Toon posts:

Netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga een Dune 3.0 media speler kopen, en wil deze graag in een netwerk opnemen met mijn pc, zodat ik bestanden vanaf mijn pc kan benaderen.

Met netwerken heb ik totaal geen ervaring, wat heb ik nu nodig een router of een switch ? Nu heb ik mijn pc gewoon bedraad aangesloten op een Ziggo kabelmodem. Ik wil ook alles graag bedraad laten, dit is geen probleem want het staat redelijk bij elkaar in de buurt. Ook wil ik dan graag mijn decoder kunnen aansluiten.

Mijn vraag is dus of ik voldoende heb aan een switch of dat ik een router met meerdere aansluitingen nodig heb ? En welke kan ik dan het beste pakken ?

groetjes,
SV

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 17:00 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Wat je nodig hebt is een switch (geen hub, die is dom om het maar even zo te zeggen ;) ). Plug de modem/router naar de switch en plug je apparaten in de switch. Ik zou wel een gigabit switch halen ivm het streamen ;). Zorg dan ook dat je op zijn minst Cat5e bekabeling hebt om de boel te verbinden ;)

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 00:01
NL-RaVeR schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:50:
Wat je nodig hebt is een switch (geen hub, die is dom om het maar even zo te zeggen ;) ). Plug de modem/router naar de switch en plug je apparaten in de switch. Ik zou wel een gigabit switch halen ivm het streamen ;). Zorg dan ook dat je op zijn minst Cat5e bekabeling hebt om de boel te verbinden ;)
Zover ik zie heeft SteveVai1970 momenteel tussen zijn Ziggo modem en computer nog niks hangen, dan heeft hij dus een router nodig.

(deze router maakt een switch dan overbodig, zoek gewoon een simpel modelletje in de pricewatch op dat zoals NL-RaVeR zei Gigabit ondersteunt.)
TheLunatic schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:53:
Gigabit om te streamen? De 'birds scene', schijnbaar de ultieme stresstest, komt niet boven de 45 mbit uit, dus 100 mbit netwerk is toch zeker wel genoeg? Wil niet zeggen dat het kwaad kan om gigabit te nemen, het is tenslotte ook sneller met bestandsoverdracht enzo, maar voor streamen is 100 mbit zeker wel genoeg.

De kabel die nu je pc ingaat plug je in de switch, alle andere apparaten ook, en klaar.

Een hub voldoet vaak trouwens ook prima hoor, het is niet alsof je met 10 man tegelijk volle bak data gaat kopieren lijkt me?
Maar als het toch bijna niks meer kost? Het datagebruik zal in de toekomst alleen maar toenemen met de digitale revolutie, ben je in ieder geval verzekerd van een router die je niet binnen 2 jaar moet vervangen...

[ Voor 49% gewijzigd door MrPepper op 07-01-2010 16:57 ]

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Gigabit om te streamen? De 'birds scene', schijnbaar de ultieme stresstest, komt niet boven de 45 mbit uit, dus 100 mbit netwerk is toch zeker wel genoeg? Wil niet zeggen dat het kwaad kan om gigabit te nemen, het is tenslotte ook sneller met bestandsoverdracht enzo, maar voor streamen is 100 mbit zeker wel genoeg.

De kabel die nu je pc ingaat plug je in de switch, alle andere apparaten ook, en klaar.

Een hub voldoet vaak trouwens ook prima hoor, het is niet alsof je met 10 man tegelijk volle bak data gaat kopieren lijkt me?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus een switch een een paar stukjes kabel is genoeg. Een router is dus overbodig ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 16:57 ]

• MrPepper
Als je nog geen router hebt heb je een router nodig en niet een switch!

[ Voor 42% gewijzigd door MrPepper op 07-01-2010 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus toch beter een router kopen waar ik meerdere apparaten op kan aansluiten ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:39

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:00:
dus toch beter een router kopen waar ik meerdere apparaten op kan aansluiten ?
Nee, niet beter: je moet een router hebben, anders kan je niet met meerdere apparaten tegelijk op internet. Heeft Ziggo geen handleidingen op de site staan...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MrPepper
Om het allemaal een beetje voor jou overzichtelijk te houden: Je hebt 1 router nodig en klaar is kees! Neem gewoon een goedkoop instap modelletjes ( bijvoorbeeld de WL-306 ), stop de kabels erin en alles werkt naar behoren.

(Deze router heeft overigens wel draadloos internet, dit kan je uitschakelen als je hier geen gebruik van wil maken)

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar begin ik maar mee...:-)
Pagina: 1