Beste GFX-ers,
allereerst, ik ben geheel nieuw in de wereld van GFX, InDesign etc. en de jargon ontbreekt mij compleet. Voor mijn afstudeerpresentatie moet ik een poster maken (A1 portrait) en er werd vanuit school aangeraden om daarvoor InDesign te gebruiken. Allereerst omdat dat programma de meest gangbare is in de drukkerswereld.
Ik heb InDesign CS4 van de Adobe-site gehengeld en werk nu op trial-basis.
Welnu, ik heb een nieuw document aangemaakt volgens de volgende instellingen:

Ik ga er vanuit dat deze instellingen goed zijn voor mijn poster.
Daarna maak ik met behulp van de Rectangle Frame Tool een kader, waarna ik met Ctrl+D (Place) een popup-schermpje krijg waarin ik een legio aan bestandstypen kan importeren. Ik selecteer dan een bestand en deze wordt in mijn workspace geïmporteerd. Echter wordt dit bestand (png extensie) zeer korrelig (de jargon ontbreekt mij hier) ingevoegd. Ook als ik de afbeelding op 100% bekijk, ziet het er waardeloos uit Screenshot:

Klikbaar
Dit is het origineel welke ik invoeg in de workspace:

Klikbaar
Het vreemde is dat het bij sommige jpg's wel perfect ingevoegd wordt, zoals deze:

Klikbaar
Maar bij deze jpg, wordt het weer korrelig:

Klikbaar
Wat doe ik fout, of wat is de jargon/terminologie waarop ik kan zoeken?
Alvast bedankt,
Matis
allereerst, ik ben geheel nieuw in de wereld van GFX, InDesign etc. en de jargon ontbreekt mij compleet. Voor mijn afstudeerpresentatie moet ik een poster maken (A1 portrait) en er werd vanuit school aangeraden om daarvoor InDesign te gebruiken. Allereerst omdat dat programma de meest gangbare is in de drukkerswereld.
Ik heb InDesign CS4 van de Adobe-site gehengeld en werk nu op trial-basis.
Welnu, ik heb een nieuw document aangemaakt volgens de volgende instellingen:

Ik ga er vanuit dat deze instellingen goed zijn voor mijn poster.
Daarna maak ik met behulp van de Rectangle Frame Tool een kader, waarna ik met Ctrl+D (Place) een popup-schermpje krijg waarin ik een legio aan bestandstypen kan importeren. Ik selecteer dan een bestand en deze wordt in mijn workspace geïmporteerd. Echter wordt dit bestand (png extensie) zeer korrelig (de jargon ontbreekt mij hier) ingevoegd. Ook als ik de afbeelding op 100% bekijk, ziet het er waardeloos uit Screenshot:

Klikbaar
Dit is het origineel welke ik invoeg in de workspace:

Klikbaar
Het vreemde is dat het bij sommige jpg's wel perfect ingevoegd wordt, zoals deze:

Klikbaar
Maar bij deze jpg, wordt het weer korrelig:

Klikbaar
Wat doe ik fout, of wat is de jargon/terminologie waarop ik kan zoeken?
Alvast bedankt,
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time