Digitenne (DVB-T) opnemen en afspelen in Windows 7 MC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil digitale TV, DVB-T/Digitenne in dit geval, opnemen op mijn HTPC binnen Windows Media Center 7. Ik vind er bijzonder weinig informatie over, of ik zoek niet goed...

Ik neem aan dat ik 1) een digitale TV tuner kaart nodig heb en 2) een CI module kaart voor de Digitenne insteekkaart (CAM)... Heeft iemand ervaringen hiermee? Welke hardware wordt er gebruikt cq. is aan te bevelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo! Dat zijn een hoop reacties. Is er nou echt niemand die digitale TV opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 14:31
Hoe moeilijk kan het zijn, zoeken met "dvb-t windows 7 mediacenter digitenne"

Windows Media Center met Digitenne - Welke tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 11:24
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:11:
Ik wil digitale TV, DVB-T/Digitenne in dit geval, opnemen op mijn HTPC binnen Windows Media Center 7. Ik vind er bijzonder weinig informatie over, of ik zoek niet goed...

Ik neem aan dat ik 1) een digitale TV tuner kaart nodig heb en 2) een CI module kaart voor de Digitenne insteekkaart (CAM)... Heeft iemand ervaringen hiermee? Welke hardware wordt er gebruikt cq. is aan te bevelen?

Alvast bedankt!
Al uitgevist over hoe of wat?

Het is eigenlijk heel simpel.

Om het goedkoop te houden kun je beter je set top box van KPN blijven gebruiken in combinatie met een Media Center Remote met IR-blaster.. de meeste moderne TV-kaarten zit die er bijgeleverd.

De set top box sluit je aan op je TV-kaart middels scart --> composiet IN.. ook hiervoor hebben de meeste moderne TV-kaarten óf een directe audio- en video-ingang, óf gebruiken ze een zogeheten A/V-breakoutkabel.

De IR-blaster plak je op het IR-oogje van je set top box en Media Center Setup doet de rest voor je..

Have fun wactchin!

p.s.: Mocht je nog een remote met IR-blaster zoeken.. ik heb er nog 1 nieuw in doos liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helaas niet specifiek genoeg geweest; ik wil opnemen via Media Center met een interne kaart, en zeker geen settop box rommel gebruiken. Dan blijft er nog steeds niet veel over, 1 technotrend kaartje die als "niet zo best" wordt geclassificeerd, en een FloppyDTV waarvan het bedrijf alle activiteiten heeft gestaakt...

Iemand ervaring met het technotrend kaartje T-1500 icm W7?