Ik heb een Audi A4 gekocht...
Nu gaat het me niet zozeer om de auto, maar om de audio installatie in deze auto.
De vorige eigenaar heeft namelijk vrij recentelijk er 4 nieuwe speakers, JBL sub en JBL versterker in laten monteren, maar heeft bij verkoop de autoradio niet erbij verkocht (ik heb de installatie wel in werking gezien met de radio).
Het is als volgt aangesloten:
Ik ben voornamelijk aan het kijken naar Alpine en Pioneer en heb de volgende modellen op het oog:
Algemeen nadeel bij de Pioneer modellen vind ik dat ze wat fragieler, meer plastic aanvoelen en (volgens mij) minder instel mogelijkheden hebben t.o.v. Alpine. Geluid van Alpine schijnt ook helderder te zijn dan Pioneer.
Mijn vraag:
Het schijnt dat ik met 2 pre-outs niet ten alle tijde de voorspeakers, achterspeakers en sub afzonderlijk kan bedienen via de unit, waardoor het afstellen lastiger wordt (met 2 pre-outs doe je dit bij het aansluiten van de unit?). Met 3 schijnt dit wel te kunnen. Klopt dit en is dit een dusdanige meerwaarde dat ik eigenlijk een unit met 3 moet kiezen?
Andere tips en suggesties zijn meer dan welkom!
Nu gaat het me niet zozeer om de auto, maar om de audio installatie in deze auto.
De vorige eigenaar heeft namelijk vrij recentelijk er 4 nieuwe speakers, JBL sub en JBL versterker in laten monteren, maar heeft bij verkoop de autoradio niet erbij verkocht (ik heb de installatie wel in werking gezien met de radio).
Het is als volgt aangesloten:
- Twee speakers in de voordeuren: deze komen voor uit op een blokje (wat blijkt op een iso stekker blokje).
- Twee speakers in de hoedenplank: beide zitten aangesloten op de JBL versterker. Vanaf de versterker lopen er twee tulp stekkers naar het dashboard.
- Subwoofer: ook aangesloten op de JBL versterker en vanaf daar twee tulp stekkers naar het dashboard.
Ik ben voornamelijk aan het kijken naar Alpine en Pioneer en heb de volgende modellen op het oog:
- Alpine CDA-105Ri. Unit heeft USB (aansluiting aan de achterkant incl. kabel), 3 pre-outs, maar alleen Bluetooth ready dus hierbij aan te schaffen: KCE-400BT - Parrot Bluetooth module (~ 100 euro).
- Alpine CDE-104BTi (of opvolger 114BTi). Unit heeft front USB, 2 pre-outs, maar is inclusief Parrot Bluetooth module met externe mic.
- Pioneer DEH-P7100BT. Unit heeft USB, 3 pre-outs en inclusief Parrot Bluetooth module.
- Pioneer DEH-P700BT. Unit heeft USB, 3 pre-outs en inclusief Bluetooth module.
Algemeen nadeel bij de Pioneer modellen vind ik dat ze wat fragieler, meer plastic aanvoelen en (volgens mij) minder instel mogelijkheden hebben t.o.v. Alpine. Geluid van Alpine schijnt ook helderder te zijn dan Pioneer.
Mijn vraag:
Het schijnt dat ik met 2 pre-outs niet ten alle tijde de voorspeakers, achterspeakers en sub afzonderlijk kan bedienen via de unit, waardoor het afstellen lastiger wordt (met 2 pre-outs doe je dit bij het aansluiten van de unit?). Met 3 schijnt dit wel te kunnen. Klopt dit en is dit een dusdanige meerwaarde dat ik eigenlijk een unit met 3 moet kiezen?
Andere tips en suggesties zijn meer dan welkom!