hd5850 krijgt dx11 niet toegewezen door de catalyst drivers

Pagina: 1
Acties:

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
met search mijn probleem niet kunnen vinden. ook niet met google op de web
via de heaven benchmark kwam ik erachter dat dx11 niet is ingeschakeld
toen dxdiag gedaan en zie:
Afbeeldingslocatie: http://freeuploadpicture.com/images/670_DX11.jpg

bij de pijl had 11 moeten staan. de fotoo is van de nieuwste asus drivers voor de kaart.maar de nieuwste 9.12 Catalyst drivers geeft hetzelfde effect
mijn systeem is
Windows7 ultimate 64 bit
Gigabyte ga-ma790fxt-ud5p am3 mobo met F7 bios
AMD Phenom II X4 965
4 gig Kingston ddr3

grondig uninstallen van de ati drivers en weer reinstallen verhelpt het probleem niet ook niet bij eerdere 9.11 drivers.

wat kan ik verder doen? Ik heb nu geen dx11 mogelijkheid en daarvoor nu juist de kaart gekocht
zou de kaart zelf "stuk" kunnen zijn? Hij loopt verder prachig bij de nieuwste spelen ( geen dx11 spelen)

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Heb je ook al geprobeerd om DirectX te (her)installeren?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je catalyst drivers hebben an sich ook niets met DirectX te maken. Je zult dus je DirectX versie moeten updaten. Misschien via Windows Update (heb zelf geen ATi kaart, dus ook geen DirectX 11)?

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Hey gek. Bij mij hetzelfde als de TS maar op dxdiag tab 1: Systeem staat toch wel "DirectX-versie: DirecX 11".

Edit 1: Hier werd het al eerder besproken

Edit 2: Hotfix voor Windows 7/Server 2008 Ik krijg wel de melding dat het niet voor mijn systeem bedoeld is W7 Pro x64 met HD5770.

[ Voor 64% gewijzigd door uname -r op 08-01-2010 00:31 ]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Je hebt gewoon DX11 hoor. Kijk maar onder het tabbladje: System. Dat je onder DX11 een verkeerde DDI-versie krijgt klopt. Dit probleem is bekend bij MS. Er wordt in de toekomst een fix voor uitgebracht. Je kunt in de tussentijd al een hotfix hier voor downloaden. Ik heb dit zelf ook gedaan. DDI-versie 10.1 heeft geen nadelig effect op DX11 functies.

Het artikel:

The DirectX Diagnostics Tool incorrectly reports DirectX 11 devices as DirectX 10.1 devices on a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2

En hier kun je je hotfix aanvragen via e-mail:

Help and Support

Gewoon mail invullen, dan krijg je een downloadlink plus wachtwoord om uit te pakken.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48
Maar dan de vraag die nog resteert...waarom doet HEAVEN demo het niet in DX11? Dit probleem heb/had ik ook,maar heb ondertussen de demo verwijderd.

• kyrill
thx

Ik heb inmiddels de hotfix aangevraagd, en gekregen nadat ik ingevuld had dat i windows 7 bezit en bij het installeren doodleuk het bericht dat de fix niet toepasbaar is in mijn situatie, wat misschien suggereert dat in mijn situatie iets anders aan de hand is? intussen microsoft support een email geschreven.
ik hoopte dat ik de reden had gevonden waarom Heaven bij mij niet werkt. Als een dx11 engine bij mijn kaart niet werkt, bestaat er een kans dat een ander dx11 spel ook niet werkt. en dat zou balen zijn, Ik heb onder mijn eerste tab blad dat ik dx11 heb.

Het is jammer voor eperium dat hij het ook heeft, maar ik voel me gesteund. misschien is mijn kaart niet kapot
maar hoe los ik dit op? ik heb windows 7, heb dx 11, heb de juiste kaart en driver en geen dx 11 functies bij de eerste dx11 benchmark...:(
ik begrijp niet eperium dat je dit zo licht opneemt..?

[ Voor 39% gewijzigd door kyrill op 08-01-2010 10:42 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb je nog de RC versie van W7?

|2600k|Asus 290|

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:31
De RC geeft inderdaad problemen met DX11 af en toe. Bij 9.11 werkte DX11 wel bij mij, bij 9.12 weer niet...
Nu heb ik net de retail windows 7 home premium 64 bit geinstalleerd en DX11 werkt nu wel gewoon met de 9.12 drivers.

anathema

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 20:40
Daar staat bij mij ook 10.1 maar ik draai gewoon de Heaven benchmark op dx 11. Maar dit is toch een bekend probleem?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• kyrill
woelders schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:51:
Je catalyst drivers hebben an sich ook niets met DirectX te maken. Je zult dus je DirectX versie moeten updaten. Misschien via Windows Update (heb zelf geen ATi kaart, dus ook geen DirectX 11)?
misschien niet waar
ik ben er nu meer ingedoken en er is meer aan de hand en het schijnt de 9.12 driver te zijn omdat diegenen die mijn probleem hebben het vaker wel lukt onder 9.11 echter niet iedereen: "

Well i checked gpu z latest that one didnt check open cl, so i tried the one i could find i also the one posted here. Open cl is checked. Direct compute is not checked.

I saw that tesselelation was of because i could not toggle it and i saw also on the wireframe during benchmark that it was direct x 10 even though i enabled direct x 11 and tesselation before starting the benchmark.

Stalker call of pripyat has direct x 11 option removed totaly only direct x 10.1 is available. Dirt 2 doesnt run the direct x 11 features, even though there is no confirmation i can see it not working.

I have installed the direct x sdk from august. It worked with direct x 11 before but now it does not.

Still dxdiag shows direct x 11 but direct x caps viewer shows no on all features dx11.

My conclusion right now is that catalyst 9.12 is disabling features in direct x 11 atleast for me, maybe not all of direct x features but tesselation atleast. Anyone else experience this? I have windows 7 64 ultimate btw. Then aint that a cheat for christmas performace update
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=311500

het is niet alleen het oppervlakkige niet aangeven van dx11 in tab 2 onder dxdiag.exe maar helaas meer zie:
Afbeeldingslocatie: http://freeuploadpicture.com/images/809_non_dx11.jpg

ook de direct compute support is er niet enz
het wordt weer een heel zoekwerk omdat in orde te krijgen
PS ik heb een legit windows 7 (ultimate) op een schijfje gekocht

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Afbeeldingslocatie: http://forums.guru3d.com/attachment.php?attachmentid=2903&d=1262647002

heb gewoon 9.12HF + opencl drivers draaien en bij mij werkt het wel

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 08-01-2010 12:05 ]

|2600k|Asus 290|

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

dxdiag is STOM!

GPU-Z is ook stom.. volgens GPU-Z heb ik geen OpenCL (vinkje staat uit) maar heb de Stream SDK netjes geïnstalleerd en kan demos draaien uit de SDK en OpenCL applicaties van anderen.

Conclusie: Staar je niet blind op een vinkje.

edit: Heb 9.12 Hotfix en Stream SDK2 op HD5850.

[ Voor 9% gewijzigd door neliz op 08-01-2010 12:08 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CPU-Z is niet stom. Je moet gewoon via de forums een beta downloaden. ;)

• kyrill
ik heb helaas windows 7 ultimate 64 opnieuw geinstalleerd (pfff!) omdat dit opeens moest
bij complete (expres) uninstall van de catalyst drivers wilde wind niet meer opstarten behalve via restore en dan kreeg ik mijn catlyst dirivers weer terug..
dus restore uitgezet enz.
en dus ben mijn huidige firefox bookmarks kwijt bij de nieuwe wind. 7

goed nu een nieuwe win.7. maar zal ik 9.11 of 9.12 installeren? De meeste posts on web hebben (veel) minder moeite met 9.11

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

9.12 Hotfix?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• kyrill
GELUKT
na 1,5 dag kl*ten

verse windows 7 en de hotfix 12 dat deed het 'm. de verse windows baal ik echt van
catalyst unistallen op "100" verschillende manieren lukte niet bij me maar dat heeft bij elkaar incl internet afstruinen uren gekost
bedankt voor jullie input

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:49
Nog een vraag achteraf. Hoe had je je vorige Win7 geinstalleerd?
Upgrade van XP/Vista?

Computer says no

• kyrill
hoi
ik heb alle windows custom install gedaan maar ik vermoed dat ik, toen ik merkte dat ik heaven dx11 niet kreeg geinstalleerd dat ik niet voldoende "thorough" de vorige Catalyst geunisntalled heb voordat ik de nieuwe installeerlde
want wat nu blijkt ( kan de fout herhalen) na de verse goed geinstalleerde hotfix 9.12 driver moet je opnieuw booten, de installatie van de Catalysr driver vraagt daarom
Dan na die boot doet de DX11 in heaven het. Echter opnieuw de computer herstarten ( reboot) doet dx11 weer "wegvallen" Ik ben dan terug bij het begin.
Opnieuw catalyst uninstallen maar nu simpler, door in device manager bij display adapter de driver te uninstallen ( eerst Heaven uninstallen!) rebooten, opnieuw installeren via device manager, rebooten en voila heaven doet het weer. De volgende restart breekt de catalyst driver omdat dit niet alleen gebeurt bij heaven, maar ook bij Dirt2 en Stalker ( geen dx11 mogelijkheid)
Het is de catalyst driver met nog kinderziektes
dus ik geef het op en wacht op de volgende driver
Pagina: 1