Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste mensen,

Ik heb een laptop waarbij Windows XP home beschadigd was. Nu heb ik daar de schijf uitgehaald en deze in een andere PC gezet als extra schijf.

Daarna heb ik de map 'documents en settings' veilig gesteld door mbv van het programma 'easy to transfer' een mig-bestand daarvan aan te maken.

Vervolgens heb ik de schijf weer terug gezet in de laptop en daar weer Windows XP home op gezrt. Dat traject is helemaal goed gelopen. Maar nu wil de 'documents and settings' vanuit het MIG-bestand weer terug zetten maar m.b.v. easy to transfer kom ik niet bij de mogelijkheid om de gegevens van de usb-stick weer terug te plaatsen.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? :? :? :?

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Mooie Crosspost btw: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=490583

Waarom heb je gekozen voor "Easy Transer" want volgens mij is dat niet een back-up tool maar juist een transfer tool van XP -> Vista.

UIt een handleiding:

Fase 2

Over nu naar het doelsysteem met Windows Vista. Windows Easy transfer start u op vanuit het Introductiecentrum (klik hier Bestanden en instellingen overzetten aan) of vanuit het startmenu. Eens het openingsvenster voorbij, klikt u de optie Doorgaan met een reeds gestarte transfer aan, waarna u de keuze hebt tussen een transfer via het netwerk of via een verwisselbaar medium. Kiest u dit laatste, dan krijgt u opnieuw dezelfde opties als bij de eerste fase te zien. Let wel, hebt u in fase ��n het bestand SaveData.MIG naar harde schijf laten wegschrijven en het vervolgens eigenhandig op usb-stick geplaatst, dan kiest u hier ni�t de optie USB-flashstation, maar wel Externe vaste schijf of netwerklocatie.
Nadat u het juiste medium (en wachtwoord) hebt opgegeven, krijgt u een overzicht van de gebruikersaccounts. Links de accounts die u uit uw oude pc hebt meegenomen, rechts de accounts op uw Vista-systeem. U kiest zelf aan welke Vista-accounts u de overgenomen accounts wil koppelen. Het is ook mogelijk hier meteen een nieuw Vista account in te tikken. In dat geval wordt het wachtwoord van het overgehevelde account niet behouden - u zal dan bij de eerste aanmelding met dat account een nieuw wachtwoord dienen in te tikken.

[ Voor 10% gewijzigd door TheMe op 07-01-2010 14:41 . Reden: aanvulling ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Hoi Theme,

Bedankt voor je reactie maar het wil niet lukken. In de handleiding wordt gesproken van XP naar Vista en ik wil van XP naar XP. Nergens in easy to transfer kom ik de keuze tegen of ik wil beginnen met het terugzetten van de gegevens of dat ik wil beginnen met overzetten.

Ook niet wanneer ik het MIG-bestand dubbelklik en dan probeer te openen met easy-to-transfer terwijl het toch erg logisch is dat wanneer je op zo'n bestand klikt, deze automatisch geopend moet worden en je de bestanden moet kunnen gaan terugzetten.

Helaas niets van dat alles...

Misschien nog andere opties...er zitten namelijk erg belangrijke bestanden in het MIG-bestand.

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bignose schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:04:
Hoi Theme,

Bedankt voor je reactie maar het wil niet lukken. In de handleiding wordt gesproken van XP naar Vista en ik wil van XP naar XP. Nergens in easy to transfer kom ik de keuze tegen of ik wil beginnen met het terugzetten van de gegevens of dat ik wil beginnen met overzetten.
Omdat je ook de verkeerde tool hebt gebruikt. En nu zit je met een Vista-specifieke user environment.
Om je data terug te krijgen zul je toch echt een Vista installatie moeten hebben waar je de ETW bij gebruikt.

Op je XP Home CD staat de Files & settings Transfer Wizard. Die is wel geschikt om XP > XP te doen en die had je moeten gebruiken.
Er zit overigens ook een handleiding bij de Easy Transfer tool, en als je uit al die info alleen maar kan concluderen dat het voor transfers naar een nieuwer OS is dan kun je zelf ook wel nagaan dat je beter andere tools kunt gebruiken, toch? :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 13-01-2010 17:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Nou,

Uiteindelijk is het mij gelukt d.m.v. een workaround.
Ik heb het MIG-bestand uit kunnen pakken onder Windows7 zonder allerlei trucs toe te hoeven passen. Vervolgens kon ik alles op een USB-stick zetten en terugzetten op de juiste locatie.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Deze topic kan dus op slot en op opgelost. :)

Greetz, Bignose