• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 12:40

Saven

Administrator

Topicstarter
Tweakers, even snel een vraagje.
Ik ben mijn pc aan het assembleren, mobo met geheugen en voeding zitten er al in, zit nu op het punt om de prosessor er in te doen.
het gaan om een i7-860 met een msi p55 g65 moederbord.

Klopt het dat ik als ik die 'hendel' naar beneden doe er erg veel druk op de processor komt te staan, ik moet veel kracht zetten? Want ik heb geen zin om een dure processor te mollen :') Terwijl hij wel goed op zijn plaats zit :)

offtopic:
Of kan ik beter eerst de cd/dvd drives en hdd er in zetten? :P

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48
Het klopt wel dat er aardig wat kracht voor nodig is, ik had t zelfde toen ik een i5-750 op dat zelfde bordje plaatste. Je zult overigens denk ik eerder het socket mollen dan de processor...

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
hm dat ding is voor mij voor geen mogelijkheid dicht te maken :X

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 15:49
hele stomme vraag, maar heb je het plastic van de processor af gehaald? Ik heb ooit een gek gezien die het geflikt had om het kapje op de processor te laten zitten.

Verder valt de processor wel gewoon goed in het socket?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Soms zijn die dingen een beetje verbogen waardoor je meer kracht moet zetten dan normaal. Een hoop socket 775 borden hadden dit ook. Als je echt super veel kracht moet zetten zou je em iets terug kunnen buigen.

Ik bedoel hier natuurlijk het stukje metaal dat de om de CPU komt, en die er in drukt.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2010 21:51 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
ik zie verder geen plastic meer op de processor, heb hem netjes uit het doosje gehaald :P
Ook als ik er geen processor in doe, of dat plastic kapje terug zet is hij zo goed als niet terug te zetten,

de laatste centimeter dat die hendel naar beneden moet in 'lock' stand, moet ik echt hard buigen en ik ben bang dat ik iets sloop.

is het misschien mogelijk dat aan de onder kant van het moederbord iets blokkeert ofzo?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Hmm deja vu, volgens mij is hier een poosje terug een exact dezelfde vraag gesteld.
ff kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 07-01-2010 21:52 ]

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Wanneer je zeker weet dat de cpu er goed in ligt dan is het toch echt een kwestie van gaan met die banaan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Picaroon schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:52:
Wanneer je zeker weet dat de cpu er goed in ligt dan is het toch echt een kwestie van gaan met die banaan.
Als dat stukje metaal wat de CPU er in drukt te ver gebogen is, moet je echt heel hard gaan drukken. En dan zou je iets kunnen slopen. Dat stukje metaal moet wel iets van een hoek er in hebben, anders geeft ie niet voldoende druk op de CPU. Maar soms is ie te ver gebogen en geeft ie teveel druk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier is pas geleden een identiek topic over geweest, uiteindelijk zette de TS toen toch gewoon te weinig kracht. Het klopt dat dit extreem moeilijk gaat bij dit type moederbord.

Wel opletten natuurlijk dat je 100% zeker weet dat hij goed zit voordat je kracht zet want anders beschadig je de pinnetjes. Als de dat zeker weet gewoon doorduwen.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
ja hij zit er goed in, want ook als die er uit is kan ik hem zonder processor ook niet fatsoenlijk dicht doen. en met standaard plastic kapje die er in zat lukt het ook niet meer.

Wat zou er verbogen zijn dan misschien? :) Want ik wil liever niks slopen :P

edit: oke hij zit er nu in, staat wel enorm veel kracht op heb ik het idee |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 07-01-2010 21:57 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Saven schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:56:
edit: oke hij zit er nu in, staat wel enorm veel kracht op heb ik het idee |:(
Dat idee had ik ook toen ik voor het eerst een CPU plaatste (socket 775 weliswaar), dus dat is opzich niet verontrustend. :P dat is het pas als je klaar bent met assembleren en hij doet niks. Dat had ik destijds wel verwacht, maar hij deed het gewoon prima...

dat houdt het wel lekker spannend als je je pc aan gaat zetten... misschien doet 'ie het niet en heb je je CPU van 250,- vernaggeld, snel proberen... zet hem aan... JA, de fans gaan aan, ja ik krijg beeld! :D)

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 07-01-2010 22:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Haha :P enige probleem is dat de fan er nu weer niet goed op wil volgensmij :').. 2 van die pins hoorde ik goed klik, de andere gingen wel iets in maar hoorde geen klik.
hij zit wel steving vast voor mijn gevoel, ik weet niet of dit gevaarlijk is?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niet echt gevaarlijk, zolang de fan er niet vanaf valt (en hij dus wel redelijk vast zit naar jouw idee). Als hij niet goed contact maakt met de CPU zal die warm worden, bij moderne processoren gaat de CPU dan vanzelf uit als het te heet is dus dat zal geen schade aanrichten. Dus als je denkt dat hij goed zit, proberen en de temperatuur van je CPU bekijken als je pc eenmaal draait. Als 'ie dan te heet wordt kun je de koeler achteraf nog opnieuw proberen goed te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 07-01-2010 22:23 ]

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 12:24
Wat voor fan heb je dan? Normale aansluitingen klikken niet volgens mij :P

edit: pins, ik snap het al ;)

[ Voor 18% gewijzigd door hanskuiper24 op 07-01-2010 22:23 ]

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 12:24
Ik hou dit topicje even in de gaten, heb zelf namelijk ook dit setje gekocht :)

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Waarom zou die plaat verbogen zijn? Als het plankje nieuw uit de doos komt zou je zeggen dat alles in orde is.

Koeler installeren werkt het best als je de plank nog niet in de kast hebt geschroefd.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:11:
Haha :P enige probleem is dat de fan er nu weer niet goed op wil volgensmij :').. 2 van die pins hoorde ik goed klik, de andere gingen wel iets in maar hoorde geen klik.
hij zit wel steving vast voor mijn gevoel, ik weet niet of dit gevaarlijk is?
Die moeten wel goed vast zitten ja anders wordt je CPU te warm. Dat is inderdaad het andere lastige aan een Intel CPU + koeler, die koelers zijn vrij lastig vast te krijgen als je het niet vaak doet.

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het schaniertje van de socket waar het hendeltje bevestigd zit, heeft wat speling. Beetje pielen en dan moet de andere kant zonder problemen onder de schroef kunnen.
Dan gewoon het hendeltje doorduwen.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
ja deze vraag is eerder gesteld en toen de sloopangst bij de vragensteller weg was ging het gewoon.
ik heb pas ook een i7 860 systeem in elkaar gezet en het viel me idd ook op dat je behoorlijk veel kracht moest zetten.
maar als de cpu er goed in ligt duw gerust door, het gaat er niet van kapot het armpje buigt op het laatst gewoon mee.
pushpins moet je horen klikken anders zitten ze niet goed, ook weer gewoon doorduwen al buigt je mb al bijna door.

[ Voor 14% gewijzigd door Goofy1978 op 07-01-2010 22:39 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Goofy1978 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:37:
pushpins moet je horen klikken anders zitten ze niet goed, ook weer gewoon doorduwen al buigt je mb al bijna door.
Mijn socket-775-pins klikten ook niet echt, omdat er zoveel spanning op staat hebben die laatste pins niet meer echt 'de ruimte om te klikken' :P goed, het klinkt wat abstract maar als het strak zit floepen ze er gewoon niet zo hard door. Zolang je maar het gevoel hebt dat het ding stevig vast zit, niet scheef zit en je die pins er niet meer uit krijgt dan zal het wel goed zitten.

• Goofy1978
mijn scyte ninja koeler heeft bij alle pins geklikt ben na paar zelfbouw pcs mischien niet meer zo bang iets te slopen.
de armpjes waar de pins aan vastzitten verbuig je ook wel hoor als je met verwoestende kracht drukt ha ha
wel diagonaal vastklikken natuurlijk, niet eerst een kant.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Omf dit meen je niet, een tip voor de mensen met de Silverstone KL02B-W kast, met het moederbord in combinatie met deze kast blokkeert de kast de SATA poorten :X :X

• Goofy1978
het zit je niet echt mee geloof ik, maar als je met een slijptol overweg kan kom je al een heel eind.
wel een mooie kast trouwens, al kan ik me niet voorstellen dat als ie atx standaard heeft, het mb er niet in zou passen en niet alles kan gebruiken.
anders zitten er mischien wel haakse sata kabels bij het mb, zodat het wel gaat?
behalve een blauwe sata zie ik ook nag 6 zwarte sata aansluitingen zitten op een afbeelding op internet waarvan 3 haaks en 3 evenwijdig naar achteren als ik het goed op het plaatje kan zien.

[ Voor 77% gewijzigd door Goofy1978 op 07-01-2010 23:27 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Helaas toch echt zo ;( Ook kabels met een haakse connecter passen er niet eens in :{
nu moet ik die bays eruit slopen waar alle hdd's makkelijk in kunnen en dan via bracket die hdd er alsnog vast inzetten

[ Voor 41% gewijzigd door Saven op 07-01-2010 23:25 ]

• Goofy1978
zou eerst nog maar eens goed kijken, als je ze in de 3 sata die recht naar je voorkant van je pc wijzen steekt gaan ze achter je harde schijf bracket heen volgens mij.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
het pas echt niet, die 90 graden heb ik alleen in de verkeerde versie. ik heb een L ipv een omgekeerde L waardoor de kabel als het ware achter het mobo nu wil verdwijnen. dat zou evnetueel kunnenmaar daar is die kabel te kort voor.

zijn er ook 2 soorten 90 graden sata kabels te halen?

edit:
ik heb nu met een 'lelijke hack' 6 extra sata poorten vrijgemaakt.

De middelste bay was er eentje met reset knopje en usb poorten en mic plug enzo.
DIe heb ik na veel moeite helemaal onderaan geplaatst, en de bay voor de hardeschijven dus eentje omhoog. Nu zijn er 6 poorten vrijgekomen :)
Niet echt de juiste oplossing, maar er was echt geen andere |:(

[ Voor 39% gewijzigd door Saven op 08-01-2010 00:07 ]

Pagina: 1