Ja, voor de core/cache specs daar moet je ze echt voor openmaken, de (giftige/kankerverwekkende!) warmetegeleidingspasta wat wegvegen en de opschriften van de chippies lezen.
Alleen of ie .18 is kun je volgens mij ook uit de processor-id halen met bv WinCPUID van H. Oda.
En met de nieuwste boards kun je hem ook wel wat overklokken zonder openbreken want die hebben voltage en FSB tweak opties. Maar met een goldfinger device, of nog beter, solderen (want dan kun je de cache-divider ook veranderen) kom je meestal nog wel hoger, omdat de chipsets op de mobo's en de cache op de processor-module niet echt hoog kunnen.
De "oude" AMD 750 chipset kan ongeveer tot 110 MHZ (dus 10% overgeklokt). Bij mij op m'n Asus K7M is ie echter al instabiel boven de 105MHz...
De nieuwe KX133 chipset van VIA is beter geschikt om over te klokken zonder openbreken, die heb ik zonder problemen met m'n EPoX 7KXA (voorheen K7VA) op 115MHz (15% overgeklokt dus), ik wacht nog op een processor waarmee ik de 120 of 124MHz kan proberen. Maar goed, 't blijft laag, zelfs 24% is nog niet veel dus ik zou altijd solderen of evt een Goldfinger gebruiken.
Trouwens, de core en cache opschriften zeggen ook niet alles hoor, ik heb een CPU met 550 opschrift (wel een .18) op 750MHz draaien, en een 4ns cache op een hele oude K7-500 draait op 3.1ns dus...
Blijft een beetje een gok, maar de opschriften geven je wel een MINIMUM wat haalbaar moet zijn. Daar kun je meestal nog wel behoorlijk boven komen.