Toon posts:

2 hdmi kabels naar 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een computer met HDMI uitgang. en ik heb een Aminio (hdtv setopbox) met HDMI uitgang.

Nu wil ik een kabeltje aanschaffen die 2 hdmi kabels naar 1 hdmi kabel laat overlopen. zodat ik geen "schakelkastje" nodig heb. want dan heb je of weer een afstandsbediening erbij; of je moet naar het kastje lopen om andere kanaal te activeren.

ik vraag me nu alleen af wat er gebeurd als ik per ongeluk 2 ingangsignalen activeer.
krijg ik dan live TV + computer beeld door elkaar? of maak ik dan mn beamer stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:40
Voor zover ik weet kan je dit net alleen oplossen met een hdmi-switch, oftewel het schakelkastje dat je niet wilt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus af of dat wel nodig is.
Als ik een kabel koop van 2 naar 1. dan moet het ook werken.

Als ik via pc bezig ben staat aminio kastje uit. als ik tv kijk via aminio kastje staat pc uit.

Maar wat als ik per ongeluk de tv aanzet terwijl pc ook aanstaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

IOf je probeert het uit of je koopt een automatische HDMI switch zodat je zonder afstandsbediening of lopen toekunt: http://www.google.nl/sear...a=&aq=0&oq=automatic+hdmi

Zonde om je apparatuur op te blazen ook al is de kans ws, niet al te groot.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:07:
Ik vraag me dus af of dat wel nodig is.
Als je al onze antwoorden in twijfel trekt, waarom zou je dan het antwoord op je laatste vraag wel aannemen?
Maar wat als ik per ongeluk de tv aanzet terwijl pc ook aanstaat ?
Daarom wil je dus ook een switch. Een tip: er loopt 5 volt over die kabel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het het volgens mij al gevonden.
Het kan dus wel zonder switch. dan geeft hij gewoon de beelden door elkaar heen weer.

een passieve HDMI splitter.
http://kleinspul.nl/index.php?productID=1927

Ik zie wel dat het niet handig is om deze te combineren met lange hdmi kabels. mijne is 10 meter.

[Correctie: dit is van 1 input naar 2 outputs. ] verkeerd om dus!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 17:12 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

kraats

Ik rol

Een splitter is iets anders dan jij wilt. Die verdeelt één beeld over twee schermen. Jij wilt twee beelden op één scherm. Dat gaat zo niet (netjes) lukken.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 22:49

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

(jarig!)
Bij mijn weten bestaan er geen zo'n kabels.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proberen, veel kans dat het verkeerd afloopt. HDMI poorten praten met elkaar (handshake) loopt dit verkeerd gaan poorten dicht, heb je veel kans dat je geen beeld meer krijgt.
De link die jij heeft is 1 x in en 2 x out en niet 2 x in en 1 x uit wat jij wil. (2 bronnnen en 1 scherm)
kijken voor automatische switch met DHCP (DRM beveiliging)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

automatische switch. Deze kost bijvoorbeeld minder dan EUR25, daar kan je geen kabel voor solderen lijkt me SPAM >> "Digitus DS-44302 Automatische Plug&Play HDTV 2-poorts HDMI switch"

Edit:// ja dat is wat je zoekt, die jij vond is erg mooi en redelijk duur, maar wel mooi. Ook geen voeding. Grappig dat ze het een splitter noemen maar het lijkt toch echt een switch te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 07-01-2010 17:24 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:17:
HDMI poorten praten met elkaar (handshake) loopt dit verkeerd gaan poorten dicht, heb je veel kans dat je geen beeld meer krijgt.
Klopt, zijn ook genoeg verhalen van mensen die na het gebruik van vele splitters toch maar zijn overgestapt op een switch. Dan weet je ten minste zeker dat er maar één signaal binnen komt en heb je nooit het probleem dat er iets niet goed gaat of dat signalen door elkaar gaan lopen. Dan maar een remote er bij, maar wel zonder risico's...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, tjsa, dan maar een afstandsbediening erbij.

Thnx voor de reactie. wellicht neem ik een universele leerbare afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

waarom als er ook automatische switches zijn die het beeld doorgeven van het apparaat dat het laatst aanging? Zoals die kabel die je vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

franssie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:22:
waarom als er ook automatische switches zijn die het beeld doorgeven van het apparaat dat het laatst aanging? Zoals die kabel die je vond.
Mja, hoe serieus ga je een site nemen die in de tekst dingen heeft staan als "Blue Ray"...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1