Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DynDNS met .nl domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik host een eigen website ding op mijn thuis server met kabelinternet en een zo nu en dan wijzigend ip-nummer. Daarom heb ik een <naam>.selfip.org bij DynDNS.com om te zorgen dat mijn url altijd bereikbaar is.
Nu zou ik alleen graan een <naam>.nl willen gebruiken, maar helaas kan ik bij DynDNS geen .nl domein registreren.

Ik ben vast niet de eerste met dit probleem. Maar heeft iemand er ook een mooie oplossing voor?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Custom DNS hosting kan toch bij DynDNS wel met .nl domeinen?

https://www.dyndns.com/services/dns/custom/

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2010 16:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 07:39
Ik zat met hetzelfde probleem maar dan met een .se domein. Ik heb een Zweeds hostingbedrijf gevonden die gratis dynamische dns ondersteunen. Het enige wat ik betaal zijn de kosten voor het domein.

Misschien is zoiets ook in Nederland te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas:

TLDs which do not work with Custom DNS
* The ccTLDs .nl and .dk have policies that make it difficult or impossible for them to delegate domains to us.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Kun je geen CNAME op je .NL zetten naar de dyndns naam?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien als alternatief als het niet anders kan. Maar ik heb liever dat de domeinnaam direct naar een ip-nummer verwijst. Ik vermoed dat ik namelijk anders nog wel eens her en der wat lastigheden tegen kan komen als ik meer ga doen dan alleen een website hosten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:28:
Helaas:

TLDs which do not work with Custom DNS
* The ccTLDs .nl and .dk have policies that make it difficult or impossible for them to delegate domains to us.
Dat vind ik apart, zelf heb ik zoneedit voor mijn DNS zut en dit werkt probleemloos op 2 .nl domeinen. Nu weet ik niet of zij ook zo'n tooltje hebben om je IP steeds te updaten (xs4all heeft dit wel, maar ze zijn duur), mischien dat je daar eens moet kijken?

Enige wat je bij zoneedit hoeft te doen is de nameservers aanpassen van je domein, dacht 5 of 8 euro per jaar.
edit
http://www.zoneedit.com/doc/dynamic.html
lijkt erop van wel.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 08-01-2010 09:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, de opmerking "TLDs which do not work with Custom DNS" is afkomstig van DynDNS.com, dat had ik er beter bij kunnen zetten. Mogelijk dat er anderen zijn waarvoor dit niet geldt.
Pagina: 1