geen internet na aansluiten PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296741

Topicstarter
beste mensen.

Ik heb mijn nieuwe videokaart (geforce 9400 gt - pci) vandaag binnen gehad en heb hem aangesloten,
waarna ik vervolgens geen internet meer heb.

Als ik mn pc (windows7 - 64bit) uit zet en de videokaart er uithaal en mijn pc weer opstart dan laat het ik het probleem oplossen door windows en hij doet het weer,
ik heb dit meerdere malen herhaald en het blijft zo.

- Ook als ik de driver(van de site gedownload & bijgeleverde sostware) van mijn videokaart wil installeren geeft hij een foutmelding.

wie weet er raad?

mvg Bennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je soms een irq conflict? wat zegt apparaatbeheer over je netwerkadapter als de videokaart erin zit?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi
dankje voor je antw.

ik ga nu even checken wat hij zegt dan laat ik ghet weten.

zou zomaar heel goed mogelijk zijn dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
k heb iets beter moeten kijken maar inderdaad je heb gelijk.

pci standard pci-to-pci bridge zegt: Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

ik heb verder geen apparaten aangesloten of zou ik dan mijn standaard grafische dingetje uit kunnen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
standaard grafische dingetje? bedoel je je onboard videokaart? die kan uit ja, op zich wel vreemd dat je een irq probleem hebt, dat is wel heel erg 1995. heb je je chipset drivers geinstalleerd?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik bedoel mijn onboard kaart.
ik heb geprobeerd in de bios (op auto gezet i.p.v onboard )en idd hij pakt geen onboard maar zwart scherm omdat mn drivers niet zijn geinstalleerd.

op de cd staan drivers voor xp en vista maar geen 7.
op de site staat wel n win7 versie maar die zegt : nvidia setup progam could not locate any drivers that are compitable with your cut=rrent hardware. setup will exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:22
volgens mij gaat dat allen autmaties als je hem in een pci e slot doet.
en niet in een gewone pci slot

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is helaas geen optie want ik heb nog een mobo ala 2004 :X .

enige optie die ik weet is dan een usb internet adapter te kopen en mijn kabel van de pc halen want ik heb hier wel draadloos netwerk.

verder weet ik het ook niet als ik mijn drivers niet eens kan installeren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik meer voeding nodig heb om deze kaart te kunnen laten draaienik heb maar 230watt max en heb 300watt nodig.

ik ga nieuwe voeding bestellen zit niks anders op denk ik.

Bedankt voor de hulp

in linux doen ze het beiden(nieuwe videokaart en onboard netwerkkaart) maar drivers worden ook hier niet
geinstalleerd.
waarschijnlijk omdat hij niet genoeg watt krijgt.

heb wel beeld maar onboard grafisch is dan toch beter.
8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 296741 op 09-01-2010 15:10 . Reden: ff in ubunt geprobeerd zonder al te veel vooruitgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb hem aan de praat gekregen met linux(ubuntu carmic) zonder netwerk problemen.
maargoed de evgakaart is om spellen te spelen dus nu moet ik weer met wine gaan klooien om windows spellen te spelen.

maar toch binnenkort draadloos internet (i.v.m irq conflict tussen netwerkkaart en videokaart) dus dan heb ik mn netwerkkaart niet nodig en kan ik ook onder windows spelen

opgelost.... alleen vraag ik me af waarom ik in linux geen irq conflict krijg?????
Pagina: 1