Winamp 5.57 laat de library steeds "verdwijnen"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd met mijn Win 7 professional x64 pc steeds een raar probleem met winamp (alles legaal), de plek waar je je muziekjes uit zou moeten kunnen kiezen word steeds grijs, ik heb al een andere installatie van win 7 geprobeert (met niet alleen die reden !) en ook na het opnieuw installeren van winamp is ie even een paar keer goed en verdwijnt hij in een vrij korte tijd weer.

Wie kent dit probleem en kent er misschien een oplossing voor, ik heb al gegoogled en kan daar niks vinden :(.

Hier even een printscreen om te laten zien wat het probleem is;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZEkQyXEUQJvT7qk4Akl4pk79/thumb.png

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 05:42
Ik heb meerdere malen hetzelfde probleem gehad. Soms hielp een herinstall van Winamp, soms hielp het volgende:
Deleting %appdata%\winamp\plugins\ml\main.idx usually fixes it
(make sure Winamp is closed first).
Het bestand kan blijkbaar (spontaan) corrupt raken. Je moet nu wel je muziek opnieuw scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
annuh schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:50:
Ik heb meerdere malen hetzelfde probleem gehad. Soms hielp een herinstall van Winamp, soms hielp het volgende:

[...]

Het bestand kan blijkbaar (spontaan) corrupt raken. Je moet nu wel je muziek opnieuw scannen.
Ok, en is dat dan net zo tijdelijk als een herinstall ? want als ik m opnieuw installeer is ie na een tijdje weer verziekt, ook gezien ik 10000 nummers er in heb staan heb ik geen zin steeds die library in te lezen.
/me mikt main.idx weg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 05:42
Sinds de laatste versie (5.57) heb ik nu (al) twee weken een werkende media library. Maar de ervaring leert dat de kans groot is dat het ooit wel weer fout zal gaan.
Het is daarom wel handig om een backup te maken van de library bestanden. Mocht het toch weer fout gaan, heb je snel weer een volledig werkende Winamp zonder alles weer te moeten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Ik heb nu al 2 sessies achter de rug waar bij hij het gewoon doet.. hopen dat hij het blijft doen en anders maar over naar een andere player die minder prettig werkt dan winamp :(

Signature