Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al ff opzoek geweest, maar kon weinig vinden over het analoog aansluiten van htpc op versterker. het beeld gaan via een dvi kabel naar de lcd die als 2e monitor geconfigureerd staat.

Het gaat er dus om DTS of DD geluid te krijgen. Ik heb een Pro-logic Marantz versterker met 6 ch direct input, daar kan ik dus een decoder/geluidskaart op aansluiten. Maar welke? verder heb ik een gewone 5.1 speaker setup.
Moet het nou DTS zijn of DD, in reviews lees ik dat DD beter is maar op zo'n beetje idere DVD en in Blu-ray posts zie ik DTS als "hoofd" geluids spoor

Ik zat zelf aan de Asus Xonor D1 te denken.
pricewatch: Asus Xonar D1

Die kan volgens mij 5.1 doorsturen... of kan die zowel DTS als AC3 als DD aan

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan ik de vraag simpeler stellen:
hoe krijg ik home cinema geluid van uit mijn computer naar mijn analoge versterker bij de, al voorzien van beeld, tv, bij het kijken van geripte bleuray film?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Praktisch elke moderne geluidskaart (ook onboard) kan analoog 5.1 uitsturen. Decoderen doe je dan in software op de pc middels een codec.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:10:
Praktisch elke moderne geluidskaart (ook onboard) kan analoog 5.1 uitsturen. Decoderen doe je dan in software op de pc middels een codec.
klopt, maar ik heb een wat gedateerde MB met een AC97 chip. Ik ben in de veronderstelling dat die geen DTS of iets dergelijks ondersteunt... dus een geluids kaart de oplossing? zoiets als boven?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
De geluidskaart hoeft ook niks van DTS of DD te weten, die verzorgt alleen 6 analoge uitgangen. Decoden van het signaal doet de afspeelsoftware mbv een codec.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:40:
De geluidskaart hoeft ook niks van DTS of DD te weten, die verzorgt alleen 6 analoge uitgangen. Decoden van het signaal doet de afspeelsoftware mbv een codec.
Aha, ga ik dat eens proberen. Ik krijg mogen de benodigde kabels als het goed is...

edit: idd, ik heb ff met wat kabeltjes geprobeerd en met een ac3 film komt het allemaal netjes uit de 6 kanalen.
thanks,

Volgende vraag, wat voegt zo'n dergelijke geluidskaart dan toe?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 00:03 ]

Pagina: 1