Avond,
Klopt het dat ik maar door 1 HDMI-kabel audio krijg in clone-modus met een HD5770?
Mijn monitor 2333HD is met een HDMI kabel van 1,5Mtr aangesloten, beeld & geluid zijn prima.
Ik gebruik standaard als geluid mijn pc-speakers.
Vandaag een HDMI kabel van 10Mtr gekocht om ook mijn LG-tv aan te sluiten.
Deze is via een DVI-HDMI adapter aangesloten.
Dit werkt prima, zeer mooi beeld maar 0% geluid.
Hoort dat audio-signaal ook niet gewoon mee te worden gezonden naar de TV?
Of kan de pc niet 2x over HDMI het geluid versturen?
Als ik de kabels omdraai maakt het niets uit.
Als ik de monitor kabel eruit haal heb ik beeld op mijn TV maar zie ik dat het audio gedeelte van de HDMI output uitgeschakeld wordt
Ik lees net op Hardware info dat een HDMI kabel niet altijd Audio doorstuurd?
Quote: Vooral bij notebooks komt het steeds vaker voor dat er standaard al een HDMI-uitgang voorhanden is. Dan is een simpele HDMI-kabel natuurlijk voldoende om deze aan te sluiten. Ook hier geldt echter de waarschuwing dat niet in alle gevallen ook audio over de kabel wordt getransporteerd.
Is dit dan kabelafhankelijk.... of hoe zit dat?
TIA
Klopt het dat ik maar door 1 HDMI-kabel audio krijg in clone-modus met een HD5770?
Mijn monitor 2333HD is met een HDMI kabel van 1,5Mtr aangesloten, beeld & geluid zijn prima.
Ik gebruik standaard als geluid mijn pc-speakers.
Vandaag een HDMI kabel van 10Mtr gekocht om ook mijn LG-tv aan te sluiten.
Deze is via een DVI-HDMI adapter aangesloten.
Dit werkt prima, zeer mooi beeld maar 0% geluid.
Hoort dat audio-signaal ook niet gewoon mee te worden gezonden naar de TV?
Of kan de pc niet 2x over HDMI het geluid versturen?
Als ik de kabels omdraai maakt het niets uit.
Als ik de monitor kabel eruit haal heb ik beeld op mijn TV maar zie ik dat het audio gedeelte van de HDMI output uitgeschakeld wordt
Ik lees net op Hardware info dat een HDMI kabel niet altijd Audio doorstuurd?
Quote: Vooral bij notebooks komt het steeds vaker voor dat er standaard al een HDMI-uitgang voorhanden is. Dan is een simpele HDMI-kabel natuurlijk voldoende om deze aan te sluiten. Ook hier geldt echter de waarschuwing dat niet in alle gevallen ook audio over de kabel wordt getransporteerd.
Is dit dan kabelafhankelijk.... of hoe zit dat?
TIA
[ Voor 39% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-01-2010 22:42 ]