Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 17:57
Wie heeft er ervaring met de Roccat Kova muis onder Windows 7? Volgens de website van Roccat zou het moeten werken, maar ik lees in een review en op een forum dat er problemen mee zijn:

Review:
"Its 'big thing' is its driverless design, operating as it does completely off its own hardware. This would be great were it compatible (as it says it is on the website) with Windows 7. We tried it on various machines and the best we could manage was 15 seconds of operation before it shut down."

En een gebruiker op een forum.

Het is moeilijk om verdere ervaringen of oplossingen te vinden, en ik probeer zeker te weten dat deze muis gaat werken onder Windows 7 voordat ik 'm bestel.

Is er een Tweaker die deze muis gebruikt onder Windows 7 en zijn ervaringen wil delen?

Update: Ik heb inmiddels ook Roccat gemaild met de vraag hoe zij tegen de bovenstaande ervaringen aankijken. Hun reactie zal ik hier posten.

[ Voor 6% gewijzigd door DePoe op 09-01-2010 09:27 . Reden: update: mail gestuurd aan Roccat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePoe
De reactie van Roccat is dat er al een oplossing gegeven wordt in de FAQ: "If the cursor of your Kova does not move when you start the PC, please once move the mousewheel up or down. After doing this once it is not necessary to repeat it until the next start of the system."

Ik vind dit een beetje een kop-in-het-zand reactie, want het lijkt me toch dat de heren reviewers uit mijn eerste post echt wel even aan het wieltje hebben gedraaid voordat ze opschrijven dat de muis niet werkt onder Windows 7.

Maar goed, Roccat zegt in hun replymail dat er geen bekende problemen zijn met de Kova muis onder Windows 7.

De echte test komt eraan: ik heb een Kova besteld en ga 'm proberen op een Windows 7 Delletje op m'n werk. De resultaten post ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePoe
Zowel onder Windows 7 op een Dell als onder Windows XP op een Asus P5K geen klachten over de werking van de Kova muis. Wat mij betreft kan ik de gerapporteerde problemen niet verklaren en werkt alles normaal.

Kleine reviewopmerking: de knoppen bij je duim gebruik je. De knoppen aan de andere kant zitten er vooral voor de linkshandigen en om de verlichting in te stellen. Tijdens normaal gebruik druk je wel erg makkelijk met je ringvinger op de knoppen aan de rechterkant. Er gebeurt dan op zich niets, maar het is wel een beetje vervelend, ook al is het een bewuste keus omdat het een symmetrisch ontwerp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb deze muis ook en heb er wel problemen mee. En het probleem is wel degelijk bekend bij Roccat, alleen is het probleem niet zo zeer windows 7.

Mijn muis doet het perfect met mijn asus p5n32-sli als ik mijn Logitech Illuminated keyboard (usb) unplugged heb. En zo windows opstart, start ik met het tobo erin op dan doet de muis het na +/- 10 seconden niet meer. Heb ik een ps2 toetsenbord erin, dan is er totaal geen probleem. Ofwel de kova doet het dus niet goed in combinatie met mijn illuminated keyboard. Of dit nou aan de muis/mobo/tobo ligt geen idee. Wat ik wel weet is dat de muis te fijn werkt om hem terug te doen :p.. Daarbij kan dat ook niet aangezien ik het de eerste 2 weken met een ps2 tobo heb gebruikt ipv een usb.

(illuminated keyboard is overigens niet te gebruiken met een ps2 adapter)