Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruik van Google veilig?

Pagina: 1
Acties:

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-11 13:29
Het is even weggeweest, maar het komt weer opzetten. Google brengt een eigen OS, geeft gratis email accounts en maakt een firmware voor mobieltjes. Niemand kan eromheen dat de services van Google simpelweg geniaal zijn. Het probleem is alleen dat Google hierdoor een enorme macht krijgt. Is het wel veilig om de services van Google te gebruiken? Registreren ze alles? Graag zou ik willen weten hoe dit zit. Want ik gebruik Gmail, Picasa (als backup voor m'n foto's online), de toolbar, en uiteraard de zoekmachine.
Moeten we collectief Google's services gaan boycotten tot ze duidelijk zijn over wat er met de gegevens gebeurt, en of ze het registeren?

Verwijderd

Ze registeren uiteraard alles. Dat gebeurt omdat jij het erop zet (Foto's etc). Ze gebruiker jou gegevens/content om voor jou interessante reclame weer te geven. Ik heb ooit een discussie gehad dat het te ver ging dat de content van je gmail werd gebruikt door adSense. Dit is al weer een tijd geleden en gebruik gmail al niet meer.

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Registeren gebeurt sowieso, ze moeten alles toch bijhouden. Maar ze gaan niet al je privé info doorverkopen aan derde ofzo

Google wordt goed in het oog gehouden door verschillende organisaties. En ze weten ook even goed dat ze voorzichtig moeten zijn met de informatie die mensen hun toevertrouwen.

En btw google maakt een volwaardig besturingsysteem voor mobieltjes, firmware is enkel de aansturing van de hardware.

Aan de hand van je browsergeschiedenis en zoek opdrachten kunnen ze een profiel opstellen naar wat jij op zoek bent maar als je regelmatig je browsergeschiedenis wist, niet ingelogd zijt bij google op het moment van het zoeken dan dan is het al een pak moeilijker om een profiel op te stellen.

Mails worden voor een x periode bijgehouden na verwijderen maar dat is bij wet zo vastgesteld. Hetzelfde heb je ook bij je eigen provider en dergelijke.

Ik denk niet dat het nodig is om google te boycotten.

Ik denk dat facebook al meer in het nieuws is gekomen door privacy concerns. Er was een man die zijn vrouw had gezien in een dating advertentie op facebook zelf ( of misschien een externe site) , terwijl die vrouw helemaal niet ingeschreven was daar. Haar profiel foto was blijkbaar ergens via via opgehaald bij facebook

[ Voor 7% gewijzigd door Dymse op 07-01-2010 16:28 . Reden: foutje ]

• TuxDePinguïn
Dat het geregistreerd wordt is inderdaad logisch, anders vind je niks meer terug, maar in hoeverre heeft Google het recht om de informatie door te geven aan derden? Hebben mederwerkers zomaar inzage tot de logbestanden? En is er een volwaardig alternatief voor Gmail?

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 11:38
Interessant punt, persoonlijk gebruik ik google alleen nog maar om te zoeken als ik afgemeld sta vanwege een of andere privacy fobie die ik heb. Maar ik zie zelf ook wel in dat dit uiterst overdreven is en eigenlijk kunnen ze practisch niks, ze zullen altijd wel gestraft worden als de privacy van de burger in beding komt.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar I&H :)

• TuxDePinguïn
wat is I&H?

Door de media begin ik ook een privacy fobie op te wekken, ik wil alleen weten of die terecht is :P
Is Google our best friend, or our biggest enemy?? (or both)

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Ik zorg er eigenlijk ook standaard voor dat ik niet ben ingelogd bij google als ik de search-engine gebruik. Mocht je je nog wat drukker maken over anoniem willen zoeken kun je bijv. Ixquick gebruiken. Dat is een meta-search-engine (die naar eigen zeggen) geen IP-adres opslaat.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:19:
*knip*Ik heb ooit een discussie gehad dat het te ver ging dat de content van je gmail werd gebruikt door adSense.*knip*
Ik zie echt niet wat daar het probleem van is. Het is niet alsof iemand al je mail zit na te lezen om er de juiste keywords aan te plakken! Wat maakt het dan uit dat ze die mail even naast hun advertentiedatabase houden om te kijken welke advertentie de beste match is? Wie kan dat me uitleggen?

Mother, will they like this song?

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:50
Bij sommige gegevens is het wel handig dat google ze onthoudt, zoals je schermnaam en e-mail adres.
Wat minder fijn is (zacht uitgedrukt), zijn de andere gegevens liever niet sharebaar. Zelf heb ik de gmail adSense niet gevolgd, maar van mij mogen ze het gebruiken zolang alleen ik de zoekdata zie, en dat ze het niet aan derden geven.
offtopic:
I&H is de subforum waar het verplaatst is.

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 11:38
TheLunatic schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Ik zie echt niet wat daar het probleem van is. Het is niet alsof iemand al je mail zit na te lezen om er de juiste keywords aan te plakken! Wat maakt het dan uit dat ze die mail even naast hun advertentiedatabase houden om te kijken welke advertentie de beste match is? Wie kan dat me uitleggen?
Dat is het ook niet zozeer, meer het feit dat google wel alles indexeert en als er ooit iemand met slechte plannen rondloopt bij google hij zo je mail kan misbruiken/ophalen/lezen...

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Verwijderd

MrPepper schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:03:
[...]

Dat is het ook niet zozeer, meer het feit dat google wel alles indexeert en als er ooit iemand met slechte plannen rondloopt bij google hij zo je mail kan misbruiken/ophalen/lezen...
Inderdaad. Het is gewoon een feit dat ze toen de content uitlezen van mijn e-mail met een script om daar vervolgens gerelateerde reclame te plaatsen.

Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Heb niks te verbergen, en als je dat wel hebt, heb je altijd nog zelf de keus wat je aan Google beschikbaar stelt.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TuxDePinguïn schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:14:
[...]
Is het wel veilig om de services van Google te gebruiken? Registreren ze alles? Graag zou ik willen weten hoe dit zit. Want ik gebruik Gmail, Picasa (als backup voor m'n foto's online), de toolbar, en uiteraard de zoekmachine.
Moeten we collectief Google's services gaan boycotten tot ze duidelijk zijn over wat er met de gegevens gebeurt, en of ze het registeren?
Volgens mij is juist Google erg open over wat ze van wie en hoe opslaan, en wat ze er mee doen. Heb je zelf al eens op www.google.com/privacy.html gekeken ? Daar wordt namelijk voor alle producten precies beschreven wat ze met de gegevens doen. Oproepen tot een boycot "tot ze duidelijk zijn", en duidelijk zelf niet even gezocht hebben, sorry hoor..... :|

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:09:
Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Heb niks te verbergen, en als je dat wel hebt, heb je altijd nog zelf de keus wat je aan Google beschikbaar stelt.
Wat ik dan raar vind, dat ik genoeg mensen ken die precies hetzelfde zeggen, maar als er wordt gepraat over mogelijk monitoren van downloadverkeer, is de wereld te klein zo'n groot schandaal is dat mbt inbreuk op privacy. Wat is daar nu precies het verschil? Je maakt ook de keuze 'online' te gaan of niet, de keuze om te downloaden of niet.. en als je toch niets te verbergen hebt?

(vraag ik me af, als je zo'n adsence add-zut op je site hebt, krijgen bezoekers dan ook reclame voorgeschoteld obv wat zij eerder via google, picassa of whatever van google hebben bezocht? Nu is het iig al zo dat resultaten van zoeken in google al verschillen, samen met het auto-aanvullen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:13:
[...]
.. en als je toch niets te verbergen hebt?
Iedereen heeft wel iets te verbergen, er zijn gewoon dingen die niet iedereen hoeft te weten en wildvreemden al zeker niet, en daarom vind ik dit argument niet juist, zelfs gevaarlijk. Het probleem is dit vaak geroepen wordt als argument om vrijheden te beperken of privacy te verminderen, terwijl de argumenten zouden moeten bestaan uit de redenen om bepaalde dingen wél te doen. Maar met dit argument wordt je, als je ergens bezwaar tegen hebt, meteen in een hoek gezet alsof je van alles te verbergen hebt. Zo fout IMHO !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Zodra blijkt - in het huidige, nog relatief gezonde gegevensklimaat - dat google aan de lopende band aan personen koppelbare gegevens zodanig opslaat en verhandelt is het snel gedaan met zo'n bedrijf. Ik neem aan dat als zij zeggen dat ze netjes met de privacy omgaan, en zij duidelijk moeite steken in het bouwen van geweldige applicaties, dat ik geen reden heb om te gaan twijfelen. Zodra ik reden heb om te twijfelen aan de veiligheid van mijn informatie bij google schakel ik wel over naar een alternatief. Dat kan prima, voor alles wat zij aanbieden, en zal ook altijd zo moeten blijven.

Wat kun je verder doen? Zoals gezegd, zodra je online bent publiceer je effectief alles wat je het internet op stuurt. Er is altijd een risico dat er informatie naar plekken gaat waar jij het niet zou willen hebben. Het enige dat je kunt doen is zo goed als je kunt ongewenste informatiestromen voorkómen. Dit kan voornamelijk door je eigen internetgedrag, kennis van informatiesystemen die je gebruikt en onderzoek naar houders van persoonsgebonden informatie (internetwinkels, etc.). Ik heb, nogmaals, volgens alle informatie die ik heb geen reden om te twijfelen aan Google.

• TuxDePinguïn

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat komt van een concurrent, niet de meest objectieve bron.
Volkomen misplaatste kop. Het ligt wel wat genuanceerder.

Niet dat ik vind dat Google alles goed doet, maar deze twee artikelen ga ik mij geen zorgen om maken.

• TuxDePinguïn
Google is anders wel de grootste sponsor van deze "concurrent". Zonder Google was Firefox nooit zo groot geworden. Het zal inderdaad wel wat genuanceerder zijn, maar Google registreert gewoon een hoop, de vraag is of deze informatie niet zomaar door derden bekeken kan worden.

Verwijderd

TuxDePinguïn schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:46:
Google is anders wel de grootste sponsor van deze "concurrent". Zonder Google was Firefox nooit zo groot geworden. Het zal inderdaad wel wat genuanceerder zijn, maar Google registreert gewoon een hoop, de vraag is of deze informatie niet zomaar door derden bekeken kan worden.
Google is zeker een (gevaarlijke) concurrent van Firefox door de komst van Chrome. Voor alles wat Google aanbied is een alternatief, daarmee zeg ik niet dat deze kwalitatief even goed zijn. Het is dus niet zo dat je volledig toegewijd bent aan de diensten van Google als je ze niet volledig vertrouwd.

@SinergyX, haha daar moet ik je gelijk in geven!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 19:11 ]

• mux

mux

99% efficient!

Die opmerkingen van Eric Schmidt zijn ondertussen alweer 10x genuanceerd etc. Ik was ook zeer verbaasd toen ik dat las en eerlijk gezegd gedesillusioneerd, maar het bleek vooral over (noodzakelijke) dataretentie en de patriot act te gaan. Zijn exacte uitspraak is ook genuanceerder dan wordt gequote (op wikipedia staat een eerlijkere quote).

Maar Derpikus, kijk er vooral voor uit om alles wat je vindt zo te draaien dat het Google in een slecht daglicht plaatst. Ik zeg niet dat je niet kritisch moet zijn, maar dat je niet de fout van chemtrail/aluhoedjesmensen moet maken. Verder is dit uiteraard, in tegenstelling tot dat soort topics, een uitstekende discussie waard want Google verzamelt van alle instellingen en bedrijven in de wereld veruit de meeste informatie, evar.

Verwijderd

Google is met name afhankelijk van de advertentie inkomsten. Wat denk je als er aan schandaal aan het licht komt met het oog op privacy lekken bijvoorbeeld? Dat zal een enorme imago schade zijn naast de vele claims die gaan volgen.

Imho is het niet echt anders dan bij andere bedrijven. Bovendien lijkt het mij redelijk om in het achterhoofd te houden dat er altijd een kans bestaat dat er gegevens doorverkocht of gehackt kunnen worden (niet speciaal alleen Google natuurlijk). Altijd zuinig aan doen met het verstrekken van gegevens daarom, hoeveel je een service/bedrijf ook vertrouwd.

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
Eric Schmidt (CEO Google) lijkt in ieder geval weinig op te hebben met privacy. In een interview met CNBC hij nog: "If you have something that you don't want anyone to know, maybe you shouldn't be doing it in the first place". Recent nog een column over op Webwereld (http://webwereld.nl/opini...et-begrijpt--opinie-.html), maar of er nou echt een groot verschil is tussen Google en iedere willekeurige andere zoekmachine.... ik betwijfel het.

Het is denk ik wel goed dat Microsoft toch wel de concurrentie vol aangaat met hun Bing, dat houdt Google ook scherp. Zou gevaarlijk zijn als Google nog een grotere monopoly krijgt dan dat het nu feitelijk al heeft.

Ik verbaas me ook weleens over de veelzijdigheid aan services van Google hoor.... maar aan de andere kant is het ook wel erg slim. Ik zei soms wel eens gekscherend: "Over een paar jaar heb je Google Housing", maar lijkt steeds dichter bij te komen :P

edit: Lol nadeel van tabjes open laten staan :) had hem nog open staan van vanmiddag toen alleen de TS nog zijn bericht had geplaatst, heb dus geen rekening gehouden met andere comments.

[ Voor 9% gewijzigd door SUPR-ME op 07-01-2010 23:48 . Reden: verduidelijking bericht ]

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:36
If you have something that you don't want anyone to know, maybe you shouldn't be doing it in the first place
Dat is toch een valide punt voor zo'n discussie? Het hele internet zit vol met dergelijke problemen, van Google die je zoekopdrachten logt tot advertenties naar jouw interesse, de publieke referrer zodra je op een link klikt tot websites die via je IP adres je provider, verbindings snelheid en redelijk precieze locatie kunnen achterhalen en simpele javascript trucs om precies te kijken of je wel of niet op een bepaalde pagina bent geweest.

Het probleem van privacy op het internet ligt niet enkel bij Google, meer bij de opzet van het Internet. Alles wordt gedeeld, alles wordt opgeslagen en gebruikt voor statistieken. Google Analytics is echt niet het enige programma dat mij precies kan vertellen waar de bezoeker die vorig jaar op 8 april om 21:55:31 op mijn site kwam woont, welke internetverbinding hij had en waar hij vandaan kwam, dat kunnen OneStat, Yahoo en Alexa ook. Tweakers heeft logbestanden waarin precies hetzelfde word opgeslagen, en aan de hand van de onderdelen op de website die jij bekijkt zal er een accuraat beeld gemaakt kunnen worden van wat je interesses zijn. Games of mobieltjes, Samsung of LG en SSD of SAS.

Ik ben het met je eens dat Google veel opslaat. YouTube weet precies wie welk filmpje wanneer bekeek en wat voor gebeurtenis ertoe geleid kan hebben dat jij dat deed. Zoekopdrachten zijn waardevol, net zoals je e-mail, agenda, foto verzameling en op welke websites je komt ook. Toch is er een gedachte die me vrij snel weer gerust stelt als iemand over dit onderwerp begint: áls Google inderdaad zoveel informatie opslaat, dan gaat echt niemand de moeite nemen om precies jou uit te checken. Als Google al die informatie tracked dan zal de kans groot zijn dat er vrijwel niemand bij kan, dat het goed en veilig opgeslagen staat en ik me er geen zorgen om hoef te maken. Misschien als ik ooit bij Google zou gaan werken, dan zou het onderdeel uit kunnen maken van de sollicatie procedure. Hebben ze waarschijnlijk direct genoeg informatie over je voor een paar sterke practical jokes ;)

Er zijn honderden dingen die uitlekken, van gebruikersgegevens op Fok! tot banken, de Hogeschool van Utrecht en het Amerikaanse Pentagon. Toch hoor je dit soort nieuws nooit in de context van Google, en zeker door de grote hoeveelheden data zullen ze een populair doel zijn van hackers. En mochten ze dan ooit wel gehacked worden, dan is er zoveel data dat mijn info er vrijwel zeker niet bij zit ;) Security through obscurity, niemand weet hoeveel er is, waar het is en of het er überhaupt is, noch op welke manier het opgeslagen is.

Nee, ik maak me geen zorgen. Toch wordt mijn Google Apps account keurig gebackupped naar mijn gewone server (via POP), download ik regelmatig kopietjes van bestanden op Google Docs en kan ik gemakkelijk overschakelen op alternatieve oplossingen mochten ze een dienst sluiten. Vooral bedrijfstechnisch is het niet handig om op verschillende vlakken volledig afhankelijk te zijn van een enkel bedrijf. Toch ben ik erg blij met wat ze leveren, Google Apps is top, Docs is top, Analytics is geweldig en wie kan zich het Internet nog zonder Google Search voorstellen? Zolang er voldoende degelijke alternatieven zijn, online of offline, vind ik het prima.

• Nyxium
  • Laatst online: 10-11-2024
With great power comes a great responsibility. En zo is het maar net. Google is machtig maar heeft ook een grote verantwoordelijkheid, zoals hier boven ook al is gezegd.

Als eerst wil ik toch even kwijt dat het financiren van diensten dmv advertenties geniaal is. Ik merk dat ik ook wel stiekem een googlefanboy begin te worden omdat ik al jaren gebruik maak van de gratis diensten van google en dit gewoon erg goed werkt. Ik ben ook van plan om dadelijk een N1 te kopen en ook zeker het Google OS wil gaan gebruiken. Dat is ook precies het doel van google denk ik, gebruikers voorzien van goedkope, stabiele en goedwerkende diensten zodat ze vertrouwen krijgen in het merk "Google".

Zo heb ik heb geen idee of de Nexus One goed gaat werken maar hij is wel afkomstig van google (ja ik weet dat die door HTC wordt geproduceerd etc) dus zal hij wel goed zijn omdat ik met andere diensten van google ook erg goede ervaringen heb.

Echter ben ik wel bang dat dadelijk het aantal diensten van google zo erg toeneemt dat alles google wordt. Op dit moment heb je een browser, zoekmachine, officetools, webmail etc. en er komen alleen maar meer bij. Dadelijk is er een online google bibliotheek waarin alle boeken van de wereld beschikbaar moeten zijn. Er komt een OS aan en een smartphone. Ze willen zelfs een mega serverpark opzetten zodat je dadelijk niet inlogt in windows, linux of mac OS maar in google, en dat het niet uitmaakt waar je ook ter wereld inlogt want alles staat op een centraal punt opgeslagen.

Ik denk dat ze over 10 jaar voor alles een google oplossing hebben en kunnen die oplossingen/diensten zo goed op elkaar af gaan stemmen dat concurentie erg moeilijk gaat worden. Dat is aan de ene kant fijn dat je een alles in 1 oplossing hebt, google, maar toch ook zorgwekkend vanwege de afnemende concurentie vanwege de monopoly die google gaat krijgen. Want ik ken geen ander bedrijf dat zulke potentie heeft als die van google op dit moment.

Of zit ik er nu helemaal naast?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gister nog discussie over gehad. Ik ben zelf iemand die niet zo happerig is om 'alles bij 1 toko' onder te brengen, niet qua communicatie (telefoon, internet en TV bv via telefoon lijn), niet qua verzekeringen (buiten dat je bij een aantal korting krijgt) en dus ook niet bij mijn internet diensten. Tesamen met de simpele logica dat ik andere pakketten beter of makkelijker vind werken (office, eigen mail etc).

Dat is mijn reden dat ik nu dus amper iets van google gebruik, geen alu petje of doom scenario. Natuurlijk speelt mee dat ik niet weet hoe de precieze onderlinge werking is van alle acties die jij doet (wel weet ik dat youtube en google zoeken gelinkt zijn), maar dat is natuurlijk bij meerdere internet diensten.

Maar, de persoon waarmee ik dus discussie had, overduidelijke google fan, vond mijn gedachte belachelijk en kon niet begrijpen dat je die 'rampen zut van mickysoft' uberhaubt gebruikt. ChromeOS 'pwnt' windows 7 en ik loop al weer 5 jaar achter.

En dat laatste is dus mijn hekelpunt, best dat jij google helemaal top vind, maar betekend niet dat de rest die er niet zo over denkt maar simpelweg dom is. Dezelfde reacties krijg ik ook altijd als het over Apple gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mux

mux

99% efficient!

zulk die-hard, irrationeel fanboyism van Google-producten heb ik nog niet meegemaakt, mensen die google-applicaties gebruiken zijn er over het algemeen een stuk rationeler over, voor zover ik ze meemaak.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik snap niet zo goed waar mensen zich druk om maken. Nou, dan weet Google wat jij zoekt (maar wie ben jij uit die miljarden users?). Het is er ook voor JOU, de ervaring die jij hebt met zoekresultaten of andere services zullen alleen maar beter zijn als deze afgespits zijn op een "door een computer gegenereerd" model.

Nou even @ hierboven, de discussie of ChromeOS > W7 hangt van ZO veel factoren en toepassingen af. Dat is een ONmogelijk statement. Omdat ChromeOS echt een focussed op Web OS is en W7 voor zo'n beetje alles. Ik heb zelf zowel W7 als Mac OSX btw, moet zeggen dat OSX wel slimmer is dan W7 in veel opzichten. Zo vind ik het ook met e-mail van Google. Ik vind (lees: mijn mening dus, maar die is gedeeld met VEEL andere mensen) dat de email interface van GMail: slimmer, sneller, handiger, overzichtelijker en altijd vernieuwend (labs ;)) is. Mede hierom moet je je keuze van maildienst maken, niet omdat ze wellicht een scriptje hebben draaien die woorden herkent op de pagina en zo zijn advertenties kan toespitsen.

Want laten we wel zijn... Google is nu nog helemaal gratis, en doet een hele hoop.. gratis! Dat ze dan advertenties willen plaatsen, who cares! WELL worth it imho, anders neem je een betaald account.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ondanks het feit dat ik Google niet voor een meter vertrouw blijf ik wel mooi bij Google omdat hun producten gewoon goed zijn en (bijna) altijd werken. Amper downtime wat voor mij belangrijker is dan de privacy, alhoewel ik daar ook erg waarde aan hecht.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:16:
[...]

Maar, de persoon waarmee ik dus discussie had, overduidelijke google fan, vond mijn gedachte belachelijk en kon niet begrijpen dat je die 'rampen zut van mickysoft' uberhaubt gebruikt. ChromeOS 'pwnt' windows 7 en ik loop al weer 5 jaar achter.

En dat laatste is dus mijn hekelpunt, best dat jij google helemaal top vind, maar betekend niet dat de rest die er niet zo over denkt maar simpelweg dom is. Dezelfde reacties krijg ik ook altijd als het over Apple gaat.
:) ik heb het nog niet echt gemerkt met Google fans maar Apple fanboy's is echt een soort verliefdheid. (kan er nog veel meer over zeggen, maar wil het graag ontopic houden)

Ik zelf gebruik best veel producten van Google, maar ik maak altijd een overweging van wat ik gebruik en waarvoor. Iedereen zou eigenlijk die overweging voor zichzelf moeten maken, maar zoals door eerdere posters al vermeld of je nou Google gebruikt voor een bepaalde toepassing search/mail of iets anders, je weet nooit helemaal zeker of je privacy gewaarborgd blijft. Nu en in de toekomst, dat is nou eenmaal inherent aan het ontwerp van internet. Ook met de wet voor het opslaan van verkeersgegevens (internetverkeer) is privacy moeilijker te bewerkstelligen.
Pagina: 1