Video op je mobiel, PHP & ffmpeg, maar welk formaat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik wil een video om zetten naar een formaat welke op een mobiel te zien is, de video komt eenvoudig via een SMS op een telefoon.
De video wordt geupload, met PHP gaat het door de ffmpeg mangel (atlhans dat is het plan).
Echter zit ik met het vraagstuk welk formaat ik moet hebben, om het probleem groter te maken is er 1 link welke moet werken op de normale telefoon, Windows Mobile, iPhone en Android.

Mijn normale telefoon maakt filmpjes in 3gp.
Mijn Windows Mobile start geen filmpjes via m.youtube.com, maar avi speelt hij wel af.
En voor de iPhone kom ik MP4 tegen, maar helaas kan ik dit niet testen (heb geen iPhone).

Maar ik kan niet vinden wat het meest raadzame codec/formaat is.
Google geeft me niet echt een antwoord erop, zie vaak verschillende formaten maar heb niet het idee dat echt veel formaten ook daadwerkelijk gaan werken.

(Ik wist niet echt waar dit onderwerp hoorde, hoop dat dit de meest gepaste locatie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Helaas hebben de meeste telefoons hun eigen formaat, ik denk dus sowieso dat je uit je hoofd moet halen dat het allemaal via het zelfde bestand moet gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Misschien kan je bij het uploaden vragen om het doelformaat/OS op te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Nielsvr schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:30:
Helaas hebben de meeste telefoons hun eigen formaat, ik denk dus sowieso dat je uit je hoofd moet halen dat het allemaal via het zelfde bestand moet gaan werken...
Dat is iets waar ik wel bang voor ben :(
Kosty schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:30:
Misschien kan je bij het uploaden vragen om het doelformaat/OS op te geven ?
Dat is niet mogelijk het kan gaan om een paar honderd ontvangers.

Andere optie is mssn om op basis van de USER_AGENT te bepalen welk type het is en door te sturen naar een bestand. Maar dan weer de vraag, hoe kun je bezoekers doorsturen, javascript werkt niet altijd en weet niet of de normale header() zou werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die 'normale header' is anders gewoon een standaard onderdeel van de http specificatie. Ik zou niet weten waarom een telefoon browser dat niet zou ondersteunen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53

alienfruit

the alien you never expected

Daar kan je WURFL device database voor gebruiken en dan onder het kopje playback kan je vervolgens de ondersteunde video formaten vinden. Ik heb het al enkele keren gebruikt voor Flash Lite projecten. Werkt prima. XML en heeft ook een PHP api/webservice.
Pagina: 1