• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 13:16
Ik heb een probleem met mijn cpu van mijn laptop, ik heb een laptop van +/- 1 jaartje oud.
De acer 5530G

Met de volgende cpu
AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.00 Ghz

Nu had ik er eerst altijd windows vista op staan die ik er standaard bijgeleverd kreeg.
Ik heb laatst alleen windows 7 ultimate x86 gedownload en erop gepleurrd.
Maar nu heb ik bij veel games last van rare framedrops die uit het niets lijken te komen.
Of bij Cs 1.6 dat ik maar 20/30 fps heb in sommige maps terwijl ik eerst altijd 99 fps vast had.
Ook heb ik bij de prestatie index gekeken van windows. Mijn cpu kreeg voorheen een 4,7 in windows vista.
In windows 7 krijgt hij slechts een 3,4 terwijl de rest van mijn hardware (hdd, gpu, geheugen) gewoon precies hetzelfde zijn.

Is er mischien in mis met mijn cpu? Zijn er drivers voor? ik kan er namelijk geen vinden (slecht's een "optimizer" voor dual core, maar dit werkt voor geen meter)

Videodrivers ed. zijn wel allemaal geinstalleerd en werken ook naar behoren, ik snap gewoon niet dat de cpu anderhalf punt minder krijgt en zelfs al bij spellen als cs 1.6 een fps heeft van 20.

Dus, any1? een oplossing?

Bvd. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom zou de processor kapot zijn? Je installeert een ander OS, wat andere eisen stelt aan de hardware, andere drivers heeft, etc.

Anyway, "windows 7 ultimate x86 gedownload". Legale of illegale versie? Als illegaal, dan gewoon een legale versie kopen en nog eens proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15
ik weet dat het veel werk is, maar als je vista er weer op zet is het dan weer goed?

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Volgens mij werkt de prestatie index telling van Windows 7 anders dan die van Vista en kun je die volgens mij niet 1 op 1 vergelijken. Zoals je het beschrijft zouden het de drivers van je videokaart kunnen zijn. Misschien dat je op de site van de fabrikant daarvan de meest up-to-date drivers voor Windows 7 kunt downloaden en installeren?

Voor zover ik weet zijn er geen drivers voor een cpu, dus daar zou ik het niet in zoeken.

Lenovo Thinkpad Yoga X380

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 13:16
De drivers van mijn videokaart zijn al geinstalleerd, heb een 3650HD in de laptop zitten. En vista opnieuw installeren heb ik nog niet geprobeerd, maar ben de back-up cd's van mijn back-up kwijt (A)
En oke, dat de prestatie index niet 1:1 overeen komen snap ik nog wel, maar dat mijn proccesor anderhalf punt zakt is een beetje raar terwijl de rest nagenoeg hetzelfde is.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

swoutr schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:07:
De drivers van mijn videokaart zijn al geinstalleerd, heb een 3650HD in de laptop zitten. En vista opnieuw installeren heb ik nog niet geprobeerd, maar ben de back-up cd's van mijn back-up kwijt (A)
En oke, dat de prestatie index niet 1:1 overeen komen snap ik nog wel, maar dat mijn proccesor anderhalf punt zakt is een beetje raar terwijl de rest nagenoeg hetzelfde is.
Misschien schakelt je cpu wel terug onder het gamen? gebuik CPU-z om te kijken of dit gebeurd. Controleer tevens de temperaturen van je videokaart en CPU. en post ze even?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-02 11:52
Op welk energiebeheerschema heb je je laptop staan? Gebalanceerd, Energiebesparing of Hoge Prestaties? Als je gaat gamen zou ik het energiebeheerschema op Hoge Prestaties zetten
Pagina: 1