problemen met seagate barracuda 7200.11

Pagina: 1
Acties:

• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 23:26
Hallo,

ik ben helaas in het bezit van een defeckte usb hdd van lacie 500gb ( nog geen jaar oud )
heb de behuizing los gehaald en de schijf aan de pc gehangen daar deed hij ook niks
tikte en word niet herkent door bios..

dus ik dacht laat ik eens gaan zoeken en kwam er achter dat het een probleem geval is van seagte
nu bieden hun complete recovery aan van die schijf maar nu het probleem
de schijf is een oem schijf en seagte ( gebeld en mails gestuurd ) stuurt je door naar de leveransier lacie

heb lacie paar mails gestuurd over die schijf maar ze kunne me niet helpen omdat ik de behuizing heb los gehaald dus garantie vervallen .. de schijf in kwestie heeft 5 jaar fabrieks garantie hoe kan ik daar nu voor in aanmerking komen omdat op die schijf hoop foto's die me dierbaar zijn..
als jullie nog tips hebben hoor ik het graag

mvg Dennis Grave

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je schijf is waarschijnlijk een Barracuda 7200.11? Die wordt dan niet herkend doordat ie in de 'BSY' state blijft hangen. Dit is echter vrij eenvoudig op te lossen ;)

De beste guide hiervoor staat hier (overigens hoef je de genoemde kabel niet zelf te bouwen, je kunt hiervoor ook bijvoorbeeld een Nokia CA-42 kabel ombouwen)

Overigens loopt hier ook al een topic over op GoT: Het grote Seagate 7200.11 SD15-firmware problemen topic

En zorg nadat je de schijf werkend hebt gekregen om de data ASAP naar een andere schijf te verplaatsen. Ik heb mijn 7200.11 werkend gekregen maar sinds eerste kerstdag doet ie het niet meer (gelukkig was ik hem nog aan het testen en stond alle data inmiddels op een Samsung F3 schijfje :) )

[ Voor 35% gewijzigd door mindcrash op 07-01-2010 20:38 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)