Bereik wireless-g op wireless-n netwerk

Pagina: 1
Acties:

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Ik ben nu het internet aan het regelen in ons studentenhuis. We hebben nu tele2 met tele2 draadloze modem/router. Op dit moment is het bereik redelijk omdat de router op de 1e verdieping hangt.

Ik ben nu de overstap naar UPC aan het overwegen maar daar hebben we dan nieuwe apparatuur voor nodig. Op dit moment overweeg ik de Sitecom WL-306.

Probleem is dat de router op de begane grond moet komen (ivm aansluiting coax) en men is bang dat het bereik afneemt van het wireless-g netwerk. Echter omdat deze ook nieuwe technieken aan boord heeft, vroeg ik me af of het wireless-g netwerk ook verbeterd tov een native wireless-g router?

Om deze nieuwe router gaat het: pricewatch: Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR

[ Voor 17% gewijzigd door I-King op 07-01-2010 13:02 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat kan, ligt maar net aan de antennes en chips die gebruikt zijn. Mocht het niet afdoende zijn, en het ding ondersteunt WDS, kun je je netwerk draadloos verder uitbreiden op een simpele manier. Mits je router dit kan.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
vroeg ik me af of het wireless-g netwerk ook verbeterd tov een native wireless-g router?
Nope, wat dat betreft is het gewoon dezelfde techniek als de native wireless-g router.
Er is een kans dat er inderdaad betere antennes en chips zijn gebruikt om het signaal iets verder te krijgen.
Maar door de g-standaard te gebruiken op deze router maak je nog geen gebruik van de n-standaard trukjes.

Wil je dat wel, dan zal je over moeten op n standaard.
Zoals ook vermeld bij de technische specificaties op de sitecom site:
•3 external antennas support 300Mbps, 12x the speed and 4x the range of wireless g products
Verder kan ik me van UPC herrineren dat je een modem krijgt die op de coax komt, vervolgens spuugt die weer RJ45 uit. Deze weer naar de 1ste verdieping en daar je router neerzetten ?

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben qua modem.