Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
All,

Ik heb sinds eergisteren de HF200 van Canon in mijn bezit en na wat dagen pielen moet ik toch tot de conclusie komen dat ik het ruis niveau echt schrikbarend slecht vind bij situatie als binnen filmen.

Ik heb net een filmpje gemaakt binnen om aan te geven wat ik bedoel.

Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden en of mensen met een andere HD camera betere resultaten halen binnen

http://www.youtube.com/watch?v=kZMK3q2sjBI

edit: ik heb ook nog maar even een filmpje met hogere kwaliteit online gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=IbU5pAOdew4

Ik zit dus te denken om deze camera toch maar terug te brengen. Ik ben benieuwd naar wat jullie hier van vinden

[ Voor 14% gewijzigd door JerNL op 07-01-2010 22:53 ]

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Probeer eens een andere plek om je filmpje neer te zetten, youtube comprimeert je ruis nogal ;)

Daarnaast heb je ook wel erg weinig licht in je kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
ok, zal ff checken of ik dat kan regelen.
ik heb net even avforums doorgelezen en dit is wel een interessante thread: http://www.avforums.com/f...f20-hf200-really-bad.html

Er staan een hoop test filmpjes, zie pagina 4.

Wat ik nu ook begrijp is dat je zowiezo van de "p Mode" weg moet bijven. de cinema mode schijnt vele malen beter te zijn.

ben nu even de 2 MTS bestanden aan het binnehalen die daar zijn geplaatst. eentje indoor en eentje outdoor. Die ga ik even vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Ik zelf heb ook een Canon Legria HF 200 sinds kort en heb ook wat proef opnames gemaakt. Ook huiskamer shots om het zo maar te noemen. Maar ik vind het resultaat zeer goed te noemen. Een prachtig beeld. Totaal geen last van ruis. Ik heb dit zelf kunnen testen op een plasma TV van 127 cm. Full HD. Ik heb zowel DVD quality als de hoogste HD instellingen gefilmd. En kan niets anders zeggen dat het resultaat zeer verbluffend is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Anoniem: 130680 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:09:
Ik zelf heb ook een Canon Legria HF 200 sinds kort en heb ook wat proef opnames gemaakt. Ook huiskamer shots om het zo maar te noemen. Maar ik vind het resultaat zeer goed te noemen. Een prachtig beeld. Totaal geen last van ruis. Ik heb dit zelf kunnen testen op een plasma TV van 127 cm. Full HD. Ik heb zowel DVD quality als de hoogste HD instellingen gefilmd. En kan niets anders zeggen dat het resultaat zeer verbluffend is. :)
dat is wel apart :) kan je vertellen op welke instellingen je filmt?

kan je misschien ook een voorbeeldje delen?

[ Voor 3% gewijzigd door JerNL op 12-01-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Die cinemode schijnt niet alleen maar dolletjes te zijn. De camera gaat dan naar de 25P stand en je moet eerst even testen of je dat prettig vindt. Daarnaast verandert de camera de gammacurve waardoor je donkere partijen lichter worden. In verkeerde omstandigheden kun je je ergeren dat het beeld grijzer wordt. Kortom, eerst testen, dan pas vastzetten.

Bij mij staat mijn camera juist wel in de P stand. Je moet imo wegblijven uit de auto stand. In P kun je alle wijzigingen maken die de camera toestaat!
Pagina: 1