2e leven voor een iMac G4 17"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis nog een iMac G4 17" staan waarvan het moederbord vermoedelijk stuk is. Ik vind het design te mooi om hem zomaar weg te gooien. Is er een mogelijkheid om voor een prijsje hier toch nog iets mee te doen? Ik hoor jullie tips graag.

Afbeeldingslocatie: http://bindapple.com/wp-content/uploads/2009/04/imacg4specs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
ik zou zeggen moederbord vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Atom er in drukken ? Kan ook leuk zijn :) of een 2e hands G4 zoeken en daar het mobo van overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G4 mobo van ebay?
Vergelijkbaar moederbord zoeken?

uatx of itx zou moeten passen lijkt me? Desnoods alsnog een kast erbij, en alleen de monitor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MikeyMan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:42:
G4 mobo van ebay?
Vergelijkbaar moederbord zoeken?

uatx of itx zou moeten passen lijkt me? Desnoods alsnog een kast erbij, en alleen de monitor gebruiken?
Een mini erin, en zorgen dat je de beeldscherm connector kan ombouwen tot VGA/DVI 8)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 06:54
mini erin inderdaad.. Maar heb ff snel gekeken en kwam dit tegen; http://www.youtube.com/watch?v=5asq2kFduPk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het nou zo zijn dat ik nog een moederbordje heb liggen! Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En eventueel kan ik je de onderhoudshandleiding (uitgebreider dan iFixit) mailen, dan kun je eventueel meteen met het moederbord van ipowermaccube aan de slag :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Als beeldscherm gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Jammer dat het scherm een hele aparte aansluiting heeft. Tot op heden is het niemand gelukt om het scherm aan te sturen met bijvoorbeeld een ingebouwde mac mini. Je kunt proberen ook het scherm mee te vervangen maar dat is zeer veel werk en zeeeeer lastig om die kabels weer opnieuw door de chrome steun te voeren. Mocht het je lukken graag een stappenplan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Even zoekfunctie gebruikt en dit topic lijkt me het meest geschikt.

Ik heb onlangs een iMac G4 (17"/800Mhz/1GB/80GB) aangeschaft, gewoon vanwege het prachtige design. Nu was ik aan het kijken of het mogelijk is de iMac nog een beetje te upgraden maar ik zit al aan het maximale geheugen (1GB). De HDD upgraden is leuk maar vind ik niet heel erg belangrijk. Nu had ik eens gegoogled op het upgraden van de iMac maar kom relatief weinig tegen. Als ik al wat vind staat er nergens een build-log bij.

Qua formaat zou een macmini hierin moeten passen, dan kan ik de optical drive weliswaar niet meer gebruiken maar dat vind ik ook niet echt een probleem. Grootste probleem is om het scherm te koppelen aan een mac mini en om wat aansluitingen werkend te krijgen.

Is er nog iemand die een leuk idee heeft wat ik eraan zou kunnen modden en zijn er mensen die een oplossing hebben voor het aansluiten van het scherm op een mac mini?

Mocht het niet de bedoeling zijn dat ik dit topic weer bump dan open ik wel een nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn ervaring (en ik heb echt een flink tijdje gezocht en uitgepluisd) is dat het eigenlijk niet te doen is tenzij je een vga/dvi naar scherm controller kan scoren ergens. En dan nog is het een ondoenlijke klus. Ja het kan. Praktisch is het niet. Ik zou het dingetje lekker verkopen voor 150 euro en in je iMac spaarpot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Ik vind de iMac G4 juist leuk om te hebben ^^. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat voor vga/dvi --> controller je bedoelt, of bestaan die dingen gewoon niet?

Heb ernaast nog een iMac 3,06ghz i3 (2010) dus heb het ding niet vanwege de snelheid gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Het bestaat allemaal wel maar je moet het bestellen uit korea (zonder translate service dus je moet gokken op de goede spullen), dan moet je het er in modden en proppen. Het is gewoon echt niet de moeite imho.

Hou hem gewoon stock als mooie DVD speler voor de kids zegmaar :P

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 22-05-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
sebastius schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:01:
Het bestaat allemaal wel maar je moet het bestellen uit korea (zonder translate service dus je moet gokken op de goede spullen), dan moet je het er in modden en proppen. Het is gewoon echt niet de moeite imho.

Hou hem gewoon stock als mooie DVD speler voor de kids zegmaar :P
Kids? Over een jaar of 10, niet eerder, haha.
Thanks voor je advies in ieder geval.

Een beetje knutselen is natuurlijk ook wel weer leuk. Heb er natuurlijk wel geen zin in dat ik dadelijk 10x iets moet bestellen voordat ik het goede onderdeel heb. Geld groeit niet op m'n rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Trouwens ik heb wel een probleempje met de iMac, als ik 'm in sleep mode zet en 'm vervolgens even later weer uit sleep mode wil halen blijft het scherm zwart. De fans en hdd begint wel te draaien maar krijg helaas geen beeld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:08
Hier is de pinout voor het scherm:

http://dremmeljunkie.blog...dvi-pinout-confirmed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Bedankt voor je linkje! Helaas ben ik niet zo technisch aangelegd dat ik al die kabeltjes uit elkaar wil halen en aan een nieuwe connector wil sluiten. Had gehoopt dat er iets van een convertertje of iets dergelijks bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Let sowieso op! Dit schema is alleen voor de nieuwere G4's, dus niet voor jouw 800mhz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
In de link staat nog een linkje naar de 800mhz variant.
Pagina: 1