Hey.
In de database heb ik feeds staan van verschillende landen met bijbehorende regio's. Na een zoekopdracht wil ik binnen de resultaten de landen laten zien met bijbehorende regio's (dus alleen de landen en regio's die gevonden zijn binnen de zoekresultaten).
Nu heb ik onderstaande query om de landen uit de zoekresultaten te halen, maar nu lukt het mij niet om in deze query ook de regio's, behorende bij de verschillende landen uit de database te halen.
Wat ik dus wil is een lijstje zoals hieronder:
Spanje (12)
- Costa Brava (7)
- Costa del Sol (5)
Frankrijk (32)
- Bordeaux (22)
Etc.
Kan iemand mij in de goede richting duwen?
In de database heb ik feeds staan van verschillende landen met bijbehorende regio's. Na een zoekopdracht wil ik binnen de resultaten de landen laten zien met bijbehorende regio's (dus alleen de landen en regio's die gevonden zijn binnen de zoekresultaten).
Nu heb ik onderstaande query om de landen uit de zoekresultaten te halen, maar nu lukt het mij niet om in deze query ook de regio's, behorende bij de verschillende landen uit de database te halen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SELECT country_of_destination, COUNT(country_of_destination) AS countries, SELECT region_of_destination AS regios FROM lastminute_zomer WHERE country_of_destination = countries // Deze regel moet de regio's uit de database halen, maar dat werkt dus niet FROM lastminute_zomer LEFT JOIN lastminute_aanbieders ON lastminute_aanbieders.id = lastminute_zomer.aanbieder GROUP BY country_of_destination |
Wat ik dus wil is een lijstje zoals hieronder:
Spanje (12)
- Costa Brava (7)
- Costa del Sol (5)
Frankrijk (32)
- Bordeaux (22)
Etc.
Kan iemand mij in de goede richting duwen?
[ Voor 7% gewijzigd door radem205 op 07-01-2010 16:37 ]