Toon posts:

Draadloos Netwerk probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een probleem met draadloos netwerk wat ik nog nooit tevoor heb gehad. Ik heb een half jaar geleden een laptop gekocht van Asus.
Tot gister deed mijn internet het perfect alleen sinds vanmorgen valt mijn internet ongeveer om de minuut weg, zonder dat ik een bericht krijg. Bij verbindingsterkte staan dan nog steeds 5 streepjes. Na 5 à 10 seconden is internet er weer voor ongeveer één minuut.
Dit is natuurlijk erg vervelend bij het kijken van filmpjes op youtube en bij het downloaden van grote bestanden. Want die downloads worden onderbroken en zou ik opnieuw moeten downloaden.

Misschien weet iemand een oplossing voor dit probleem, ik zal wat gegevens doorgeven over mijn laptop en router:
- Ik gebruik Windows Vista Home Basic;
- Er zit een Atheros AR9285 Wireless Netwerk Adapter in;
- Ik heb een Router van linksys.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert om dit probleem op te lossen, namelijk:
- Het vinkje uitzetten bij Energie beheer voor draadloos netwerk;
- Bij de eigenschappen voor mijn draadloos netwerk alle vinkjes aangezet onder tabblad 'verbinding' met uitzondering van "Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk niet uitzendt".

Voor de rest zou ik niet weten wat ik moet doen, ik heb zelf namelijk niet erg veel verstand van zulk soort problemen met draadloos internet.

Kjeld

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:39

lier

MikroTik nerd

Eerste dat ik zou doen is controleren of er meer draadloze netwerken bij je in de buurt zitten. Misschien krijg je een betere/stabielere verbinding als je je netwerk op een ander kanaal in stelt (802.11G neem ik aan...?)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb je niet gewoon een internet storing?
ik had dit aan het begin van mijn Alice periode ook, steeds herverbinden met de PPP client.
Kijk eerst eens naar je modem en de stabiliteit van je verbinding door een kabel te gebruiken.
Ga den sleutelen aan je draadloos verhaal.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Er zit op het moment maar één ander netwerk bij mij in de buurt, maar ik wil mijn netwerk op een ander kanaal instelling. Maar kan je misschien uitleggen hoe ik dat doe, want ik heb niet echt veel verstand van draadloze netwerken!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:39

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:04:
Er zit op het moment maar één ander netwerk bij mij in de buurt, maar ik wil mijn netwerk op een ander kanaal instelling. Maar kan je misschien uitleggen hoe ik dat doe, want ik heb niet echt veel verstand van draadloze netwerken!
Je hoeft ook geen verstand ervan te hebben, bekijk gewoon eens de handleiding (daar staan best wel eens goeie dingen in !).

En zoals TheMe aan geeft, weet je zeker dat het niet je Internet verbinding is !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01-2025
Misschien heb je het allang gedaan.... maar je heb het niet vermeld dus ik zal het toch noemen. Heb je al geprobeerd je router gewoon even te resetten, dat kan door gewoon de stroom eraf te halen even te wachten en er weer in te doen of en dat is nog beter via de web interface een reset uit te voeren (zonder de instellingen te wissen). Wat je eventueel nog zou kunnen doen: Wat ik begrijp heb je een netwerk adapter, toevallig usb? Probeer 1x zonder de adapter erin op te starten(koude start dus computer echt uit), dan gewoon af te sluiten (shutdown, niet reboot) en daarna gewoon weer op te starten met de adapter erin. Dat wil nog weleens helpen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn vader heeft vanmiddag de hele middag kunnen werken met een kabel, dat ging prima zei hij. Het kan natuurlijk ook een internet storing zijn, maar ik neem aan dat die storing de hele dag aanneemt. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n probleem gehad bij KPN.

Verwijderd

Zelf vorige week eindeloos aan het zoeken geweest naar een wireless issue wat hier op lijkt.

Begrijp ik het goed dat er het volgende speelt:
De verbinding zelf blijft verbonden (5 streepjes) maar je "internet signaal" valt weg.

Is dit het geval loop je woning dan eens na op draadloze AV apparaten. Ik heb vorige week een draadloze babyfoon met camera gekocht welke uitzend op 2.4Ghz. Het blijkt echter dat dit signaal mijn wifisignaal dermate in de war gooit dat alle data corrupt is (verbinding blijft wel maar dus geen internet).

Waar moet je dan aan denken: babyfoon (met camera), deurbel met camera, draadloze beveiligingscamera, zender voor tv....

De babyfoon die ik gebruik heeft (zonder weerstand) een bereik van 75 meter. Als je dus in een flat of rijtjeswoning woont informeer dan ook even bij je buren.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn draadloos netwerk kaart zit in mijn computer, dus dat is niet als usb. Ik zal een proberen de router te resetten door de stroom eraf te halen

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Mijn internet werkt weer nadat ik hem gereset had door de stroom van mijn router af te halen! Toch bedankt voor alle snelle reacties!

Kjeld
Pagina: 1