Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik wilde zojuist een dvd-brander installeren, maar hij werkte niet. Ik dat ding er weer uitgehaald om het typenummer te achterhalen, zodat ik de juiste driver kon installeren. Ik was echter een beetje ongeduldig en deed dit dus terwijl de stroom er nog op stond. Toen ik de dvd-brander terug plaatste en de stroom er weer op zette viel mijn computer uit. Dit gebeurde op het moment dat ik het stekkertje in de achterkant van de dvd-brander wilde steken. Oeps... Ik dacht dat de voeding stuk was, dus heb een andere voeding geplaatst, stroom er op en poef, voeding opgeblazen. Ik heb nu de dvdbrander weer gedemonteerd en de oude voeding werkt gelukkig nog (zit blijkbaar beveiliging op :) )

Ik zit nu dus met een dvd-brander die blijkbaar kortsluiting maakt. Ik heb hem opengemaakt, maar ik zag of rook niks bijzonders. Wellicht is het een kleinigheidje, of moet ik nu een nieuwe kopen :?

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Probeerde je het stekkertje toevallig andersom er in te steken? Kan me kortsluiting maar moeilijk voorstellen.

Verwijderd

Voor 19 euro heb je een nieuwe s-ata dvd-brander. Zou geen risico willen lopen dat er andere zaken in je pc door sluiting kapot gaan.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:13:
Voor 19 euro heb je een nieuwe s-ata dvd-brander. Zou geen risico willen lopen dat er andere zaken in je pc door sluiting kapot gaan.
Wie zegt dat de TS een pc heeft met SATA ?

Trouwens hoeft het niet per see aan je dvd drive te liggen, zet er voor de gein eens een ohm meter op om te checken of ie geen kortsluiting maakt.

Verder gewoon kijken per component wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Signature