Logitech G11 te weinig energie voor een USB stick?

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:06
Ik gebruik nu al sinds 2 jaar een logitech G11 en die heeft 2 USB 1.1 poorten achterop het toetsenbord die wel handig zijn eigenlijk. Nu heb ik altijd al het probleem gehad dat dit niet werkt. Als ik er een USB-stick insteek zegt hij in de meeste gevallen dat de energiebehoefte overschreden is. Een muis daarentegen gaat dan weer wel(razer copperhead, ook niet van de lichtste lijkt me met dat licht). Ik stak de USB stick altijd vooraan in de PC en ik dacht er verder niet bij na. Nu wil ik echter wat kopieëren van de ene stick naar de ander, maar door hun dikte passen ze niet boven elkaar en wilde ik via het toetsenbord doen, wat dus niet lukt... Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al de toetsenbordverlichting uit gedaan, maar dit helpt dus ook niet. De USB stick is Sony M2 USB adapter met een kaartje in van 2 GB.

Achteraan op de PC heb ik standaard 4 USB poorten. Daar zijn er 3 van bezet:
1 voor logitech G11
1 voor razer copperhead
1 voor draadloze muis(om op de TV te gebruiken voor jullie vragen wat moet die met 2 muizen :+ )
1 vrije poort

Vooraan zitten er 2 USB-poorten(nu 1 bezet door externe harde schijf en een USB-stick)

Ik geloof dat ik achteraan nog 4 USB-headers kan aansluiten, maar daar ben ik niets mee. Ik wil niet telkens achteraan mijn PC kruipen voor een stick.

Het liefste wil ik dit gewoon via mijn toetsenbord doen. Iemand idee?

http://specs.tweak.to/16567

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Wat verbruiken die stickjes? (dat kun je zien door in de device manager bij de USBroothubs te kijken). Per poort kun je max 500mA gebruiken. Op het moment dat je keyboard 100mA verbruikt en de ingeboude hub ook nog eens zoiets blijft er 300 over voor de stick. Als die 400 nodig heeft gaat het fout.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:52
usb hubje met adapter ertussen kan soms wel helpen

Freelance Drupal Developer

• robindv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
je hebt toch geen toetsenbord nodig om even iets te kopiëren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nee, maar in dat keyboard zit een USBhub.

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:22
En de externe hd met een langer kabeltje achterin prikken?

• robindv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
TERW_DAN schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:42:
nee, maar in dat keyboard zit een USBhub.
ik bedoel, dat hij de usb-kabel van het toetsenbord uit zn pc haalt, en daar de 2e usb-stick instopt. Volgens mij werkt het dan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

robindv schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:52:
[...]

ik bedoel, dat hij de usb-kabel van het toetsenbord uit zn pc haalt, en daar de 2e usb-stick instopt. Volgens mij werkt het dan?
Maar hij zegt dan ook
Ik wil niet telkens achteraan mijn PC kruipen voor een stick.
Natuurlijk kan het wel, maar het is niet praktisch. Dus ik kan me voorstellen dat hij wil weten waarom dat die dingen niet werken.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
dus dan de TS 4?? usb verlengkabels halen, en dan kan ie ze van achter naar voor verlengen :)

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 13:18
robindv schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Dat kan, maar is enorm omslachtig. Volgens mij kan je beter kijken of de HDD even op je toetsenbord kan, als deze een stroomvoorziening heeft. Zo niet, probeer eens achter je PC te kijken, heeft meestal wel een paar USB poorten, probeer daar je HDD dan in te stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door ItMeAedri op 07-01-2010 14:55 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om je keyboard op een andere usb poort te steken en dan een stick in je keyboard te steken? De stroom is volgens mij beperkt per poort maar ook per hub en als alle usb devices intern op dezelfde hub aangesloten zitten.

Kan je ook eens vermelden wat de usb poort/controller waar je keyboard op aangesloten is aangeeft van stroom verbruikers? Dus verbruiker + hoeveel mA die uit de poort trekt?

[ Voor 17% gewijzigd door kluyze op 07-01-2010 15:29 ]

Pagina: 1