Onterecht geflitst

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46
Gisteravond ben ik vanuit werk naar huis gereden en ben ik geflitst bij een kruispunt hier in de buurt. Waarom weet ik zelf nog niet, heb ook nog geen flauw idee of het uberhaupt voor mij was (er stonden meer mensen voor het stoplicht, maar niemand reed door rood of te hard volgens mij.

Situatie:
Ik kwam aanreden, remde op tijd (zoals altijd eigenlijk), en vlak voor de stopstreep liet ik hem met 0,5km/h nog 20 CM doorrollen zodat ik echt netjes voor de stopstreep stil stond. Tijdens het rollen zag ik duidelijk 2 dikke flitsen van achter mij, duidelijk de flitspaal die er stond. Volgens mij was ik nog lang niet (of stond ik precies voor) over de stopstreep heen.

(3 banen voorsorteren, 1 naar links, 2 rechtdoor waarvan 1 ook naar rechts. Alleen op de uiterst rechter baan stond een andere auto. Flitspaal stond tussen de andere weghelft en mijn baan in, aan mijn kant dus).

Vraag:
Kan het zijn dat de flitspaal verkeerd is afgesteld? Ik heb eerlijk gezegt nog nooit iemand gezien die daar is geflitst terwijl ik regelmatig daar langs kom op weg naar huis (ook bij m'n ouders als ik zelf niet rij). Er is 2 keer geflitst, ik weet niet precies hoe het in z'n werk gaat, maar adhv die 2 foto's kunnen ze volgens mij iig zien dat ik niet keihard door rood ben gereden.
Hoe gaat dit in zijn werk? Kan het zijn dat het niets is en waarschijnlijk gewoon word weggegooid als ze de rol bekijken? Hoelang duurt het uberhaupt voordat ik eventueel een boete mag verwachten?

Als laatste nog: Stel dat ik een boete krijg voor door rood rijden, hoe sterk sta ik dan? Is het verstandig om te bellen naar een bepaald nummer om de situatie uit te leggen en te vragen hoe dit zit?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Grote kans dat je geen boete krijgt. Er is namelijk aleen maar een foto dat je voor de stopstreep staat.

Reed er verder niemand in de buurt?

Money for nothin' and your chicks for free

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46
Voor de rest niemand, een aantal die op een andere baan voorgesorteerd waren, maar die stonden ook gewoon stil.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
(jarig!)
Waarschijnlijk controleerde de paal of je door rood reed.
Ze flitsen dan twee keer.
Één keer om je te herkennen en een tweede keer om te zien of je ook echt door rood reed of dat je gewoon te laat tot stilstand kwam.
Aangezien het laatste het geval was zal je wel geen boete krijgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Als je in de buurt van de stopstreep stil stond, zal het allemaal wel meevallen. Volgens mij is dat ook de reden dat ze twee keer flitsen: dan kun je gewoon zien dat je niet door reed. Zeker weten doe ik dat niet, maar er loopt hier op het forum een grote flitspaalkenner rond en die wordt vast getriggerd door je topictitel :)

En volgens mij kun je niet zomaar nu alvast naar een of ander telefoonnummer gaan bellen. Als je een boete krijgt kun je natuurlijk bezwaar maken, maar dat gaat waarschijnlijk via de normale procedure.

edit: tsjongejonge, iedereen is heel hard 'aan het werk' vandaag... op zo'n tijdstip toch nog als spuit veertien uit de bus komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door dreamscape op 07-01-2010 15:45 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Hij flitst 2x, en dat doet ie met een reden, als je 20cm rolt gedurende die twee flitsen dan rol je erg hard zeg maar ;)

je rijd niet weg bij rood, dus geen boete uiteraard.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mocht je een boete krijgen (wat ik ten zeerste betwijfel) kan je de foto's opvragen via Wet openbaar bestuur. Vervolgens een bezwaarschrift opstellen en daarin vermelden dat je niet over de stopstreep bent gegaan en niet te hard hebt gereden. Dan krijg je een ongegrondverklaring terug van een blinde ovj die bezwaren al lang niet meer leest, en dan mag je het voor laten komen waar de rechter de ovj er nog eens op wijst dat ie een bril nodig heeft, en je krijgt dan je geld terug.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 23:12
Denk niet dat je een boete krijgt, ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Reed netjes 50 en toch flits! Nooit wat van gezien of gehoord.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik ben bij een flitspaal geflitst, bleek later dat ze voor de belasting aan het flitsen waren.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 16:06
Waarschijnlijk krijg je geen boete, maar als je er een krijgt, WOB verzoek doen. Dan krijg je ook de foto's, en dan valt er te zien dat je gewoon nog voor de streep staat, ook op foto 2.
Dit kun je dan netjes in het verweer neerzetten, wat je dan stuurt, waarin je vraagt of ze de boel nietig willen verklaren.
Zie voor dit soort documenten en voorbeeld brieven --> flitservice.nl
RedHat schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:48:
Ik ben bij een flitspaal geflitst, bleek later dat ze voor de belasting aan het flitsen waren.
Dat is toch altijd zo? :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 18:41
Het komt ook zeer regelmatig voor dat je wordt geflitst voor het dragen van een gordel. Een collega van mijn schoonvader werd geflitst en was verontwaardigd om precies dezelfde reden als hier wordt aangedragen: hij reed gewoon 50. Op die plek werd beide richtingen op geflitst, dus hij snapte er helemaal niets van omdat hij na het draaien krap aan 30 reed. Vervolgens reed hij er weer langs (voor de derde keer dus)..

Een paar weken later had hij 3 boetes op de mat liggen, voor het rijden zonder gordel :P

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
(jarig!)
Sp!tF!re schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:38:
Het komt ook zeer regelmatig voor dat je wordt geflitst voor het dragen van een gordel. Een collega van mijn schoonvader werd geflitst en was verontwaardigd om precies dezelfde reden als hier wordt aangedragen: hij reed gewoon 50. Op die plek werd beide richtingen op geflitst, dus hij snapte er helemaal niets van omdat hij na het draaien krap aan 30 reed. Vervolgens reed hij er weer langs (voor de derde keer dus)..

Een paar weken later had hij 3 boetes op de mat liggen, voor het rijden zonder gordel :P
Ik dacht dat ze dat in Duitsland deden, wist niet dat het hier ook al gebeurde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 14:53
Dit heb ik ook wel eens gehad in zwolle op het kruispunt.
Ik stopte net over de streep en toen kreeg ik ook flits naar me toe geworpen maar nooit de boete ervan gezien

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze kunnen overal voor flitsen, zelfs voor belastingen :p, als je je gordel om had, je auto is gekeurd en verzekerd en je stond stil dan is er niks aan de hand :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sp!tF!re schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:38:

Ik wist niet dat er uberhaupt nog mensen bestaan die hun gordel niet omdoen. Het is voor mij net zo'n routine als mijn autosleutel in het startslot stoppen. Zonder gordel voel ik me zelfs bloot. Ik zou het niet eens 'kunnen' vergeten omdat het er zo ingebakken zit.

Dit dus.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mja, gordel, lichten, ramen... bij jou is het automatisch, bij een heleboel anderen niet. Mijn vader:
- gordel: check, gaat pas om als ie het irritante gepiep van die Seat zat is. Waarom hij dat ding nog niet achter de stoel om ingestoken heeft snap ik niet
- lichten: check, alhoewel het toch geen zin heeft vanwege volgende punt
- ramen/lichten schoon: check. Waarom de hele auto schoonmaken als een vakje in het voorraam ook kan. Hij rijdt op de weg, en anderen zien dat wel, dus die gaan maar aan de kant.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FunkyTrip schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:50:
[...]

Ik wist niet dat er uberhaupt nog mensen bestaan die hun gordel niet omdoen. Het is voor mij net zo'n routine als mijn autosleutel in het startslot stoppen. Zonder gordel voel ik me zelfs bloot. Ik zou het niet eens 'kunnen' vergeten omdat het er zo ingebakken zit.
Blijven doen zo :), bij mij was het ook ooit routine en die is wel weer terug maar toch vergeet ik het nog wel eens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

_JGC_ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:01:
- ramen/lichten schoon: check. Waarom de hele auto schoonmaken als een vakje in het voorraam ook kan. Hij rijdt op de weg, en anderen zien dat wel, dus die gaan maar aan de kant.
Mja, maar die boom gaat toch echt niet aan de kant hoor ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _JGC_
  • Nu online
Daarom vind ik het ook nog steeds jammer dat hij nog nooit een bon heeft gehad voor rijden zonder gordels en rijden met een niet-schoongemaakte auto. Mijn automonteur heeft afgelopen week al een prent van 160 euro gekregen voor het rijden met een vakje in het voorraam, hij vond het belachelijk, ik vond het terecht. In plaats dat je na gaat denken waarom je die boete krijgt, ga je vertellen dat je maar beter je raam goed schoon kunt maken omdat je anders een boete van 160 euro krijgt :X.

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:43:
Waarschijnlijk controleerde de paal of je door rood reed.
Ze flitsen dan twee keer.
Één keer om je te herkennen en een tweede keer om te zien of je ook echt door rood reed of dat je gewoon te laat tot stilstand kwam.
Aangezien het laatste het geval was zal je wel geen boete krijgen.
Zo'n paal (roodlicht) flitst inderdaad 2x.
- 1x als je nog net voor de streep bent en het licht op rood staat.
- 1x als je over de streep zou zijn als je door rood gereden zou zijn.

Zolang je bij de tweede flits niet over de streep bent, is er niks aan de hand. Al zou een suffe administratief medewerker je op maandagochtend met een slaperige kop toch een boete sturen, dan wordt die gewoon versnipperd als je bezwaar maakt.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
[...]

offtopic:
FunkyTrip, zou je even naar je opgave in dit Raad de game a.d.h.v. een screenshot - Deel 15 topic willen kijken??

Hail to the king baby!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 11:18
Flitsen voor gordel? is dat er niet eentje voor het rijk der fabelen? hoe kan men op zo'n foto door een voorruit nu zien of ik mijn gordel om heb terwijl ik een zwarte jas/trui aan heb. Er vanuit gaande dat je zwarte gordels in je auto hebt.

Pas wel op met roodlicht flitsen want je mag officieel ook niet over de stopstreep tot stilstand komen, ondanks dat je gestopt bent kan men dan toch bekeuren. Deze is wel ietsje goedkoper dan een roodlichtboete.

zie: http://www.flitsservice.n...or-stopstreep-t57703.html

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

gumtree schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:43:
Flitsen voor gordel? is dat er niet eentje voor het rijk der fabelen? hoe kan men op zo'n foto door een voorruit nu zien of ik mijn gordel om heb terwijl ik een zwarte jas/trui aan heb. Er vanuit gaande dat je zwarte gordels in je auto hebt.
Het is wel duidelijk te zien of je gorden los hangt of in een hoek naar beneden loopt vanaf het bevestigingspunt. Maar of dat te zien is vanuit een hogere positie (een hoog geplaatste flitskast) betwijfel ik.

[ Voor 9% gewijzigd door tazzman op 10-01-2010 02:54 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-01 14:44

Naboo

#WINNING!! DUH!

En daarbij heb je nog de 3-punts sportgordels..... Daarvan zie je ook niet dat je je gordel om hebt. Was toen bij Wegmisbruikers een keer... zij vet fanatiek achter die auto aan, had 'ie 3 punts sportgordel.... :')

Deze dus:
http://www.fullcartuning....arnesses-Black-3Punts.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Naboo op 10-01-2010 11:48 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• YellowCube
  • Laatst online: 19:52

YellowCube

Wait...what?

netjes toch.
ze hadden het vet fanatiek achter 'm aan rijden en controleren achterwege kunnen laten en op basis van "LAF" een prent kunnen geven.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Naboo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:46:
En daarbij heb je nog de 3-punts sportgordels..... Daarvan zie je ook niet dat je je gordel om hebt. Was toen bij Wegmisbruikers een keer... zij vet fanatiek achter die auto aan, had 'ie 3 punts sportgordel.... :')

Deze dus:
http://www.fullcartuning....arnesses-Black-3Punts.jpg
Ik snap het probleem niet zo? Die persoon heeft nu geen boete gekregen omdat de politie de moeite nam om te controleren of hij niet een ander type gordel om had, en dat is blijkbaar " :') " ofzo? De politie kan weinig goed doen volgens mij.

Anyway, als er van de voorkant geflitst wordt zie je ook een 3-punts gordel op de foto.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• !null
Ik zie het probleem ook niet echt, wat kun je de politie in deze nou verwijten?

Overigens heb ik met die sportgordels altijd een beetje dubbel gevoel. Ja ze zullen beter werken dan normale gordels, maar als je in het water valt ben je juist weer verder van huis. Althans, met veel gordels die niet 1 knop hebben om de zaak los te halen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 23:12
[...]

Nou ik kan mij het WEL voorstellen, ik heb lage rug problemen en de gordel drukt mijn onderlijf "pijnlijk" naar beneden. Desondanks draag ik mijn gordel wel, maar heel zelden rij ik eens een kort stukje zonder en dat scheelt echt heel veel. Met ritjes van 100 plus km, heb ik een dag lang last van mijn onderrug. Als ik de rit zonder gordel zou doen zou me dat veel last besparen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-01 19:16
Cobb schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:36:
[...]

Nou ik kan mij het WEL voorstellen, ik heb lage rug problemen en de gordel drukt mijn onderlijf "pijnlijk" naar beneden. Desondanks draag ik mijn gordel wel, maar heel zelden rij ik eens een kort stukje zonder en dat scheelt echt heel veel. Met ritjes van 100 plus km, heb ik een dag lang last van mijn onderrug. Als ik de rit zonder gordel zou doen zou me dat veel last besparen.
Wat voor stoel heb je in je auto zitten? Standaard?
Van sommige auto stoelen krijg ik ook last van m'n onderrug.
In m'n Vitara met standaard stoeltjes was 30 minuten rijden al te veel. Toen een ergonomische stoel in gebouwd en op vakantie 1000km op een dag gereden met dat ding zonder ook maar iets last te hebben van m'n rug.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• _JGC_
  • Nu online
AFAIK kan je bij rugklachten een medische verklaring krijgen. Misschien dat het hier afwijkt, maar in Noorwegen had mijn werkgever met Bechterew en Crohn zo'n verklaring. Hij hoefde nooit met gordel te rijden, maar mensen bij hem in de auto moesten verplicht gordels dragen. Als hij aangehouden werd liet hij de medische verklaring zien en mocht hij gewoon verder rijden.
Nadeel van die medische verklaring is dan wel weer dat hij elk jaar tests moet doen om te kijken of hij nog wel een auto mag besturen.

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
tazzman schreef op zondag 10 januari 2010 @ 02:53:
[...]

Het is wel duidelijk te zien of je gorden los hangt of in een hoek naar beneden loopt vanaf het bevestigingspunt. Maar of dat te zien is vanuit een hogere positie (een hoog geplaatste flitskast) betwijfel ik.
Ik ben ook ooit een keer aangehouden voor het rijden zonder gordel. Was aan het proefrijden met de auto van een klant. Die agent wist niet wat ie zag toen ik hem erop wees dat ik de gordel wel omhad. Dat kon namelijk niet volgens hem want vanaf de B stijl liep geen grodel door de lucht richting de stoel. Dat klopte ook want deze kwam netjes naast de hoofdsteun uit de stoel gerold direct over mijn schouder. (Saab 9-3 cabrio vanaf 2004)

TeamBVD

• !null
Erg strakke gordelspanners dan, als ze jou pijn in de onderrug veroorzaken. Ik neem dan aan dat het om een vrij nieuwe auto gaat, misschien kun je dan gordelspanners dan verwisselen voor wat oudere tweedehands exemplaren, waarvan de veer het niet meer zo sterk doet als bij jou, maar het mechanisme natuurlijk nog wel werkt. Dat is veiliger dan nu.
Ik wilde zeggen de veer aanpassen, maar je kan maar beter niet aan dat mechanisme rommelen.

Al snap ik het niet helemaal, dat van die gordel en last van je rug. Dat de stoel je in de weg zit met een gevoelige rug begrijp ik wel wat meer.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wel typisch dat ie flitst, de detectielussen zitten namelijk pas na de streep.

Cunning linguist.

Pagina: 1