Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Avond,

Klopt het dat ik maar door 1 HDMI-kabel audio krijg in clone-modus met een HD5770?

Mijn monitor 2333HD is met een HDMI kabel van 1,5Mtr aangesloten, beeld & geluid zijn prima.
Ik gebruik standaard als geluid mijn pc-speakers.

Vandaag een HDMI kabel van 10Mtr gekocht om ook mijn LG-tv aan te sluiten.
Deze is via een DVI-HDMI adapter aangesloten.
Dit werkt prima, zeer mooi beeld maar 0% geluid.

Hoort dat audio-signaal ook niet gewoon mee te worden gezonden naar de TV?
Of kan de pc niet 2x over HDMI het geluid versturen?

Als ik de kabels omdraai maakt het niets uit.
Als ik de monitor kabel eruit haal heb ik beeld op mijn TV maar zie ik dat het audio gedeelte van de HDMI output uitgeschakeld wordt :?

Ik lees net op Hardware info dat een HDMI kabel niet altijd Audio doorstuurd?

Quote: Vooral bij notebooks komt het steeds vaker voor dat er standaard al een HDMI-uitgang voorhanden is. Dan is een simpele HDMI-kabel natuurlijk voldoende om deze aan te sluiten. Ook hier geldt echter de waarschuwing dat niet in alle gevallen ook audio over de kabel wordt getransporteerd.

Is dit dan kabelafhankelijk.... of hoe zit dat?

TIA

[ Voor 39% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-01-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Oftewel, je hebt een DVI aansluiting gebruikt en vanaf daar je HDMI aansluiting?
dan klopt het wel, je kan geen geluid door DVI aansluiting sturen, en dat vorm je ook echt niet om met een adaptertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 14:53

Hokkie

Hello

Wat Thijszor zegt klopt, de HD5770 heeft maar één HDMI aansluiting en die geeft alleen geleuid door.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Wat je dus kan doen is het volgende:
Zet je PC scherm op de DVI met verloop naar HDMI, of gebruik een DVI stekker wanneer je PC scherm daar een ingang voor heeft (hoogstwaarschijnlijk wel, aangezien D-Sub nog geeneens uitgefaseerd is). Je wil je geluid gewoon op je speakers toch? Niet op de speakers van je beeldscherm? Dan heb je ook niet persé HDMI nodig. HDMI biedt naar mijn weten niet tot nauwelijks voordeel op DVI. Dus gewoon lekker die TV op de échte HDMI aansluiting zetten, zou ik zeggen.

Gr,
Duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Hokkie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:57:
Wat Thijszor zegt klopt, de HD5770 heeft maar één HDMI aansluiting en die geeft alleen geleuid door.
Dat dacht ik dus ook, maar dit werkt dus wel, audio wordt gewoon meegestuurd.
Alleen als ik beide uitgangen gebruik dan gaat de audio maar over 1 kabel mee.
Ducky.nL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:02:
Wat je dus kan doen is het volgende:
Zet je PC scherm op de DVI met verloop naar HDMI, of gebruik een DVI stekker wanneer je PC scherm daar een ingang voor heeft (hoogstwaarschijnlijk wel, aangezien D-Sub nog geeneens uitgefaseerd is). Je wil je geluid gewoon op je speakers toch? Niet op de speakers van je beeldscherm? Dan heb je ook niet persé HDMI nodig. HDMI biedt naar mijn weten niet tot nauwelijks voordeel op DVI. Dus gewoon lekker die TV op de échte HDMI aansluiting zetten, zou ik zeggen.

Gr,
Duck.
Ik heb het nu zo voorelkaar dat ik inderdaad de TV op de HDMI aansluiting heb zodat ik ook geluid heb en de Monitor via HDMI dmv de DVI adapter icm de pc speakers.
Soms gebruik(te) ik wel geluid via de monitor speakers en ging er vanuit dat dit ook gewoon kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Maar kan je niet via het Catalyst scherm tussen de 2 HDMI's switchen, en daar handmatig kiezen welke HDMI-uitgang audio krijgt? Of zoals je zelf verwacht had van de kaart, naar beide HDMI's sturen? Ik vind het maar raar dat het niet naar beiden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Je kunt inderdaad via een DVI-HDMI verloopje gewoon audio doorsturen. Ik mis nog wel wat gegevens in je startpost. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je je TV op de DVI poort aansluit en je monitor niet aansluit? Probeer even alle combinaties van kabels en aansluitingen, zowel met monitor+TV als met alleen monitor en alleen TV. Op die manier kan je uitsluiten dat het aan een van je kabels of verloopjes ligt. Als dat inderdaad niet het geval is kan je blijkbaar maar over 1 aansluiting audio verzenden, maar daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Ik zou het persoonlijk in ieder geval vrij vreemd vinden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Ducky.nL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:01:
Maar kan je niet via het Catalyst scherm tussen de 2 HDMI's switchen, en daar handmatig kiezen welke HDMI-uitgang audio krijgt? Of zoals je zelf verwacht had van de kaart, naar beide HDMI's sturen? Ik vind het maar raar dat het niet naar beiden gaat.
That makes 2 of us 8)7
In CCC kan ik niks vinden over audio opties.
Depep schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:28:
Je kunt inderdaad via een DVI-HDMI verloopje gewoon audio doorsturen. Ik mis nog wel wat gegevens in je startpost. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je je TV op de DVI poort aansluit en je monitor niet aansluit? Probeer even alle combinaties van kabels en aansluitingen, zowel met monitor+TV als met alleen monitor en alleen TV. Op die manier kan je uitsluiten dat het aan een van je kabels of verloopjes ligt. Als dat inderdaad niet het geval is kan je blijkbaar maar over 1 aansluiting audio verzenden, maar daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Ik zou het persoonlijk in ieder geval vrij vreemd vinden.
2333 via verloop geeft beeld en geluid. (oude situatie)
2333 via verloop en TV via hdmi geeft 2x beeld, 1x geluid te weten de 2333
2333 via hdmi geeft beeld en geluid
2333 via hdmi en TV via verloop geeft 2x beeld, 1x geluid te weten de TV

Ik kreeg pas geluid naar de TV nadat ik de 10mtr kabel aan mn 2333 had aangesloten, heeft dat niet iets met een handshake oid te maken?
De nieuwe kabel gaf een popup van Ati CCC, daarna weer op de TV aangesloten en ik had daar geluid en hier niet meer, LoL :?

Het is op zich geen ramp dat ik geen geluid meer via HDMI op mn 2333 heb daar ik ook pc-speakers heb maar omdat het hele HDMI-gebeuren nieuw is voor me wilde ik toch eens onderzoeken hoe of wat.

Vooralsnog dus maar 1x audio die wordt doorgestuurd.

Bij eigenschappen van de ATI HDMI output staat dat het maximaal aantal kanalen 2 is.
Geen idee verder maar het leek mij dat er dus 2 signalen doorgestuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hokkie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:57:
Klopt niet, bij alle moderne ATi kaarten wordt geluid via DVI mee verzonden en is dus bruikbaar met een verloopje naar HDMI

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1