[Mac OS X] Traag draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Heej!

Sinds de jaarwisseling heb ik last van traag internet op mijn Macbook (early 2008, Snow Leopard 10.6.2). Voor die tijd heb ik nooit ergens last van gehad. De gebruikte router is een linksys wrt150n (up to date).

Het probleem is dat websites er nu gemiddeld 15-30 seconden over doen om te laden. Ook bij het downloaden kom ik niet hoger dan 20 kb/s, waar dit eerst boven de 400 lag. Als ik de Macbook via dezelfde router met een ethernet kabel verbindt, werkt het internet gewoon normaal.

Google onderzoek leerde me dat het waarschijnlijk aan de DNS services van mijn Macbook ligt. Echter, na aanpassing van deze in OpenDNS of 4.2.2.2 blijft het probleem behouden.

Heeft iemand van jullie suggesties hoe dit op te lossen? Of wordt het toch een reinstall van SL?

Alvast bedankt!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
Ook al gekeken of het misschien aan je provider ligt ipv aan jouw? Ziggo heeft momenteel problemen met Ubee modems, ik haal ook (Ziggo dus) sinds een aantal dagen bij lange na mijn normale snelheid niet.

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Met de Windows laptop die hier staat heb ik geen problemen met draadloos internet. En verder werkt internet gewoon naar behoren, dus daar ligt het niet aan.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
Ah oke, dan is dat inderdaad uitgesloten.

Je zou kunnen beginnen met allerlei oplossingen zoeken etc. maar ik denk dat je de minste tijd kwijt bent aan een externe harddisk pakken, even formatteren, er een verse OS X installatie op zetten (in een half uurtje gedaan) en dan kijken of je ook het probleem hebt. Zoniet, Time machine backupje terugzetten, en clonen naar je interne harddisk en problemen verholpen.
Nogal rigoreus voor een wifi probleempje, maar weet je wel zeker van dat het werkt.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-02 22:48
Ik had vandaag het zelfde op mijn 13'' Macbook Pro!
Maar na een reboot verholpen.

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Ik wacht de reacties nog even af, en anders is het inderdaad morgen een reinstall. Er staat gelukkig niet heel veel op buiten studie gerelateerd materiaal, en dat is natuurlijk al geback-upped.

Nogmaals bedankt voor je hulp!

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
@ TZC, gelukkig maar :-). Hier zijn er helaas al tientallen reboots overheen gegaan, en nog steeds geen tekenen van verbetering.
Pagina: 1