Instellingen anders per gebruiker in TS 2003 met ODBC

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Ik heb hier een erg vreemd probleem waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb een Terminal server waarop 2 programma's gebruikt worden.
1 is een boekhoudpakket, de ander een verhuurpakket.
De debiteuren en crediteuren staan in het boekhoudpakket.
Zodra er een nieuw contract gemaakt wordt kijkt het verhuurpakket in het boekhoudpakket en haalt daar de debiteur + zijn gegevens uit.
Dit gebeurt via een ODBC koppeling. Deze ODBC koppeling hebben we aangepast afgelopen week voor een nieuw boekjaar van 2010. Dat is normaal gesproken geen probleem.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik met mijn eigen account inlog die wel admin is dan werkt het gewoon en kan ik alles zien.
Zodra ik inlog met een andere willekeurige account dan werkt het niet en kan ik de nieuwe debiteuren niet zien.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Volledig nieuw profiel aanmaken, admin maken werkte beiden niet.
Registry nagekeken in HKEY_LM\SOFTWARE\ODBC Daar staat alles goed in, bij alle profielen.
Bij de ODBC settings in configuratiescherm staat ook alles goed.
c:\documents and settings\%username%\windows\odbc.ini nagekeken staat ook alles goed.

Bij de verschillende losse stations is de odbc koppeling lokaal aangepast, daar werkt alles feilloos.

De ODBC koppeling wordt verzorgd door een programma wat flexodbc heet. Ga die zo bellen of die wat weten maar ik vroeg me af of mensen hier nog ideen hadden.
Alvast bedankt.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 14:14
MADG0BLIN schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:56:
Ik heb hier een erg vreemd probleem waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb een Terminal server waarop 2 programma's gebruikt worden.
1 is een boekhoudpakket, de ander een verhuurpakket.
De debiteuren en crediteuren staan in het boekhoudpakket.
Zodra er een nieuw contract gemaakt wordt kijkt het verhuurpakket in het boekhoudpakket en haalt daar de debiteur + zijn gegevens uit.
Dit gebeurt via een ODBC koppeling. Deze ODBC koppeling hebben we aangepast afgelopen week voor een nieuw boekjaar van 2010. Dat is normaal gesproken geen probleem.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik met mijn eigen account inlog die wel admin is dan werkt het gewoon en kan ik alles zien.
Zodra ik inlog met een andere willekeurige account dan werkt het niet en kan ik de nieuwe debiteuren niet zien.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Volledig nieuw profiel aanmaken, admin maken werkte beiden niet.
Registry nagekeken in HKEY_LM\SOFTWARE\ODBC Daar staat alles goed in, bij alle profielen.
Bij de ODBC settings in configuratiescherm staat ook alles goed.
c:\documents and settings\%username%\windows\odbc.ini nagekeken staat ook alles goed.

Bij de verschillende losse stations is de odbc koppeling lokaal aangepast, daar werkt alles feilloos.

De ODBC koppeling wordt verzorgd door een programma wat flexodbc heet. Ga die zo bellen of die wat weten maar ik vroeg me af of mensen hier nog ideen hadden.
Alvast bedankt.
waarom maak je op de Terminal Server geen System ODBC Koppeling aan?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Bestaat al, dat is degene die niet werkt en problemen geeft. ;)
Heb alleen op alle mogelijke plekke met verwijzigen gezocht of er iets fout stond.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het staat er goed in ja. Maar hebben de standaard gebruikers ook genoeg leesrechten op de key zelf?

Gebruik anders auditing / Processmonitor een keer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device