iPod Touch 8gb vs iPod Classic 160gb vs Creative Zen X-Fi 16

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mBull
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-01-2021
iPod Touch 8gb vs iPod Classic 160gb vs Creative Zen X-Fi 16gb:

hoi

ik zou graag een mp3 speler willen kopen, maar na wat research kom ik er alleen niet uit.
ik ben bereidt vaker van muziek te wisselen maar is 8gb echt zo weinig als je het vergelijkt met de battery life?

even overlopen:
iPod Touch 8gb: 180eureur
pro: wifi
apps
internet
cons: kleine hdd
fragile (kwetsbaar)
iPod Classic 160gb 230eur
pro: hdd
cons: geen wifi
prijs

Creative Zen X-Fi 16b 170eur
pro: wifi
cons: kwaliteit
size

zijn er mensen die een van deze producten gebruikt/en.
zijn er alternatieven voor deze prijs +- 200eur (liefst met wifi, maar is gene must)

thx anyway
gr jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns in de Pricewatch :) Daar kun je precies je eisen bij elkaar klikken en zien welke MP3-spelers daar aan voldoen. Daarnaast vind je daar productreviews met ervaringen van gebruikers.

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 08-01-2010 09:24 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Wat zijn je eigen prioriteiten?

Wil je meer ermee kunnen doen en handige apps gebruiken? Dan moet je de iPod touch nemen.

Hoeveel muziek heb je nodig? Volstaan enkele GB's voor onderweg, of wil je ALLES erop zetten voor thuis of als complete muziekbibliotheek?

Bedenk je gewoon wat je ermee wilt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:36:

Wil je meer ermee kunnen doen en handige apps gebruiken? Dan moet je de iPod touch nemen.

Hoeveel muziek heb je nodig? Volstaan enkele GB's voor onderweg, of wil je ALLES erop zetten voor thuis of als complete muziekbibliotheek?

Zeg dan ook direct wil je voor geluidskwaliteit moet je voor de X-FI gaan ;) Daarentegen voor het geld wat hij wil uitgeven niet eventjes verder kijken dan je neus lang is? Cowon heeft in zijn prijsklasse ook genoeg apparaten leverbaar. Die weer andere voordelen hebben tegenover de andere apparaten.

Ook een groot voordeel van de X-FI is het uitbreidbare geheugen. Wat als je voor opslag een MP3 uitkiest een vrij groot voordeel is aangezien iedereen wel losse geheugenkaartjes heeft liggen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:36:

8GB is volgens mij al voldoende om 3~4 dagen constant muziek te luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Touchdomex schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:40:
[...]
Zeg dan ook direct wil je voor geluidskwaliteit moet je voor de X-FI gaan ;) Daarentegen voor het geld wat hij wil uitgeven niet eventjes verder kijken dan je neus lang is? Cowon heeft in zijn prijsklasse ook genoeg apparaten leverbaar. Die weer andere voordelen hebben tegenover de andere apparaten.
Of de X-Fi zoveel beter is weet ik niet. Veel komt aan op de gebruikte hoofdtelefoon (wat een raar woord).

Ik heb zelf de Cowon iAudio X5L 30GB, destijds nog 399 euro voor betaald. Top apparaat voor muziek te luisteren, super accu, maar je kunt er verder geen reet mee.

Daarnaast is er nog het i-tunes probleem, als je voor Apple kiest. Ik vind dit erg onhandig, en het ondersteunt niet eens FLAC (mijn muziek collectie bestaat voor driekwart uit FLAC formaat). Ook dit is een belangrijke overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:28:
[...]
Of de X-Fi zoveel beter is weet ik niet. Veel komt aan op de gebruikte hoofdtelefoon (wat een raar woord).

Ik heb zelf de Cowon iAudio X5L 30GB, destijds nog 399 euro voor betaald. Top apparaat voor muziek te luisteren, super accu, maar je kunt er verder geen reet mee.

Daarnaast is er nog het i-tunes probleem, als je voor Apple kiest. Ik vind dit erg onhandig, en het ondersteunt niet eens FLAC (mijn muziek collectie bestaat voor driekwart uit FLAC formaat). Ook dit is een belangrijke overweging.
Apple ondersteunt wel sinds de eerste iPod ALAC, Apple Lossless Audio Codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Good Fella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:50:
[...]

Het probleem is dat hij dan 3 kwart van zijn bibliotheek moet omvormen wat gewoon niet fijn is ;) Daarbij zit je dan nog steeds met het feit dat je verplicht iTunes moet gebruiken om de muziek erop te zetten. Wat gewoon jammer is.

Als je nog niets in lossless hebt en netjes alle CD's in de kast dan is de keuze hooguit de hoeveelheid werkt.

Imho is trouwens FLAC superieur aan ALAC. Alleen al omdat FLAC tegenwoordig door vrij veel mediaspelers word ondersteund en ook mobiele mediaspelers zijn er steeds meer van die FLAC ondersteunen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Good Fella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:50:
[...]

Ja, daar heb je dus helemaal niets aan. Alles converteren zeker, omdat Apple geen totaal standaard formaat als FLAC ondersteunt? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Het grootste nadeel van de iPods vind ik persoonlijk dat je iTunes verplicht moet gebruiken. Ik heb sinds mijn aankoop (5 maand terug) nog maar 1x wat muziek gewisseld. Puur omdat het een kl*te werk is om het er op de juiste manier op te krijgen. (dan bedoel ik per album met de juiste hoes)

Als je dus weinig kaas van iTunes hebt gegeten en je een creative overweegt, raad ik je geen apple aan, maar de Creeative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Je kan ook overdrijven hoe moeilijk het is. Feit is wel dat je via officiele manieren beperkt bent tot iTunes. Echter zie ik veel andere programma's die ook muziek op de iPods kan zetten. Bedenk wel dat ALS je voor een iPod gaat je mogelijk ook al gauw wat Apps erbij download (althans de meesten doen dit wel) en je dus effectief minder overhoud voor muziek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@Touchdomex & JAHRASTAFARI: Je hoeft alleen alles te converten als je al een grote collectie hebt in FLAC. En ja, dan is het veel werk. Zelf heb ik alles in ALAC. En wie zegt dat de TS alles in FLAC heeft? Zolang we dat nog niet weten is dit een non-argument.

En ik vraag me nog altijd af wat iedereen tegen iTunes heeft. Nou heb ik vrij weinig ervaring met iTunes onder Windows, maar onder OS X is het de fijnste media player die ik ken. Muziek op mijn iPhone zetten vind ik juist heel makkelijk gaan met iTunes. Smart Playlists FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Good Fella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:28:

En ik vraag me nog altijd af wat iedereen tegen iTunes heeft. Nou heb ik vrij weinig ervaring met iTunes onder Windows, maar onder OS X is het de fijnste media player die ik ken. Muziek op mijn iPhone zetten vind ik juist heel makkelijk gaan met iTunes. Smart Playlists FTW!
Ik heb zowel onder OSX als onder Windows met iTunes gewerkt. Ik moet zeggen dat onder Windows het wel bijzonder slecht en log werkt.

Onder OSX is het nadeel dat je bijzonder weinig keuze hebt. iTunes is de enige echte volwaardige mediaspeler. Wat imho wel erg jammer is. iTunes onder OSX word traag met een library van meer dan 35000 nummers(ja dat is veel, maar dat maakt mij niet uit) Ook het feit dat je de codecs van Apple MOET gebruiken om dingen als lossless te krijgen is gewoon een bijzonder bekrompen keuze. Zo zijn er meer kleine dingen die erg jammer zijn in iTunes. Het gaat mij om een stukje vrijheid die ik nog graag wil behouden want ik zit achter de computer.

Dat maakt het voor mij bijzonder slecht om mee te werken. Ik wil iets hebben wat doodsimpel mijn audio afspeelt en het doet wanneer ik erom vraag. Niet bijvoorbeeld alle muziek direct naar je eigen itunes map in OSX plaatsen :r Laat mensen dat zelf maar kiezen...... Een map Muziek/Music daar alle bestanden uitlezen is net zo makkelijk. Maak daar een index van en het werkt net zo goed en je zit niet met het gevaar dat je constant dubbele bestanden tegen kan komen..... Ook niet dat je moet zoeken om je audio te vinden.

Dat hele playlists meuk heb ik nooit gesnapt. Zit regelmatig met iPods in mijn handen van vrienden/familie. Gewoon omdat ze mij wat willen laten luisteren en dan speel ik er eventjes mee... Maar al die playlists maken het apparaat voor mij onnodig verwarrend :+

Daarbij maar alles converteren? Heb jij enig idee hoeveel muziek sommige mensen hebben :X Ik heb zowiezo 100GB aan FLAC. Daarbij nog 100CD's in mijn kast staan die ik dus kan rippen in FLAC of ALAC(keuze's keuze's) Maar als ik ALAC kies zit ik vast aan een iPhone of een iPod voor het mobiel luisteren van muziek. Iets wat ik niet wil. Daarnaast heb ik nog mijn 400GB aan MP3/OGG bestanden voor mijn muziek. Die MP3 gaan nog normaal tot een bepaalde hoeveelheid. Maar boven de 30000 gaat hij heel vreemd doen, al helemaal vanaf een externe HD... OGG zal ik ook allemaal moeten omvormen naar MP3 of iets anders... Iets wat ik ook absoluut niet fijn zou vinden.

Dat is wat ik tegen iTunes heb :+

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 08-01-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dat is inderdaad vervelend. Ik heb vroeger wel mijn FLAC collectie omgezet naar ALAC. Gelukkig was hij toen nog niet zo groot. Inmiddels is mijn collectie uit aardig groot (~75 GB). Zou er nu ook niet aan moeten denken om dat om te moeten zetten naar iets anders. In zo'n situatie is het ook niet verstandig om voor een iPod te gaan. Als je echter alleen MP3 hebt gaat het prima natuurlijk.

En dat hij al je muziek kopieert naar een apparte map kun je gewoon uitzetten in de preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Touchdomex schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:40:
[...]
Heb jij enig idee hoeveel muziek sommige mensen hebben :X Ik heb zowiezo 100GB aan FLAC.
Ik heb 600+ GB in FLAC. En dat hou ik zo.

Apple kan mij de boom in, ook al heb ik een iPhone, ik ga geen i-tunes gebruiken. En dan moet ik zeker elke download gaan converteren? Ik zie nergens ALAC, 99% is mp3 of FLAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Good Fella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:31:
[...]

Dat is inderdaad vervelend. Ik heb vroeger wel mijn FLAC collectie omgezet naar ALAC. Gelukkig was hij toen nog niet zo groot. Inmiddels is mijn collectie uit aardig groot (~75 GB). Zou er nu ook niet aan moeten denken om dat om te moeten zetten naar iets anders. In zo'n situatie is het ook niet verstandig om voor een iPod te gaan. Als je echter alleen MP3 hebt gaat het prima natuurlijk.

En dat hij al je muziek kopieert naar een apparte map kun je gewoon uitzetten in de preferences.
Ik had het ook direct uitstaan. Maar niet voordat hij sommige mappen wel heeft gehad. Daarbij is een generale map die je Music noemt en daar via iTunes als er iets in wijzigt op de achtergrond een nieuwe index van maakt een velen malen simpelere en gebruiksvriendelijkere variant. Aangezien het hele indexeringssysteem toch al vrij sterk aanwezig is in OSX (Spotlight) Voor gebruikers is het ook net iets makkelijker om er standaard mee om te gaan. Wat dat betreft zijn Windows en Ubuntu erg goed in dat soort mapjes aanmaken en dingen daaruit aflezen. In Linux is het gewoon alles in music zetten en in Rythmbox aangeven jij controleert elke keer bij het opstarten of er iets is gewijzigd in die map! Is er iets gewijzigd voeg je dat toe. Doodsimpel en gebruiksvriendelijk.

Als je te boek staat als bijzonder gebruiksvriendelijk OS en je mist dit soort kleine dingen die het gemak en dergelijke voor de gebruiker nog makkelijker maakt vind ik het gewoon jammer en een gemis. Zijn genoeg gebruikers die er zeer veel belang bij hebben om dat zo te regelen. Zo heb ik meer dingen die ik eigenlijk niet vind horen in een OS wat zich toespits op gebruiksvriendelijkheid(daarentegen zijn er wel weer veel dingen die ik in elk ander OS mis en wel in OSX zit...)

Maar dit dwaalt behoorlijk af van het basispunt :>

Ik zou als TS als eerste overwegen hoeveel muziek zet je daadwerkelijk op je speler. Ik heb meer dan 500GB aan muziek, maar heb in verhouding een spelertje die maar 16GB heeft. Elke maand haal ik hem compleet leeg en pleur er wat ander materiaal op. albums die ik vaak luister laat ik dan ook staan.

Ik zou voor jezelf afwegen wil je iTunes gebruiken of niet. Vooral als je voor de Touch gaat en Apps gaat gebruiken is dat nogal van belang. Als je niet de Touch kiest kun je ook met alternatieve iPod programma's al je muziek aansturen richting je iPod :)

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 08-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
En van de TS geen reactie.... :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Lol het is nog geen dag geleden. Niet iedereen zit hier elk uur op T.net :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mBull
  • Laatst online: 05-01-2021
mijn excuses voor de late reply, maar ik had vrijdag examen programmeren waarvoor ik nog beetje moest studeren.

mijn headset kan je aannemen dat die van goede kwaliteit is kan kiezen tussen (sennheiser hd280pro en een audio technica).
kzou graag toch beetje apps willen (messenger, mail, internet) en hierbij is de X-Fi (16gb) ook capable toe.
deze heeft iets meer gb dan de ipod touch (8gb).
ik zit er niet mee in af en toe eens te veranderen van muziek... aangezien je volgens mij met 8gb wel enkele battery life's kan doorspelen.

daarom denk ik ook dat ik voor de ipod touch ga gaan maar nog een vraag is deze niet heel kwetsbaar (wil namelijk niet dat ie binnen enkele maand al stuk is).
heeft er iemand ervaring met de creative zen X-Fi (hoe waren die) en zijn er apps voor te vinden of enkel standaard dingen (welke?).

thanks voor de vele reply's

[ Voor 16% gewijzigd door mBull op 09-01-2010 14:45 ]

Pagina: 1