Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:05
(jarig!)
Hallo,

Hieronder zie je een foto van mijn TyTN II. Is nu het LCD scherm defect? Of is er meer aan de hand? Ik heb hem niet laten vallen of iets dergelijks. Ik haalde hem net uit mijn broekzak en ineens was het scherm zo:

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/1412/img2788k.jpg

Ik heb nog wel garantie, maar als ze denken dat ik hem heb laten vallen moet ik natuurlijk betalen voor een reparatie. En een nieuw schermpje erin zetten is wel te doen, kost 30 euro. Maar dan moet het natuurlijk wel het scherm zijn dat defect is.

Dus hebben jullie tips? Zelf doen of opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
als je nog garantie hebt, niet openschroeven om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:00

buggienuk

lekker buggie

Je scherm is kapot, dat zie je meteen. Je kan hem wel opsturen onder garantie maar ik weet zeker dat de reparateur je een rekening na gaat sturen. Ze gaan zeggen dat schermen nooit uit zichzelf kapot gaan en dat het dus een fout van de gebruiker is, garantie is enkel voor fabrieksfouten. Dus als ik jou was zou ik proberen om ergens zelf een schermpje te halen en die erin te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door buggienuk op 09-01-2010 17:47 ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 13:04
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14919

Nieuwe nep schermpje voor de HTC 5 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
(jarig!)
Oke bedankt, dan zal ik er een nieuw schermpje inzetten.

Bedankt voor de tip voor het goedkope schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Hoi,

Ik heb een maand geleden precies hetzelfde probleem gehad,ook met de TytnII. Eerst was er nog even een stukje beeld maar daarna werd het scherm helemaal wit en was er niets meer mee te doen.

Ik heb/ had nog 3 maanden garantie en heb hem opgestuurd. Kort daarna kreeg ik bericht terug met deze tekst:

Herstelgegevens
Klachtomschrijving : Geen display, aanzetten van het toestel is mogelijk; LED's en buzzer werken
Herstel informatie : Herstelling uit te voeren met vervanging van onderdelen.
Reden van waarborg weigering: Val, stoot, klem of buigschade die niet gedekt wordt door de garantievoorwaarden.

Herstelprijs
Herstelling : 113,18 €
Prijs inclusief BTW: 136,95 €

Optie 1 Ik laat mijn toestel herstellen en ga akkoord met bovenvernoemde herstelprijs
Optie 2 Ik ga niet akkoord met bovenvernoemde herstelprijs en doe afstand van mijn toestel. Het toestel mag
vernietigd worden op een milieuvriendelijke manier. Er wordt mij hiervoor 0,00 € Excl. BTW aangerekend.
Optie 3 Ik ga niet akkoord met bovenvernoemde herstelprijs en vraag hierbij mijn toestel terug te sturen.
Ik aanvaard de bestek- en transportkosten, bedrage van 35,00 € Excl. BTW, die hieraan verbonden zijn.

Ik ben dus heel benieuwd wat jouw ervaringen zijn met het zelf vervangen van het scherm.
Groet, Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
(jarig!)
Ik heb de telefoon inmiddels uit elkaar, maar wacht nog op het schermpje..

[edit]

Echt bagger trouwens dat je sowiezo nu 35 euro moet betalen voor het onderzoek. En dat de reparatie zo duur is. Zoals gezien kost zo'n schermpje maar 5 euro.

[ Voor 53% gewijzigd door Marthyn1990 op 23-01-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik las trouwens dat in het filmpje je pas de stappen vanaf 5:35 hoeft te doorlopen.

http://www.youtube.com/watch?v=s44ztoi6y0M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marthyn1990 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:13:
Ik heb de telefoon inmiddels uit elkaar, maar wacht nog op het schermpje..

[edit]

Echt bagger trouwens dat je sowiezo nu 35 euro moet betalen voor het onderzoek. En dat de reparatie zo duur is. Zoals gezien kost zo'n schermpje maar 5 euro.
Zoals eerder vermeld is dat geen origineel schermpje van 5 euro. HTC zet er wel een echt schermpje in, vaak vertellen ze niet dat ze ook nog aansluitingen ofzo vervangen bij dat scherm.
Daarnaast rekenen ze natuurlijk de volle pond. Had je hem wel naar de winkel gebracht waar je de HTC had gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:08
ik heb destijds zelf een schermpje besteld en er zo ingezet.
even een beetje freubelen om dat kliksysteem uit en inelkaar te krijgen, maar hij doet het prima zo :)
voor 49 euro
http://www.d2onderdelen.nl

als je een beetje handig bent en een kleine torx draaiertje hebt
(of een kleine - schroevendraaier is het best te doen)

[ Voor 22% gewijzigd door ijsbeer910 op 25-01-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 23-09 11:59
Die schermpjes van 5 euro doen het prima ! al meerdere nokia's samsungs etc gemaakt doormiddel van dat soort "oem" schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
das grappig nooit geweten,
waar doen ze het van denkje dan wel eens
zat overigens ook het touchgedeelte bij

[ Voor 22% gewijzigd door ijsbeer910 op 25-01-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarschuwing voor dat schermpje bij Deal Extreme! als je goed leest gaat het puur om het TOUCHSCREEN! gedeelte... Wat hier kapot is dat is ook het scherm eronder! beide dus!

Daarbij moet je eerst ook uittesten of het touchscreen werkt of niet... Aangezien je anders 2 losse onderdelen moet vervangen ipv 1 van de 2...

Maar vervangen van een klapapparaat is lastiger dan een normale... Maar als hij nu toch al open ligt maakt het niets meer uit...

Zwaait lief naar Marthyn :w Het gaat je goed!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
Touchdomex schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:54:
Waarschuwing voor dat schermpje bij Deal Extreme! als je goed leest gaat het puur om het TOUCHSCREEN! gedeelte... Wat hier kapot is dat is ook het scherm eronder! beide dus!

Daarbij moet je eerst ook uittesten of het touchscreen werkt of niet... Aangezien je anders 2 losse onderdelen moet vervangen ipv 1 van de 2...

Maar vervangen van een klapapparaat is lastiger dan een normale... Maar als hij nu toch al open ligt maakt het niets meer uit...
aha vandaar de 5 euro,
voor de 44 euro extra zegmaar zat bij mij het scherm er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
(jarig!)
Ja net te laat gelezen klote.. nu moet ik nog weer iets kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
(jarig!)
Ik zit nu heel erg te twijfelen. Want volgens mij heb ik het schuifsysteem ook stuk gemaakt. Het uitelkaar halen liep sowieso al niet lekker omdat 1 schroefje stukgedraaid was.

Ik kan nu alsnog een schermpje kopen, 30 euro.
Dan moet ik waarschijnlijk ook een hele nieuwe behuizing, 60 euro.

Samen 90 euro. Maar ik kan op marktplaats voor 80 - 100 euro een 2ehands TyTn II kopen.

Lastig, want ik moet sowieso ook nog tot april volgend jaar wachten totdat ik een nieuw abbonement kan afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
nouja is de Tytn II "jouw" toestel, dwz wil je er nog minstens tot april mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 23-09 11:59
http://cgi.ebay.nl/LCD-LC...3%B6r?hash=item3ef9b39a09

Linkje op ebay van 26 euro voor het lcd schermpje ;)

http://cgi.ebay.nl/GENUIN...as_JN?hash=item518ff4bacb

33,50 voor de behuizing.

[ Voor 68% gewijzigd door TRAXION op 01-02-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
(jarig!)
Dankje voor de links,

En ja de Tytn II vind ik een erg fijn toestel. Ik wil er zeker wel tot april mee, maarja de Tytn II wil niet tot april 2011 met mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
nou dan is het niet moeilijk, bestel het schermpje voor 26 euro en zie hoe ver je komt met die behuizing sluiten. daar kun je nog een nieuwe voor bestellen indien nodig. als je die ook moet kopen ben je nog steeds goedkoper uit dan een tweedehands tytn2. alternatief is een toestel kopen van 26+33 euro. en dan heb je een nieuw toestel met minder mogelijkheden en een kapot toestel waar je wel meer mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:56
heb het laatst ook bij mijzelf vervangen, als je een beetje goed kan knutselen is het zo gepiept.

Kan je meteen al het stof en troep weghalen :)
Pagina: 1