Ik draai sinds een paar maanden Win7, maar was helaas niet slim genoeg om tijdens de installatie ervan AHCI aan te zetten in de bios. Nu heb ik een manier gevonden om dat alsnog om te zetten terwijl je win7 installatie blijft staan, maar mijn moederbord spuugt nu allemaal problemen op na het aanzetten van AHCI, dus ik kom windows helemaal niet meer in.
Wat er gebeurt:
1. Ik zet AHCI aan in de bios
2. Computer doet RAM check etc
3. Computer gaat naar een volgend scherm, waar die een soort SATA bios laad...
4. Daarna begint hij aan zijn PCI Device Listing, maar dit is het punt waarom ie hangt.
Hij laad geen enkel PCI device, alleen de allereerste regel (volgensmij de sata) komt tevoorschijn, maar daana is de pc gewoon bevroren. Als ik AHCI uit zet, loopt ie hier gewoon in 1 seconde doorheen en start ie weer netjes in Windows.
Wat ik al geprobeert heb:
1. Clear CMOS en het helemaal vanaf een schone te starten
2. Raid en AHCI modus geprobeerd
3. Geprobeerd met de Win7 DVD te booten om de MBR etc te fixen, maar dat kan pas na de PCI listing, dus dat werkt ook niet
4. Nieuwste BIOS staat erop
5. Internet en tweakers afgezocht, maar daar lijken de meeste problemen pas te komen als windows zelf probeert te laden.
Mijn hardware:
Gigabyte EP45-ds4p mobo
2x 500gb sata harddisks
1x Sata dvd drive
Wat er gebeurt:
1. Ik zet AHCI aan in de bios
2. Computer doet RAM check etc
3. Computer gaat naar een volgend scherm, waar die een soort SATA bios laad...
4. Daarna begint hij aan zijn PCI Device Listing, maar dit is het punt waarom ie hangt.
Hij laad geen enkel PCI device, alleen de allereerste regel (volgensmij de sata) komt tevoorschijn, maar daana is de pc gewoon bevroren. Als ik AHCI uit zet, loopt ie hier gewoon in 1 seconde doorheen en start ie weer netjes in Windows.
Wat ik al geprobeert heb:
1. Clear CMOS en het helemaal vanaf een schone te starten
2. Raid en AHCI modus geprobeerd
3. Geprobeerd met de Win7 DVD te booten om de MBR etc te fixen, maar dat kan pas na de PCI listing, dus dat werkt ook niet
4. Nieuwste BIOS staat erop
5. Internet en tweakers afgezocht, maar daar lijken de meeste problemen pas te komen als windows zelf probeert te laden.
Mijn hardware:
Gigabyte EP45-ds4p mobo
2x 500gb sata harddisks
1x Sata dvd drive