Flash probleem - Beeld en geluid niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
k ben bezig met een kort flashfilmpje waarbij bepaalde elementen uit het filmpje gelijk moeten lopen met de muziek.

In het flash projekt loopt alles tot op de seconde heel mooi met elkaar gelijk, maar zodra ik het filmpje export als quicktime filmpje en ik open hem vanaf het bureaublad dan lopen sommige dingen nog wel gelijk maar sommige dingen ook niet meer.

Ik heb op internet gelezen dat je de soundinstellingen dan op 'stream' moet zetten maar dan loopt het filmpje dus in het flash projekt ook niet meer synchroon. Als ik dan de frames weer zo zet dat het weer synchroon loopt en ik exporteer hem als .mov... en ik open hem vanaf m'n bureaublad loopt hij weer niet synchroon.

Ik heb ook al wat geprobeerd met de sound instellingen.... door de bitrate van standaard 16 kbps op 64 te zetten... ik had ergens gelezen dat dit mijn probleem weleens zou kunnen verhelpen.... maar dit heeft tot op heden geen resultaat opgeleverd.

Ik ben een beetje ten einde raad... weet iemand hier een oplossing voor dit vreemde probleem ?

Bij voorbaat dank

p.s. ik weet niet zeker of het topic hier wel thuishoort.... heb al gekeken in het topic 'waar hoort mijn topic thuis' maar ik kan er niet wijs uit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 23:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De vraag heeft betrekking tot Flash, daarom gaat hij even over de schutting. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Als je de audio op stream zet dropt de swf eventueel frames om bij te blijven. Als je zware graphics hebt (bijvoorbeeld tweenende alpha gradients) kun je je swf optimaliseren: kritisch naar je layer-gebruik kijken, cacheAsBitmap en dat soort grappen.

Ook de standaard 16 kbit compressie voor mp3 zorgt voor veel vertraging, zet die altijd minimaal op 64.

Weet je zeker dat alles geladen is als het begint te spelen?

Probeer ook eens bij de Export Settings het geluid op ADPCM te zetten. Succes!