[DNS Forwarders] A timeout occurred during validation

Pagina: 1
Acties:

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 22:13
Geachte mede tweakers,

Ik heb het rare probleem dat ik geen externe dns servers als forwarders in mijn dns server kan instellen.

Ik krijg dan de volgende error [bij bijvoorbeeld de opendns server] :

208.67.222.222 resolver1.opendns.com A timeout occurred during validation

Dit gebeurt ook als ik bijvoorbeeld de dns server van ziggo instel.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Alvast bedankt!

Edit :

Het gaat hier om Windows Server 2008

[ Voor 5% gewijzigd door Nano2009 op 07-01-2010 11:37 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
Beetje karige informatie. Welke provider zit je, zit er een firewall tussen. Kun je middels NSLOOKUP vanaf de server (met zetten van andere server voor de lookups) wel lookups doen. Kun je met andere systemen in je netwerk remote lookups doen?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 22:13
mbaltus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:54:
Beetje karige informatie. Welke provider zit je, zit er een firewall tussen. Kun je middels NSLOOKUP vanaf de server (met zetten van andere server voor de lookups) wel lookups doen. Kun je met andere systemen in je netwerk remote lookups doen?
Het was inderdaad nogal gehaastig getypt.

Er zit inderdaad een firewall tussen met kerio winroute firewall erop (die gebruik ik momenteel als forwarder omdat hij die wel kan valideren waardoor nde lookup van externe sites wel werkt) hij geeft echter bij nslookup een non-authoritative answer bij een externe site zoals tweakers of google.

Onze huidige provider is Ziggo zakelijk glas

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nano2009 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:50:
Er zit inderdaad een firewall tussen
Als die geen DNS queries doorlaat (lijkt me toch wel basisstap nummer één, check je connectivity en firewalls eerst voor je in paniek een topic gaat aanmaken) krijg je een timeout.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
Ik zou inderdaad eens checken of de firewall het verkeer niet blokkeert. Je kunt (naast het controleren van de instellingen) het daarna testen met een command prompt:

code:
1
2
3
c:\> nslookup
> server <ip Ziggo server>
> www.google.nl

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is