Toon posts:

TC30 connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 3 avonden op rij bezig contact te krijgen me mijn harman kardon tc30 afstandsbediening, maar krijg het niet meer voor elkaar. Ik heb de tc30 2,5 jaar geleden gekocht, toen geen enkel probleem.

Ben originele CD kwijt, en aangezien ik nieuwe laptop heb, heb ik software 5.1.4 gedownload en geinstalleerd. Firewalls e.d. allemaal uitgeschakeld. Software start, log in op HK website, maar dan in 'check connectie' stap gaat het mis. Communicatie status metertje gaat lopen, maar bij 10% stopt ie, en gaat naar een lege pagina met enkel tekst "unable to display content' 'click next to continue. En als ik dan next aanklik keer ik terug in 'check connectie' scherm. Op verschillende forums heb ik al gelezen dat je geen nieuwere versies als 5.1.4 moet gebruiken omdat die niet werken, maar bij mij werkt 5.1.4 ook niet (meer).

HK support krijg ik niet. Dus alle hulp zou ik zeer op prijs stellen. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben en eentuele tips om het op te lossen. Of een software versie die wel werkt.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 23:24

Smarron

The bend

Ik gebruik versie 5.1.4.88. Die werkt nog wel goed hier. Alles nieuwer dan die versie werkt idd niet.

Ik heb de TC software overigens geinstalleerd op de laptop met Win XP, want met Vista x64 en nu Windows 7 x64 ging het allemaal niet vlekkeloos.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

bbinc,
Allemaal heel herkenbaar. Avonden getob, sites die opgeheven zijn, firmware-slopende updates, geen support etc. Kortom: Harman Kardon: hulde!
Ik draai ook 7 x64 en kan de TC30 updaten, maar dan moet ik één opvallend irriterende foutmelding voor lief nemen.
Net als Smarron gebruik ik 5.1.4.88.
Na installatie maak je een shortcut en wijzig je de properties:
1. Compatibiliteitsmodus: Windows XP (SP2), 2. Visuele thema's uitschakelen, 3. Bureaubladsamenstelling uitschakelen en 4. Als Administrator uitvoeren.
Vervolgens MOET je Windows herstarten. Doe je dit niet dan krijg je een popup Java error message. Starten is dan niet meer mogelijk. Opmerking: Als je in de toekomst ooit de properties weer opvraagt dan moet je Windows wederom herstarten, zelfs als je NIETS gewijzigd had.

Vervolgens heb ik omdat ik al een account had op annuleren geklikt. Na een beetje heen en weer geklik werd me niet meer gevraagd om een nieuw account te maken, maar kon ik mijn bestaande gegevens invullen. (Omdat alle huidige TC30 settings aan het account gekoppeld zijn en opgeslagen in een remote database is dat wel zo handig).

Vervolgens werkt het voor 60%. Er zijn nog 2 foutmeldingen die periodiek verschijnen:
- JRex foutmeldingen (google maar even). Deze zijn op een gegeven moment verdwenen en niet meer teruggekomen.
- Net Server Error. Dit is een heel irritante en komt bij mij 1 op de 4x dat ik op een hyperlink klik terug. Deze fout staat op een pagina met de link 'Try again' wat met de nodig frustratie uiteindelijk lukt.
Als iemand een oplossing voor deze laatste error weet ... post hem alsjeblieft. Het uitzetten van de 2 firewalls was niet de oplossing, omdat je dan geen toegang meer krijgt.

bbinc, als je dit leest en de TC30 nog niet in de kliko hebt gegooid: veel succes!
daL

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Verwijderd

Dank voor de tip. Helaas loste deze het net server probleem niet op.
Ik heb inmiddels de (gratis) VMWare 3.0 server geïnstalleerd en daarna mijn oude gekochte Windows XP erop gezet. (installatie gaat met deze VMWare versie heel gemakkelijk). Na alle XP service packs en updates vervolgens de harmonyclient.exe geïnstalleerd. Na enkele JRex foutmeldingen lijkt nu alles prima te draaien. (De net server errors zijn nog niet voorgekomen...)
daL