heb hetzelfde even snel gepast op de manier van Roel, maar ik vind det de ijzeren klemmetjes wel erg strak staan. Heb je ze toevallig moeten vervuigen om ze iets meer rui,te te geven?

• Roel1966
  • Niet online
wakuwakuhullie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:47:
Zit met hetzelfde probleem, ik ga van de week mijn systeem in elkaar zetten.

Ik heb hetzelfde even snel gepast op de manier van Roel, maar ik vind det de ijzeren klemmetjes wel erg strak staan. Heb je ze toevallig moeten vervuigen om ze iets meer rui,te te geven?
Die klemmetjes heb ik inderdaad ietwat bij gebogen maar je moet ook goed erop letten dat de fan precies recht zit en ook niet aan de boven of onderkant ergens tegenop komt.

Het minder goede nieuws is dat ik ondertussen noodgedwongen toch de H50 uit de P193 heb moeten halen omdat vooral nu met het warmere weer de temperatuur van mijn mobo tezeer omhoog ging. In eerste instantie had ik de H50 dus vooral erin gezet vanwege de stilte ervan en dan toch goede temperaturen alleen valt mij dat achteraf gezien toch wel tegen.

Probleem is namelijk wanneer je echt lagere temperaturen wilt bij de I7 920 dat je onder push/pull moet gaan werken waardoor je evenzogoed 2 ruisende fans hebt, dus qua lawaai maakt het zo goed als geen verschil met een luchtkoeler. Zeker als je onder load gaat werken dan kan die Corsairfan nog wel eens een hoog bijgeluid gaan maken wanneer je hem aan de intake-kant hangt.

Enfin ondertussen dus de H50 vervangen door een Zalman CNPS10 Extreme die eerlijk gezegd stiller is als de H50 en qua temps zelfs nu met dat warmere weer dezelfde temps heeft als de H50 in push/pull mode. Nu is er een bekend probleem bij de P193 dat een hogere luchtkoeler niet zou passen in verband met de zij-fan die de kast in steekt.

Via een ander forum en een aantal tips heb ik een handige manier gevonden om de middenfan eruit te laten en namelijk door die plastic uitstekende kap en fan weg te laten, en op die uitstekende schroefjes voor het buitenste gedeelte die siliconen rubbertjes van de harddisks te zetten. Daar bovenop nog 2 rubber ringetjes gezet en ik moet zeggen dat het geheel prima vastzit en trillingsvrij blijft, plus heb je evenzogoed nog een soort luchtrooster.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Roel1966 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Die klemmetjes heb ik inderdaad ietwat bij gebogen maar je moet ook goed erop letten dat de fan precies recht zit en ook niet aan de boven of onderkant ergens tegenop komt.

Het minder goede nieuws is dat ik ondertussen noodgedwongen toch de H50 uit de P193 heb moeten halen omdat vooral nu met het warmere weer de temperatuur van mijn mobo tezeer omhoog ging. In eerste instantie had ik de H50 dus vooral erin gezet vanwege de stilte ervan en dan toch goede temperaturen alleen valt mij dat achteraf gezien toch wel tegen.

Probleem is namelijk wanneer je echt lagere temperaturen wilt bij de I7 920 dat je onder push/pull moet gaan werken waardoor je evenzogoed 2 ruisende fans hebt, dus qua lawaai maakt het zo goed als geen verschil met een luchtkoeler. Zeker als je onder load gaat werken dan kan die Corsairfan nog wel eens een hoog bijgeluid gaan maken wanneer je hem aan de intake-kant hangt.

Enfin ondertussen dus de H50 vervangen door een Zalman CNPS10 Extreme die eerlijk gezegd stiller is als de H50 en qua temps zelfs nu met dat warmere weer dezelfde temps heeft als de H50 in push/pull mode. Nu is er een bekend probleem bij de P193 dat een hogere luchtkoeler niet zou passen in verband met de zij-fan die de kast in steekt.

Via een ander forum en een aantal tips heb ik een handige manier gevonden om de middenfan eruit te laten en namelijk door die plastic uitstekende kap en fan weg te laten, en op die uitstekende schroefjes voor het buitenste gedeelte die siliconen rubbertjes van de harddisks te zetten. Daar bovenop nog 2 rubber ringetjes gezet en ik moet zeggen dat het geheel prima vastzit en trillingsvrij blijft, plus heb je evenzogoed nog een soort luchtrooster.
Als ik zo het interne plaatje van de achterkant goed inschat zou je de H50 direct op het chassis op de plek van de outtake fan kunnen monteren, en de fan op de H50 naar buiten laten blazen. Daarvoor zul je waarschijnlijk de achterste fan bovenin moet opofferen, want vermoedelijk kom je met de slangen dan niet uit. Die moeten namelijk naar boven wijzen anders past het niet. De H50 kun je met dezelfde schroefjes vast schroeven als degene die je voor een moederbord gebruikt (wel eerst even passen want ze passen niet allemaal en ze mogen ook zeker niet te lang zijn).
Ik heb dit ook zo gedaan in mijn CM Storm Sniper. Voordeel is dat je niet hoeft te klooien met push/pull maar slechts met één fan de extra warmte uit je kast werkt en zo dus profiteert van de goede luchtstroom in je kast. Hopelijk werkt het voor je.

• wakuwakuhullie
Bedankt voor de reacties, ik vrees dat ik dan toch voor een andere oplossing ga en dat is montage buiten de kast.

Mijn idee is om de radiator horizontaal op te hangen achter de kasten dan met een fan de lucht van bovenaf door de radiator heen te laten blazen.

De slangen en de kooler moeten we naar buiten geleid worden. Ik ga dit zoen door de bovenste bracket door te slijpen en even om te buigen zodat de koeler met slangen erdoorheen past, ik monteer dan achteraf te afdekplaat met de aansluitingen van het moederbord.

Hoe staan jullie hier tegenover?

• Roel1966
  • Niet online
regmaster schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:23:
[...]

Als ik zo het interne plaatje van de achterkant goed inschat zou je de H50 direct op het chassis op de plek van de outtake fan kunnen monteren, en de fan op de H50 naar buiten laten blazen. Daarvoor zul je waarschijnlijk de achterste fan bovenin moet opofferen, want vermoedelijk kom je met de slangen dan niet uit. Die moeten namelijk naar boven wijzen anders past het niet. De H50 kun je met dezelfde schroefjes vast schroeven als degene die je voor een moederbord gebruikt (wel eerst even passen want ze passen niet allemaal en ze mogen ook zeker niet te lang zijn).
Ik heb dit ook zo gedaan in mijn CM Storm Sniper. Voordeel is dat je niet hoeft te klooien met push/pull maar slechts met één fan de extra warmte uit je kast werkt en zo dus profiteert van de goede luchtstroom in je kast. Hopelijk werkt het voor je.
Deze manier had ik ongeveer al geprobeerd maar dan met push/pull en dus dan in plaats van intake alles op outtake geplaatst, maar qua temperatuur in de kast scheelde dit niet bijster veel en hooguit maar 1 graden. Daarbij merktte ik duidelijk dat wel de temperatuur van de cpu idle hoger bleef en toch wel een verschil van ongeveer 3 a 4 graden, vooral wel doordat het moederboard ( Asus P6T ) op zich al vrij warm word.

De normale bedrijfstemperatuur van de Asus P6T blijkt toch al tussen de 38 a 40 graden te liggen dus met de H50 dan als outtake krijg je het probleem dat je al meteen lucht er doorheen blaast die al opgewarmd is toch pak weg 40 graden idle. Vandaar dat ik toch uiteindelijk besloten heb de H50 er weer uit te pakken maar daarvoor had ik al met mijn 2de pc een beetje geexperimenteerd met een Zallman luchtkoeler.

Die Zalman CNPS10 Extreme had ik dus op een I5 750 even gezet om eens te kijken hoe de temperaturen bleven en tot mijn verbazing bleven die idle rond de 26 graden liggen. Natuurlijk is de i7 920 een ietwat groter heefthoofd maar evenzogoed blijft de cpu nu rond de 30 graden en stressed niet meer dan 52 graden, hetgeen zo goed als gelijk is aan de H50 in push/pull.

• wakuwakuhullie
Ik heb het eindelijk voor elkaar.

Het is weer anders geworden.

Ik heb de grote 20 cm fan aan de zijkant omgebouwd tot outtake en aan de buitenkant van de kast geplaatst zonder de kast te beschadigen of extra gaten te boren. Met een beetje puzzelen kom je er wel en kun je de originele schroeven ook nog gebruiken.

De H50 heb ik nu gewoon standaard in kunnen bouwen, dus achteraan met push pull, waarbij de corsair fan pushed en de Antec fan pulled.

Ik heb bijna alle kabels netjes weggewerkt en morgen zal het klaar zijn, ben nu te moe en heb geen knieen meer over van het op de grond zitten.

Morgen nog te doen:
SSD's inbouwen
Samsung F3 inbouwen
Raptor inbouwen
HD5850 inbouwen
Alles aansluiten en W7 64 bit erop

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Ga je ons vereren met foto's? Ik ben namelijk wel benieuwd naar hoe je het allemaal hebt opgelost. Een tip voor je knieën : Leg een fijne handdoek op je tafel en werk daar op ;)

Beter voor je rug én je knieën!

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

• wakuwakuhullie
Beetje laat ivm ziekte maar hier is een foto hoe ik het heb opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9877412/_DSC4240.JPG

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Beetje dubbel niet dit...je zit zelf al in het forum mee te praten over de H50, en weet daar zelf al genoeg over te vertellen dus waarom nou een nieuw toppic hierover openen....?

Zelf heb ik mijn H50 weggedaan vanwege het lawaai van de fans althans ik bleef altijd een vervelend bijgeluid horen met welke fan ik ook probeerde, en dan met die lage toerenfans vond ik de temps niet echt schokkend laag.

´´Inmiddels heb ik een Noctua NH-D14 luchtkoeler op de pc en tja die is fluisterstil en zelfs nu met een kamertemperatuur van 30 graden blijft de cpu idle rond 40 graden zitten, dus toch netjes van een luchtkoeler dacht ik zo.´´

ervaringen met corsair h50

Volg je eigen tips op en ga lekker experimenteren...kom je snel genoeg erachter wat voor jou het beste werkt

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Roel1966
  • Niet online
gumbal696 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 03:12:
Beetje dubbel niet dit...je zit zelf al in het forum mee te praten over de H50, en weet daar zelf al genoeg over te vertellen dus waarom nou een nieuw toppic hierover openen....?

Volg je eigen tips op en ga lekker experimenteren...kom je snel genoeg erachter wat voor jou het beste werkt
Goed lezen is ook een kunst want als je naar de datum had gekeken had je gezien dat dit topic al van januari dit jaar is en de andere reacties van een latere datum.

En verder, snap niet waar je je mee bemoeit en dit soort reacties kant nog wal raken en ik bijna zou zeggen van ga zelf een ander vervelen met dit soort opmerkingen. We zijn hier op het forum om mekaars ervaringen te delen en tips aan de hand te doen en niet om mekaar maar wat af te katten.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 09-08-2010 16:15 ]

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:13:
[...]

Goed lezen is ook een kunst want als je naar de datum had gekeken had je gezien dat dit topic al van januari dit jaar is en de andere reacties van een latere datum.

En verder, snap niet waar je je mee bemoeit en dit soort reacties kant nog wal raken en ik bijna zou zeggen van ga zelf een ander vervelen met dit soort opmerkingen. We zijn hier op het forum om mekaars ervaringen te delen en tips aan de hand te doen en niet om mekaar maar wat af te katten.
Helemaal niet. probeer je alleen iets duidelijk te maken. Veelal van de tips waar je om vraagt geef je zelf al vaagjes antwoord op in je voorige comment´s van die januari.

Ik kom hier echt niet je toppic verzieken of afkraken. 8)7 .

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1