Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruns86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 21:09
Hallo,

Ik heb een kleine drive-in show... Ik heb altijd gedraaid met een Soundblaster Live! en een onboard Realtek AC97! Beide kaarten waren gekoppeld aan een deck in VirualDJ en het werkte perfect!

Nu is de Soundblaster stuk gegaan en ik heb ervoor gekozen om ook de Realtek te vervangen... Hiervoor heb ik twee X-Fi Extreme Audio kaarten aangeschaft! Vond het geluid van de Realtek vaak een beetje vlak tegenover de Soundblaster....

Ik heb de twee X-Fi kaarten geïnstalleerd in Windows XP! In apparaatbeheer zijn twee X-Fi kaarten te zien en windows zegt ook dat deze in een aparte PCI sleuf zitten... Nu laat windows xp over beide geluidskaarten dezelfde output horen!! Ik heb de geluidkaarten een andere naam gegeven om ze te kunnen onderscheiden in VirtualDJ, maar nog steeds hetzelfde geluid uit beide geluidskaarten...

Weet iemand hier een oplossing voor? Of kent iemand dit probleem?

Nu heb ik ook een PC met Windows 7 geïnstalleerd, deze ziet twee verschillende geluidskaarten...
Als ik ze beide gebruik in een programma als VirtualDJ, dan geeft dit een heel slecht geluid... Veels te snel en al helemaal niet zuiver.... Als ik VirtualDJ een enkele geluidskaart selecteer, dan is het geluid prima!!

Ik kan de oorzaak niet vinden, iemand anders wel?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 15% gewijzigd door Bruns86 op 08-01-2010 20:35 . Reden: Test met windows 7 uitgevoerd! ]