Ik moet voor een systeem een drilldown bedenken echter loop ik tegen een DB modelleer probleem aan.
Hoe kan ik de entiteiten provincie en landdeel behouden zonder intergriteit van de data te verliezen? Of is oplossing 1 toch beter?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| Voorwaarde: Een land heeft 1 of meerdere provincies Een land heeft 1 of meerdere landdelen Een land heeft 1 of meerdere steden Een provincie behoord tot 1 of meerdere landdelen Een Provincie heeft 1 of meerdere steden Een landdeel heeft 1 of meerdere provincies Een stad behoord tot 1 provincie Een stad behoord tot 1 landdeel Een stad behoord tot 1 land Een stad behoord altijd tot 1 land, 1 provincie en 1 landdeel. (Dus combinatie land,landdeel,provincie is uniek voor een stad (echter moeten landdeel en provincie tot hetzelfde land behoren)) --------------------------------------------------------------------------------- Oplossing:1 --------------------------------------------------------------------------------- Land: Landcode(PK) | Landnaam Stad: Landcode(PK/FK(Land.landcode)) | Provincienaam (PK) | Landdeelnaam (PK) | Stadnaam (PK) --------------------------------------------------------------------------------- Oplossing:2 --------------------------------------------------------------------------------- Land: Landcode(PK) | Landnaam Provincie: Landcode(PK//FK(Land.landcode)) | Provincienaam(PK) Landdeel: Landcode(PK//FK(Land.landcode)) | Landdeelnaam(PK) Stad: Provincie (PK (Provincie.PK)) | Landdeel (PK (Landdeel.PK)) | Stadnaam (PK) (Hier kan het probleem onstaan dat een stad in provincie van land 1 valt en in een landdeel van land 2!) --------------------------------------------------------------------------------- |
Hoe kan ik de entiteiten provincie en landdeel behouden zonder intergriteit van de data te verliezen? Of is oplossing 1 toch beter?