Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidsopname maken die automatisch stopt.

Pagina: 1
Acties:

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 22:54
Heren / Dames Tweakers,

Daar ik mij al helemaal ongans gezocht heb in de kaartenbak van Google een vraag....

Ik ben bezig mijn audio cassete's om te zetten naar mp3 / wma. Nu is het zo dat ik tot nu toe alles opneem met een versie van Audacity.

Nu zoek ik een programma dat de opname automatisch stopt als er geen input (geluid) meer binnen komt.
Het is voor mij niet mogelijk om 45 minuten te gaan wachten totdat de cassette stopt.

heeft iemand ervaring met dit soort programma's en zo ja welke? Ik weet dat er software bestaat die telefoongesprekken opneemt en de opname afbreekt als er opgehangen wordt.

Ik ben dus op zoek naar iets vergelijkbaars op de line / mic. ingang van de audio kaart.

Verwijderd

Kan je niet beter gewoon de stilte aan het einde eraf knippen?

en

Als je software gebruikt die stopt zodra er geen geluid meer binnenkomt, stopt de software dan al niet na het eerste nummer?

• who
Nou ik zat te denken aan een stilte van 1 minuut oid.

De stilte kan er wel afgeknipt worden, maar de pc staat dan een aantal uren stilte op te nemen. Dat schiet dan niet erg op........

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is echt geen probleem tenzij je een gebrek hebt aan schijfruimte.
Na uren lang opnemen zoom je uit en knip je makkelijk een aantal uur weg.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef eens aan waarop jij allemaal zoekt? :)

Als ik namelijk ga [google=audacity automatically stop recording silence] dan kom ik o.a. http://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?f=11&t=3372 tegen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Je zou met rec vanaf de command-line kunnen opnemen:

timeout -2 2760 rec cassette_a.wav

(2760 seconden is 46 minuten.)

Werkt als een speer. Linux vereist. }) Audacity is oorspronkelijk een Linuxapplicatie.

[ Voor 12% gewijzigd door sam.vimes op 08-01-2010 15:05 ]

• who
BtM909 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:31:
Geef eens aan waarop jij allemaal zoekt? :)

Als ik namelijk ga [google=audacity automatically stop recording silence] dan kom ik o.a. http://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?f=11&t=3372 tegen :)
Was er btw niet van op de hoogte dat er een forum van bestond?

*is nu bezig die lastige taal te ontcijferen*

Gedaan! blijkt te liggen aan de versie. 1.2 ondersteund het nog niet echt. 1.3b wel. Ik draaide tot nu toe op 1.2

Je kunt geluids geactiveerd opnemen en een tijd instellen dat een opname moet gaan starten.

Te vinden in Audacity 1.3

Afspeelsnelheid --> geluids geactiveerd opnemen of opname inplannen.

Heren / dames Tweakers, bedankt. voor het meedenken.

[ Voor 34% gewijzigd door who op 09-01-2010 16:00 ]

Pagina: 1