Good Fella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:28:
En ik vraag me nog altijd af wat iedereen tegen iTunes heeft. Nou heb ik vrij weinig ervaring met iTunes onder Windows, maar onder OS X is het de fijnste media player die ik ken. Muziek op mijn iPhone zetten vind ik juist heel makkelijk gaan met iTunes. Smart Playlists FTW!
Ik heb zowel onder OSX als onder Windows met iTunes gewerkt. Ik moet zeggen dat onder Windows het wel bijzonder slecht en log werkt.
Onder OSX is het nadeel dat je bijzonder weinig keuze hebt. iTunes is de enige echte volwaardige mediaspeler. Wat imho wel erg jammer is. iTunes onder OSX word traag met een library van meer dan 35000 nummers(ja dat is veel, maar dat maakt mij niet uit) Ook het feit dat je de codecs van Apple MOET gebruiken om dingen als lossless te krijgen is gewoon een bijzonder bekrompen keuze. Zo zijn er meer kleine dingen die erg jammer zijn in iTunes. Het gaat mij om een stukje vrijheid die ik nog graag wil behouden want ik zit achter de computer.
Dat maakt het voor mij bijzonder slecht om mee te werken. Ik wil iets hebben wat doodsimpel mijn audio afspeelt en het doet wanneer ik erom vraag. Niet bijvoorbeeld alle muziek direct naar je eigen itunes map in OSX plaatsen

Laat mensen dat zelf maar kiezen...... Een map Muziek/Music daar alle bestanden uitlezen is net zo makkelijk. Maak daar een index van en het werkt net zo goed en je zit niet met het gevaar dat je constant dubbele bestanden tegen kan komen..... Ook niet dat je moet zoeken om je audio te vinden.
Dat hele playlists meuk heb ik nooit gesnapt. Zit regelmatig met iPods in mijn handen van vrienden/familie. Gewoon omdat ze mij wat willen laten luisteren en dan speel ik er eventjes mee... Maar al die playlists maken het apparaat voor mij onnodig verwarrend
Daarbij maar alles converteren? Heb jij enig idee hoeveel muziek sommige mensen hebben

Ik heb zowiezo 100GB aan FLAC. Daarbij nog 100CD's in mijn kast staan die ik dus kan rippen in FLAC of ALAC(keuze's keuze's) Maar als ik ALAC kies zit ik vast aan een iPhone of een iPod voor het mobiel luisteren van muziek. Iets wat ik niet wil. Daarnaast heb ik nog mijn 400GB aan MP3/OGG bestanden voor mijn muziek. Die MP3 gaan nog normaal tot een bepaalde hoeveelheid. Maar boven de 30000 gaat hij heel vreemd doen, al helemaal vanaf een externe HD... OGG zal ik ook allemaal moeten omvormen naar MP3 of iets anders... Iets wat ik ook absoluut niet fijn zou vinden.
Dat is wat ik tegen iTunes heb
[
Voor 15% gewijzigd door
Touchdomex op 08-01-2010 12:44
]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker