Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Voorkeur programma' van .pls extentie wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wanneer ik voor een .pls extensie als voorkeur Winamp instel wordt dat niet onthouden.

Na een herstart (of een ander programma wat gerunned heeft?) is het weer als vanouds.

Het opmerkelijk is dat het icoontje dan dat van Winamp is (oftewel de goede associatie zou ik zeggen) maar geopend wordt door Notepad.

Wanneer ik dit dan weer handmatig terugzet naar Winamp veranderd het icoontje in een tekstblaadje wat wellicht het icoontje voor Notepad is.

Raar maar waar, iemand een idee?

Windows 7 Ultimate NL

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je geprobeerd om Winamp als admin te starten en dan de associatie opnieuw in te stellen? Ook al vanuit het configuratiescherm gedaan om standaard apps te koppelen? Andere dingen die je zelf al hebt geprobeerd? Google geen hulp? Winamp Forums doorzocht?
Bijvoorbeeld http://forums.winamp.com/...=windows+file+association

En anders kan je altijd via het register de associatie fixen. Het is btw ook wel handig om even het versienummer te noemen voortaan, zo kan er gekeken worden of het een known issue is en in welke versie het gefixt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 07-01-2010 22:26 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb Winamp met admin rechten de associatie opnieuw laten instellen. Ik dacht dat het Windows zelf was dat hier de oorzaak was maar vooralsnog is lijkt dit het verholpen te hebben dus bedankt voor de tip.

Ik neem aan dat Notepad niet willekeurig deze associaties terug neemt/nam dus wat er nu precies aan de hand was blijft onduidelijk.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Ik had pas iets dergelijks (met een andere extensie). De oorzaak was dat de extensie eerder geregistreerd was geweest en dat de bijbehorende applicatie daarna een andere padnaam had gekregen (driveletter was gewijzigd). Op de normale wijze (browse naar applicatie) kon er daarna geen nieuwe applicatie aan worden gekoppeld.
Opgelost door met regedit onder de HKEY_CLASSES_ROOT Key de foute programmanaam op te zoeken en te verwijderen.

• Agent-X
  • Niet online
Ik vermoed dat door het met admin rechten uitvoeren van Winamp deze associatie hersteld is maar het is wellicht een mooie plek om de alternatieve programma's er uit te gooien. Bedankt :)