Tips bij aanschaf speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 20:56
Ik heb recent een nieuwe receiver gekocht, nl de Sony STR-DN1000 (http://www.sony.be/lang/n...inema-receiver/str-dn1000)

Hier zou ik ook graag een passende speakerset bij kopen.

Ik had hier in verschillende topics goeie ervaringen gelezen over de HKTS-11 dus ben ik er even naar gaan luisteren. Ongelooflijk hoeveel geluid uit die kleine speakers komt, om maar te zwijgen over die imposante subwoofer ;)

Omdat ik nog verder info wilde verzamelen heb ik tot nu toe nog niets gekocht maar heb ik voorlopig 4 speakers aangesloten die ik nog staan had samen met een center van een vriend en mijn vorige subwoofer (wat een combinatie :P )

Nu vind ik eigenlijk wel dat die 4 speakers (merk Synn) niet slecht klinken en vooral omdat ik ze als "large speakers" heb ingesteld op de receiver zodat ze de lage tonen ook laten horen.

Je hoort mij nu al komen, ik twijfel nu of ik een volledig nieuwe set koop zoals de HKTS11 of als ik de Synn speakers behou en enkel een nieuwe center en subwoofer koop.

Hieronder zie je een foto van 1 van die 4 Synn speakers, zijn die uberhaupt geschikt om te gebruiken in een home cinema combinatie? Ik vind het moeilijk om deze speakers te vergelijken met bijvoorbeeld de HKTS speakers omdat je die in een verschillende ruimte hoort onder verschillende omstandigheden.
Kun je die HKTS speakers ook als large instellen of zijn die niet zo geschikt voor lagere tonen?

Kunnen jullie me helpen in deze beslissing of hebben jullie tips?

Afbeeldingslocatie: http://v7uppa.blu.livefilestore.com/y1pdhdzrw2-mMhxdhtOIo_5DTKnZRy7w7XbtUxIYSYsgxF4k_EHmGZKokfjfkzk-pQCbUq0659OqDB1XmyM_JvELZZO_HAn2H-j/IMG_2983%20(428x570).jpg
Afbeeldingslocatie: http://v7uppa.blu.livefilestore.com/y1pV1JHf1FZMVkyABT3gdv2wKlOFVzoBA9zRsudvpg6MWWqiUCKqS9iDKugm9kyT2uSDZiL0F_Z2z0UycznC45WjYh66F7Dh5et/IMG_2982%20(557x570).jpg

Fluo

Verwijderd

ja er valt eigenlijk weinig over te zeggen. De data achterop is vaag. Bij de freq response staat niet om -hoeveel dB het gaat, dus of ze veel laag voortbrengen is niet zo bekend. En ookal staat het er wel, kun je nog niet zeggen of er een mooie bas in zit. De grootte kan ik ook niet echt inschatten, en hoe ze klinken al helemaal niet. Alleen jij kan zegen of ze aan je wensen voldoen!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Fluo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:59:
Kunnen jullie me helpen in deze beslissing?
Nee :Y)

Zoals gezegd is er maar één persoon die dat kan en dat ben jij. Aangezien jij kan horen wat de speakers doen. En jij kan horen of je de sound mooi vind. Je hebt al geluisterd naar de HKTS-11, dus je hebt een vergelijk van hoe het anders wordt...

Maar op dit soort vragen valt eigenlijk geen zinnig antwoord te geven omdat alles in de audio gewoon persoonlijk is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 20:56
Ik begrijp het, maar kunnen jullie toch eens antwoorden op deze vragen...

Zijn die Synn speakers uberhaupt geschikt om te gebruiken in een home cinema combinatie?
Kun je die HKTS speakers ook als large instellen of zijn die niet zo geschikt voor lagere tonen?

Fluo

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Wat goed en niet goed is en wat wel of niet geschikt is is heeel erg afhankelijk van wat lijk goed vind klinken. Hier is geen algemene lijn in te trekken. Verder kunnen de speakers die op mijn kamer staan heel goed bij mij klinken maar verschrikkelijk zijn in jou kamer. Akoestiek is de grootste factor in 'hoe' een luidspreker klinkt.

Het beste wat je kan doen is eerst opmaken hoeveel geld je gaat uitgeven en dan gaan luisteren. Neem vooral je eigen cd's mij die je goed kent (*)

Probeer ook met de verkoper te regelen dat je de set thuis mag uitproberen. Je moet dan wel naar de iets betere audio winkel en je betaald wel ietsje meer, maar goede service en goede aanpassing aan jouw wensen zijn het belangrijkst.

(*) Je het heel veel slechte en weinig goede opnames. Een verkoper zal altijd zelf een heel erg goede opname er inzetten wat de set heel goed laat klinken maar het is geen goede referentie.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

V.w.b. de specificaties; 38 Hz betekend dat hij "slag" laag prima kan weergeven en dat dit prima gaat op jouw versterker (wel even de versterker instellen dat je GEEN sub hebt). Daarnaast is het hoog goed genoeg (qua frequenties), maar dat is met dit soort kleine speakertjes meestal geen probleem.

De HKTS zou ik niet instellen als large, daarvoor is het frequentiebereik (met name het laag) te beperkt. Hierbij is een sub echt noodzakelijk.

Daarentegen is een sub bij die Synn ook wel wenselijk, domweg omdat er niet genoeg ruimte (lees: volume) is om goed laag te kunnen weergeven!

Advies: zie vorige reacties!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1