Ik vond net dat je in uTorrent enkele opties hebt voor het gebruik van de HDD. Je kunt er voor kiezen data in delen weg te schrijven naar de cache (het RAM geheugen geloof ik). Nu dacht ik dat dit misschien wel een handige optie was omdat wellicht de houdbaarheid van mijn HDD ten goede komt. Immers, er word nu niet continu gelezen maar in stapjes telkens. Uiteraard word er wanneer er word gelezen wel meteen een hoop meer gelezen om het in de cache te kunnen zetten. Gelukkig heeft uTorrent een mooi 'schijf statistieken' venstertje dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat nu de beste optie is voor mijn HDD (dat hij dus zo min mogelijk belast word).
Ik heb hier onder een screenshot gezet en zoals je kunt zien het ik de settings ongeveer op de helft aangepast. Het aantal 'reads' daalt maar de hoeveelheid data die gelezen word stijgt.

Ik kon er zelf niet veel over vinden. Vooral ook omdat deze functie eigenlijk is bedoelt voor hardeschijven die slomer zijn als de internet connectie waardoor je overload errors krijgt. Ik gebruik een Caviar Black dus daar heb ik denk ik niet zo snel last van (zolang we hier nog geen kabel hebben iig!
)
Ik heb hier onder een screenshot gezet en zoals je kunt zien het ik de settings ongeveer op de helft aangepast. Het aantal 'reads' daalt maar de hoeveelheid data die gelezen word stijgt.

Ik kon er zelf niet veel over vinden. Vooral ook omdat deze functie eigenlijk is bedoelt voor hardeschijven die slomer zijn als de internet connectie waardoor je overload errors krijgt. Ik gebruik een Caviar Black dus daar heb ik denk ik niet zo snel last van (zolang we hier nog geen kabel hebben iig!